Aansluitingen case fans op moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:40
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijk µATX socket 1151 moederbord voor in een Cooler Master Silencio 352. Nu heb ik gezien dat deze kast twee casefans heeft, moet een moederbord dan ook 2 case fan headers hebben? Zo ja, welk moederbord is dan aan te raden? Of is een Gigabyte GA-H110M-S2H hier ook gewoon geschikt voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Er hoeft verder niks in het moederbord, er komt ook geen videokaart in, alleen de basis (cpu, ram etc). Wel moet het moederbord een hdmi-uitgang hebben. De voeding die gebruikt gaat worden is een Seasonic G-series 360 watt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik ben dus aan het kijken of ik een ander moederbord nodig heb dan de Gigabyte GA-H110M-S2H, welke verder wel voldoet.

Bedankt voor de hulp alvast!

Alle reacties

• palko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-02 15:26
Het moederboord heeft niet perse headers nodig om de casefans te laten draaien,
je zou ook de fans doormiddel van een verloop op je voeding kunnen aansluiten alleen da kan je niet de snelheid regelen.
Behalve dan weer met een fan controller

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:40
Ik zie dat er twee molex adapters geleverd worden bij de Silencio 352 voor de fans om ze aan te sluiten op de voeding, dan gaat dat gebeuren denk ik. Het is niet heel erg belangrijk dat de snelheid regelbaar is. Bedankt!

Verwijderd

Je kunt ook een fansplitter bijbestellen. pricewatch: Akasa PWM fan splitter