Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
Naar buiten laten zuigen. Die HD's worden toch wel gekoeld door de langsstromende lucht. De warmte heeft de neiging om omhoog te stijgen en die kun je dus het beste afvoeren.
Daarnaast: je ATX voeding blaast ook naar buiten. De algemene luchtstrom door je kast zou van rechts onder naar links boven moeten gaan (als je de kast open hebt en je naar het mobo kijkt).
Zo heb ik iig 2x 80mm's bovenin hangen in mn HX-08.
Over die SB: heb ook gelezen dat sommigen er totaal geen problemen mee hebben.
Daarnaast: je ATX voeding blaast ook naar buiten. De algemene luchtstrom door je kast zou van rechts onder naar links boven moeten gaan (als je de kast open hebt en je naar het mobo kijkt).
Zo heb ik iig 2x 80mm's bovenin hangen in mn HX-08.
Over die SB: heb ook gelezen dat sommigen er totaal geen problemen mee hebben.
Ik denk dat je je airflow zwaar verkloot als je ze naar binnen laat zuigen. Want waar moet de lucht dan je kast weer uit? Dus blijft de warme lucht in je kast hangen...
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
probeer deze regel aan te houden mbt koeling:
van voor naar achter, van beneden naar boven.
Logisch, want warme lucht stijgt en het zou niet slim zijn warme lucht naar binnen te zuigen. het eerste deel is meer vanwege praktische redenen:
1. meestal heb je je kast redelijk naast je monitor staan(hoeft natuurlijk niet, ik heb het ook niet, maar ok) en het is niet cool om een ventilator constant in je gezicht te krijgen.
2. ietsje logischer... de voedingskoeler staat standaard naar buiten te blazen, dus om niet moeilijk te doen de rest van de fans aan de achterkant dan ook maar, snappie?
suc6 met koelen
van voor naar achter, van beneden naar boven.
Logisch, want warme lucht stijgt en het zou niet slim zijn warme lucht naar binnen te zuigen. het eerste deel is meer vanwege praktische redenen:
1. meestal heb je je kast redelijk naast je monitor staan(hoeft natuurlijk niet, ik heb het ook niet, maar ok) en het is niet cool om een ventilator constant in je gezicht te krijgen.
2. ietsje logischer... de voedingskoeler staat standaard naar buiten te blazen, dus om niet moeilijk te doen de rest van de fans aan de achterkant dan ook maar, snappie?
suc6 met koelen
Dank u dank u. Wat een snelle reacties. Ik zal ze naar buiten laten blazen. Thanx
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Je kan van voor beneden nog een fan plaatsen en die moet je naar binnen laten blazen en vanachter 2 fan's naar buiten zodat er een goede doorstroming ontstaat.
Cyberco
Cyberco
Pagina: 1