Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justkais
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-01-2023
Mijn vraag
Ik was aan het fietsen van school richting mijn huis begin deze zomer. Het begon heel herd te regenen dus ik ging als een speer naar huis toe maar toen ik mijn telefoon aanzette bleek de recente app knop niet te werken. Ik heb op aanraden van een vriend hem even met rust gelaten om te kijken of die het zal doen en ja hij deed het weer na een dag. Maar ongeveer een week erna klikt ie vanzelf op de recente appknop zonder dat ik het wil of als ik op de terugknop druk gaat hij naar de recente app knop en soms deed ie het helemaal niet. Uiteindelijk was het gestopt en deed hij normaal maar sinds kort doet hij weer raar. Ik vraag me af wat ik het beste kan doen... garantie is afgelopen :(

Relevante software en hardware die ik gebruik
Samsung galaxy s6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met rust te laten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Google naar een reparatiewinkel?....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justkais
Fietsbel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:32:
Google naar een reparatiewinkel?....
Hmm... Zat ik al aan te denken maar vroeg me af of ik thuis nog iets kan doen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

justkais schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:34:
[...]

Hmm... Zat ik al aan te denken maar vroeg me af of ik thuis nog iets kan doen of niet.
Na een maand? Neuh, daar ben je nu flink te laat mee. Wat je het beste had kunnen doen was toestel uitschakelen en een paar dagen in een bak droge, ongekookte rijst leggen. Als dit überhaupt nog gerepareerd kan worden dan zal het m.i. niet goedkoop worden.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FooLsKi schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Wat je het beste had kunnen doen was toestel uitschakelen en een paar dagen in een bak droge, ongekookte rijst leggen.
Dat is niet het beste en lost ook weinig op. Het probleem is wat er achter blijft en corrosie veroorzaakt. Het beste is de telefoon uit elkaar en helemaal schoonmaken met de juiste spullen. Dit is ook de reden dat soms na een maand of wat er problemen komen met een telefoon die nat geworden is. In die tijd krijg je corrosie en dan gaat de boel goed kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google even op softkeys Android. Er is een code die je in de buildprop kan zetten zodat je op die manier kan gebruiken. Ik had hetzelfde probleem met mijn functie toetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

PilatuS schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:38:
[...]

Dat is niet het beste en lost ook weinig op. Het probleem is wat er achter blijft en corrosie veroorzaakt. Het beste is de telefoon uit elkaar en helemaal schoonmaken met de juiste spullen. Dit is ook de reden dat soms na een maand of wat er problemen komen met een telefoon niet nat geworden is. In die tijd krijg je corrosie en dan gaat de boel goed kapot.
Ja, uiteraard is dat het beste maar ik denk dat er geen enkele consument is die het gereedschap zo heeft liggen om een S6 open te maken zonder schade. Dus het beste wat TS zelf had kunnen doen (behalve direct naar een repaircenter te gaan) was dat ding uitschakelen en een paar dagen in een bak droge rijst te leggen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 08:57

Croga

The Unreasonable Man

FooLsKi schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:35:
[...]

Na een maand? Neuh, daar ben je nu flink te laat mee. Wat je het beste had kunnen doen was toestel uitschakelen en een paar dagen in een bak droge, ongekookte rijst leggen. Als dit überhaupt nog gerepareerd kan worden dan zal het m.i. niet goedkoop worden.
https://www.gazelle.com/t...h-rice-galaxy-everything/

Rijst is, net als alle andere opties, enorm slecht. Rijst is zelfs slechter dan gewoon open lucht aangezien het de luchtstroom, die wel werkt, beperkt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FooLsKi schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

Ja, uiteraard is dat het beste maar ik denk dat er geen enkele consument is die het gereedschap zo heeft liggen om een S6 open te maken zonder schade. Dus het beste wat TS zelf had kunnen doen (behalve direct naar een repaircenter te gaan) was dat ding uitschakelen en een paar dagen in een bak droge rijst te leggen.
Had kunnen doen.....Daar is hij nu echt mee geholpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Precies, want laten we wel wezen. Het allerbeste wat de TS had kunnen doen is dat ding niet nat laten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
FooLsKi schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:42:
[...]

Ik heb zelf ook niet de tools of skills om dit te doen. Als je het zelf niet kan laat de telefoon dan uitstaan en breng het naar iemand toe die het wel kan. Een nat geworden telefoon blijven gebruiken is vragen om problemen. De eerste paar dagen voordat er corrosie ontstaat is er nog wat te redden, dat word nu heel lastig.

Die rijst methode lost niets op. Er verwdijnt wel wat vocht, maar is het gewoon geen oplossing. Dan kan je net zo goed niets doen.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 24-08-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:44:
[...]

Had kunnen doen.....Daar is hij nu echt mee geholpen. ;)
Volgens mij gaf ik ook al aan dat hij daar na een maand flink te laat mee is, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justkais
Ik lees nu dat je standaard 2 jaar garantie hebt als je iets online koopt? klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
justkais schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:53:
Ik lees nu dat je standaard 2 jaar garantie hebt als je iets online koopt? klopt dat?
Ja ook online, maar niet bij waterschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:57

nexhil

BAM!

Laat me raden, Nijmegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Zeer interessant, maar weinig relevant voor de TS die de telefoon een douche heeft gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garantie bij waterschade? Dan ga ik snel met mijn oude telefoon naar de winkel want mijn scherm is kapot door een val. Beetje nadenken.....Koop gewoon net als ik een Xiaomi Note 2 of 3. Ben je voor €150,- klaar en als hij dan kapot gaat, gewoon een nieuwe. Nooit koop ik ooit voor mezelf of kids zo'n duur toestel. Dure les.

Edit: je kunt hem wel claimen op je inboedel verzekering.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2016 16:10 ]

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:03:
Garantie bij waterschade? Dan ga ik snel met mijn oude telefoon naar de winkel want mijn scherm is kapot door een val. Beetje nadenken.....Koop gewoon net als ik een Xiaomi Note 2 of 3. Ben je voor €150,- klaar en als hij dan kapot gaat, gewoon een nieuwe. Nooit koop ik ooit voor mezelf of kids zo'n duur toestel. Dure les.

Edit: je kunt hem wel claimen op je inboedel verzekering.
je kunt hem inderdaad bij de inboedeverzekering claimen als je de verkoopbewijzen hebt. verder moet je een offerte naar hen toe sturen en wachten tot ze akkoord gaan vervolgens moet je de telefoon op eigen kosten laten maken om binnen 2 weken een deel of de hele bedrag van je reparatie terug te halen. :)

Verwijderd

androidfreaker schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:55:
[...]

je kunt hem inderdaad bij de inboedeverzekering claimen als je de verkoopbewijzen hebt. verder moet je een offerte naar hen toe sturen en wachten tot ze akkoord gaan vervolgens moet je de telefoon op eigen kosten laten maken om binnen 2 weken een deel of de hele bedrag van je reparatie terug te halen. :)
Ik heb blijkbaar een goede verzekering. Krijg naar rato van leeftijd minus eigen risico netjes bedrag op mijn rekening.
Pagina: 1