Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk een snel systeem hebben dat weer 5 jaar mee kan. Meerdere programmas tegelijk op 2 27inch schermen, waaronder wellicht ook rekenprogrammas en grafische programmas, maar niet zo vaak. Recente games wil ik kunnen spelen, maar niet per se op hoogste settings. Het lijkt me gaaf om klaar voor VR te zijn als dat ooit iets wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan 700 - 1000 euro. En het liefst zo kostenefficient als mogelijk. Afhankelijk van de uiteindelijke performance mag het hoger of lager zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
boxen, scherm, muis, toetsenbord. Heb dus alleen de kast met inhoud nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb er niet heel veel verstand van (daarom ben ik hier
), maar hier komen een paar dingen waarvan ik denk, dát moet ik hebben.
-SSD minimaal 250GB, evt. meer en dan géén HDD. super veel opslag hoeft niet per se. Liever 500-750 GB SSD dan 3 TB HDD...
-8GB DDR4 RAM (of is DDR3 ook goed? geen idee of dat een merkbaar verschil is)
-Intel i5 (verder geen verstand van, dus meer kan ik niet zeggen....)
-2 schermen aansluiten
-USB3 aansluitingen
-Videokaart waar ik weer even mee vooruit kan.
Als ik deze criteria invul op de website krijg o.a. 2 Acer Aspires en een Medion. Ze zien er voor mij exact hetzelfde uit, behalve dat ze een Intel HD Graphics, GeForce GTX 745, of GeForce GTX 960 videokaart hebben (van goedkoop naar duur). Zie hieronder. Verder zie ik ook van die MSI Nightblade systemen staan, maar die hebben dan weer geen SSD...
Ik zoek DENK IK dus een soortgelijk systeem, maar dan eventueel met meer SSD, en zonder HDD, en de videokaart die bij mij past. Het mag van mij allemaal los, maar een kant en klaar systeem waar ik bijv. alleen nog een SSD of videokaart in moet schuiven is ook prima.
pricewatch: Acer Aspire TC-780 I6712 NL
pricewatch: Acer Aspire TC-780 I7710 NL
pricewatch: Medion Akoya PC P5328 I
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe sta ik open voor alle merken, maar voor mij is een intel i5 goed, zeggen ze
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig zijn altijd goed. Formaat en looks zijn niet belangrijk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het maken van een systeem wat aan mijn eisen voldoet, of wellicht het uitzoeken van een bestaand systeem.
Voornamelijk een snel systeem hebben dat weer 5 jaar mee kan. Meerdere programmas tegelijk op 2 27inch schermen, waaronder wellicht ook rekenprogrammas en grafische programmas, maar niet zo vaak. Recente games wil ik kunnen spelen, maar niet per se op hoogste settings. Het lijkt me gaaf om klaar voor VR te zijn als dat ooit iets wordt.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan 700 - 1000 euro. En het liefst zo kostenefficient als mogelijk. Afhankelijk van de uiteindelijke performance mag het hoger of lager zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
boxen, scherm, muis, toetsenbord. Heb dus alleen de kast met inhoud nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb er niet heel veel verstand van (daarom ben ik hier
-SSD minimaal 250GB, evt. meer en dan géén HDD. super veel opslag hoeft niet per se. Liever 500-750 GB SSD dan 3 TB HDD...
-8GB DDR4 RAM (of is DDR3 ook goed? geen idee of dat een merkbaar verschil is)
-Intel i5 (verder geen verstand van, dus meer kan ik niet zeggen....)
-2 schermen aansluiten
-USB3 aansluitingen
-Videokaart waar ik weer even mee vooruit kan.
Als ik deze criteria invul op de website krijg o.a. 2 Acer Aspires en een Medion. Ze zien er voor mij exact hetzelfde uit, behalve dat ze een Intel HD Graphics, GeForce GTX 745, of GeForce GTX 960 videokaart hebben (van goedkoop naar duur). Zie hieronder. Verder zie ik ook van die MSI Nightblade systemen staan, maar die hebben dan weer geen SSD...
Ik zoek DENK IK dus een soortgelijk systeem, maar dan eventueel met meer SSD, en zonder HDD, en de videokaart die bij mij past. Het mag van mij allemaal los, maar een kant en klaar systeem waar ik bijv. alleen nog een SSD of videokaart in moet schuiven is ook prima.
pricewatch: Acer Aspire TC-780 I6712 NL
pricewatch: Acer Aspire TC-780 I7710 NL
pricewatch: Medion Akoya PC P5328 I
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe sta ik open voor alle merken, maar voor mij is een intel i5 goed, zeggen ze
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil en zuinig zijn altijd goed. Formaat en looks zijn niet belangrijk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij het maken van een systeem wat aan mijn eisen voldoet, of wellicht het uitzoeken van een bestaand systeem.
[ Voor 13% gewijzigd door trompetoet op 24-08-2016 15:54 ]