• GQAH
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:35
Goedemiddag,

Momenteel zit ik zwaar in twijfel om een nieuwe laptop aan te gaan schaffen. Mijn oude laptop stamt nog uit begin 2012 en is nu toch echt wel een maal aan vervangen toe.

Wat ga je met je laptop doen?
  • Gamen, zowel zware spellen als lichte spellen. (Cities: Skylines, GTA V, CoD, Truck Simulator etc.)
  • Development (Zowel web als C++/C#)
  • Adobe Creative Suite
  • Lichte 3D modellering
Wat is je budget?
Budget is er niet echt. Maar boven de €2000 vind ik eigenlijk wel een beetje veel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee niet echt, gewicht maakt op zich niet zoveel uit. Echter heb ik hem wel het liefst zo klein mogelijk. Die bakbeesten van desktop vervangers vind ik niet echt een heel bijzonder uiterlijk hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Een van de redenen waarom ik een topic open hier is toch wel de videokaart. Nu de 10xx series van nVidia net geïntroduceerd zijn, schaf ik toch liever een laptop aan met de nieuwe videokaarten (of is de performance winst zo klein dat het eigenlijk geen zak uitmaakt.

Natuurlijk ben ik zelf ook al op onderzoek uitgegaan en kom eigenlijk op 3 laptops uit. Namelijk de volgende:
HP Omen 15-ax025ndBTO X-Book 15CL76MSI GS63VR 6RF-023NLMSI GS43VR-6RE-009NL
ProcessorIntel Core i7-6700HQIntel Core i7-6700HQIntel Core i7-6700HQIntel Core i7-6700HQ
Werkgeheugen8 GB16 GB16 GB16 GB
VideokaartGTX965M 4GBGTX1060 6GBGTX1060 6GBGTX1060 6GB
Scherm1920x10801920x10803840x21601920x1080
Scherm Formaat15.6"15.6"15.6"14"
Windows10 Home10 Pro10 Home10 Home
PluspuntenLeuk design,Makkelijk te upgraden, Windows 10 ProLeuk design, Mooi kleinLeuk design, Mooi klein
Nadelen8GB ram, upgraden lastiger, oude serie videokaartSaai ontwerp, BTO onbekend voor mijUpgraden lastiger, prijsUpgraden lastiger, ontbreken numpad
Prijs:1299167721991849

Ik neig momenteel het meest naar de BTO (Zie configuratie onderaan TS). Echter lijkt mij de ultra hd resolutie van de MSI juist weer handig met ontwikkelen. Graag zou ik van jullie tips ontvangen over welke jullie hadden gekozen, en waarom dan wel / niet. Natuurlijk mag er ook een heel ander model voorgesteld worden. Kan best zijn dat ik deze compleet over het hoofd heb gezien tijdens mijn zoektocht.

Mag ik jullie alvast bedanken?
  • 15CL76: 15.6" mat Full HD IPS-scherm met Core i7-6700HQ quad-core en GTX 1060 6GB
  • Betere koelpasta voor de processor en de videokaart
  • 8GB DDR4L (2133MHz), Team Elite
  • 8GB DDR4L (2133MHz), Team Elite
  • Geen geheugen in geheugenslot 3 (optioneel)
  • Geen geheugen in geheugenslot 4 (optioneel)
  • 256GB Team Group Solid State (SSD) Disk, M.2 (SATA 3.0)
  • Geen M.2 SSD Module in slot 2 (optioneel)
  • 500GB 5400rpm 2.5 inch harddisk - matsprijs!
  • Geen 2.5 inch HDD of SSD in slot 2 (optioneel)
  • Intel® Dual Band Wireless-AC 8260 M.2 (802.11ac 2.4/5GHz, 867Mbps) + Bluetooth 4.2
  • Verlicht QWERTY-toetsenbord (US International) voor de 15CL76 / 17CL76
  • Windows 10 Pro NL incl. USB-stick - actie
  • 2 jaar carry-in garantie
  • Luxe BTO draagtas tm 17 inch inclusief bedrade gaming muis en aktiekit
Bedankt !

[Voor 6% gewijzigd door GQAH op 25-08-2016 11:07. Reden: Typo]

GQAH - Good, Quick and Helpful

• GQAH
Na enigzins rond te hebben gegeken gisteren avond, heb ik de volgende laptop ook nog even toegevoegd aan mijn lijst. Echter het enigste nadeel (denk ik) is het ontbreken van de numpad. Echter lijkt mij 14 inch daar in tegen wel een fijn formaat.

MSI GS43VR-6RE-009NL

• Thomaswack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08-2017
Ik zie op de Amerikaanse website dat de HP Omen al de 1060/1070 heeft gekregen. Misschien nog even wachten?

• GQAH
De HP OMEN 17-w110nd (1060) en de HP OMEN 17-w121nd (1070) zijn inderdaad allebei te vinden in de HP store (ook gewoon in nederland). Echter zijn dit alleen 17 inch varianten, en gaat mijn voorkeur toch eigenlijk wel uit naar iets kleiner.

Tevens vraag ik mij ook af hoe belangrijk een hoge resolutie is op een laptop scherm. Mijn oude laptop had een resolutie van 1366x768 (verschrikkelijk) en mijn laptop van het werk een van 1920x1080 (opzicht dikke prima). Heeft een resolutie van 3840x2160 nou echt zoveel voordelen ten opzichte van een 1920x1080 resolute. Is het zijn geld waard. (Natuurlijk is gamen op full-hd voor mij genoeg en gaat het mij meer om het programmeren / browsen in hoge resolutie).

• VervelendeMan
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-09 13:59
Laat weten hoe die bevalt als hij binnen is! Ik vraag me vooral af hoe goed het toetsenbord en de bouw kwaliteit is.

• Thundy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-11 14:52
Is er een rede dat je deze pricewatch: MSI GS63VR 6RF-029NL Stealth Pro (Full HD / 1 TB variant van de MSI) hebt weggelaten?

Thundy#2181

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Hier een Clevo met i7 6700, GTX 1060 en 15,6" 1080p IPS mat scherm voor € 1222,41: https://www.laptopplus.nl...PvOj8zJ384CFUKZGwodvE8KTg.

Je moet echter wel zelf geheugen en een SSD plaatsen. Zelf ben ik niet zo'n fan van de bouwkwaliteit van een Clevo (gebaseerd op het verleden), maar het is wel een normale prijs voor een laptop met een GTX 1060. MSI is momenteel veel te overpriced.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee