Ubuntu 16.0.4 zwart scherm na inloggen in Gnome

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:57
Ik heb een Ubuntu 16.0.4 setup draaien die ik voornamelijk gebruik als server.

Sinds een paar dagen gebeurt er echter iets geks. Als ik reboot krijg ik het Gnome login scherm te zien. Echter als ik dan inlog gaat m'n scherm op zwart en zegt het scherm "no signal".

Ik heb al wat dingen geprobeerd maar ook met hulp van Google kom ik er niet achter wat dit kan zijn.

Het gaat om een asus moederbord met onboard intel video. Ik ben zelf niet bekend genoeg met linux om te weten wat ik hier verder aan kan doen.

Is er iemand die hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:32

page404

Website says no

16.4 gok ik. Kan je er wel bij via SSH? Dan weet je of de setup zelf wel gewoon werkt.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Kan je wel naar een virtual terminal switchen? als het scherm op zwart gaat? Heeft het wel gewerkt? Wat is er veranderd sinds het niet meer werkt? En hoezo heb je Gnome op een server? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Ik heb Gnome op een server (Ik wist dat deze vraag ging komen) omdat ik het een tijdje zonder heb gedaan en ik merkte dat ik de terminal gewoon irritant onhandig vond. Meeste doe ik in terminal maar soms is Gnome gewoon handiger en toevallig had ik deze keer dus Gnome even nodig en werkte het niet.

SSH heb ik nog niet gecheckt stom dat ik daar niet opgekomen ben. De PC zelf stamt van april dit jaar het is een gloed nieuw ding en heeft altijd prima gewerkt. Er is voor zover ik weet niks veranderd behalve dat ik na lange tijd een paar dagen geleden apt-get update en apt-get upgrade heb gerund en dit de eerste reboot was sindsdien.

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ctrl + alt + f1, hiermee switch je naar terminal. ctrl + alt + f7 switch je weer naar GUI/Gnone..

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Als het je lukt om weer in te loggen zou ik eerst nog een keertje apt-get draaien, misschien is er wel wat mis gegaan met die laatste set updates.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:28

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voer dan een 'apt-get full-upgrade' uit zodat eventuele verwijderingen of installatie van nieuwe packages uitgevoerd wordt en zo echt alle updates toepast.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Kasper1985
Hartelijk dank allemaal!
Ik kan inloggen met ssh. Dat heb ik ook gedaan en apt-get full-upgrade gerunt. Vervolgens apt-get update en apt auto remove (omdat werd aangegeven dat dat nodig was)

Nog steeds gaat het beeld op zwart en geeft m'n scherm aan "no signal" nádat ik gebruikersnaam en wachtwoord voor gnome heb ingegeven.

Iemand nog suggesties? Ik begin bijna te vermoeden dat ie switched naar een resolutie die m'n scherm niet aan kan ofzo na het inloggen. Heel bizar! Toch?

Kasper

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:30
Kasper1985 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:20:
... Nog steeds gaat het beeld op zwart en geeft m'n scherm aan "no signal" nádat ik gebruikersnaam en wachtwoord voor gnome heb ingegeven. ...
Dat ruikt ernaar dat er iets in je userprofile staat wat voor een niet standaard display setting zorgt. Je zou kunnen proberen in te loggen als een andere gebruiker (via ssh en het adduser command kun je via de command line een gebruiker toevoegen) of je hele /home/<username>/ directory leegmaken maar dat is wat rigoreus.

• Kasper1985
De laatste update in deze saga: ipv Gnome classic heb ik maar eens gekozen voor "system default" en daarbij gebeurt het niet.

Dus opzich is het dus opgelost behalve dat ik niet in Gnome classic kan komen maargoed ik heb iig weer een GUI
Enorm bedankt voor alle reacties en suggesties!
Kasper
Pagina: 1