Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozuaurk
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-08 00:23
eerst een kleine toelichting. De laptop die ik wil uitzoeken is voor een vriend van mij de HBO bouwkunde gaat doen. Deze vriende heeft momenteel zelf ook een bedrijfje lopen met het tekening van 2d & 3d kaarten.

Wat ga je met je laptop doen?
[i]De laptop word gebruikt voor autocad 2D & 3D verder zijn er van de school nog een paar aanbevolen specificaties doorgegeven:

Processor: Qaud-core I7
Ram : 16Gb
Videokaart: Dedicated OpenGl 2.0 compatible grafische kaart mmet internn van 1024mb met grafische kaart van Nvidia Quadro of AMD FirePro. (dus ik neem aan dat ze bedoelen een Qaudro kaart is beter dan een Nvidea GTX (gaming kaart))
hardeschijf : ssd 250gb
Schermresolutie : 17,3" full hd

ik heb momenteel 2 laptops gevonden die mij wel geschikt lijken :

De eerste had ik gevonden op de best buy guide van augustus Link best buy guide

HP Pavilion 15-bc035nd
MSI Workstation WT60 2OJ-877NL

Mijn RML kreeg ik niet werkend dus dan maar zo sorry hiervoor.

Wat is je budget?
mijn budget licht momenteel op MAX 1400,- maar het liefste zit ik rond de 1200,- .

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
de laptop word veel meegenomen naar school en dergelijke als dit niet de planning was dan had ik een pc in elkaar gezet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik ben zelf altijd goed te spreken over Nvidea / Asus / HP / MSI / Lenovo maar dit is voor mij niet echt een probleem als het een ander merk zou zijn.

JozuaR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanvi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik kan jammer genoeg geen advies geven maar ben wel benieuwd naar je keuze aangezien ik momenteel ook op zoek ben naar een laptop voor audocad. laat zeker weten welke je gekozen hebt en of autocad vlot loopt.

Op onze vorige ASUS laptop (welke rond de 1000€ was met 2,5Ghz i5 en een gtx kaart) hadden we veel problemen bij het opslaan/plotten van de plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickvB
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-08 14:31
Ik ben ook nog op zoek naar zo'n laptop. Heb al wat rondgekeken en zit te wachten op wat laptops met de GTX 1060 of kan ik beter een Quadro nemen? Mijn budget is ongeveer hetzelfde en ga het voornamelijk gebruiken voor SolidWorks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
autocad system requirements: https://knowledge.autodes...nts-for-AutoCAD-2016.html

Hier wordt alleen gesproken over Directx en Direct3D eisen, niks over chipsets.

De Autodesk certified hardware advisor is vrij duidelijk, voor Nvidia is het Quadro, AMD FirePro:
http://usa.autodesk.com/a...7&os=524288&manuf=2&opt=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freelh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:24
Ik ga hiermee de doos van Pandora openen, maar toch:
Voor een niet-professioneel gebruik, raad IK geen Quadro maar een GT(X) aan. (En dan nog; als je geen CAE op bumpers moet uitrekenen, ga je maar zelden tot nooit een verschil merken). De professionele rekenkaarten zijn sterk in floating points, zonder glitches rekenen en kunnen uitgaan van een goede ondersteuning van de leverancier.
Een commerciële 'Gaming'-kaart daarentegen is veel sneller en krachtiger voor eenzelfde prijs. Ook rekentechnisch, maar kan -in theorie- een afwijkend resultaat bekomen tov een echte rekenkaart. De verschillen daar liggen vandaag ver onder de 1%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Heeft de hogeschool geen laptopprogramma? Dat zijn meestal wel goeie deals, en als het niet werkt kan je hulp krijgen bij het fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door haarbal op 24-08-2016 15:59 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik ben geen autocad kenner en niet gehinderd door enige kennis.
Mogelijk werkt de software ook gewoon op andere chipsets, sommige versies draaien namelijk ook op de GTX series. De autodesk hardware advisor zal altijd de quadro en firepro adviseren ivm compatibility en ondersteuning
Quadro is Nvidia's brand for graphics cards intended for use in workstations running professional computer-aided design (CAD), computer-generated imagery (CGI), digital content creation (DCC) applications.

The GPU chips on Quadro-branded graphics cards are identical to the ones used on GeForce-branded graphics cards. The end products (i.e. the graphics card) differentiate substantially by the provided graphics device drivers and through the available professional support for the software.

Competitors include AMD's FirePro-branded and to some extent Sky-branded product series and Intel's Xeon Phi-branded products.
Dus voor een dedicated autocad desktop systeem zou ik een quadro nemen, mocht je nog andere dingen met je systeem willen doen dan lijkt mij het verhaal van freelh logisch te klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:28
Misschien kan je op de websites van de software kijken, daar staan meestal ook een paar "normale" gtx en radeon varianten op de supported lijst.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik werk alweer heel wat jaartjes met Autocad en Revit en een Quadro / FirePro kaart is nergens goed voor. Een laptop met een 960m is snel zat voor de meeste modellen.

De HP uit je eerste post is dan ook een goede keuze voor Autocad en Revit. Je moet alleen nog even nakijken hoe slecht die lage helderheid is in de reviews. Op een school zit je vaak vol in het licht en heb je een goede plek niet altijd voor het uitkiezen.

PS. deze vraag is al een aantal keer langsgekomen de laatste tijd.
https://gathering.tweaker...find?keyword=revit+laptop

[ Voor 40% gewijzigd door Ernemmer op 24-08-2016 16:07 ]

• Viper®
  • Niet online
Je kan ook de M6000 halen :+

Video laat ook zien wat Fable al zegt, een Geforce chipset werkt minimaal net zo goed.
De Quadro serie is dus eigenlijk alleen voor zware rendering interessant.
Pagina: 1