• grijzepelgrim
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Hallo forumleden,

Ik twijfel al even over welke telefoon ik zal nemen. Op dit moment heb ik twee telefoons in gebruik een Lumia 820 en een Lumia 830. De Lumia 820 is bijna 4 jaar oud en gebruik ik voor mijn werk. De Lumia 830 is bijna 2 jaar oud en gebruik ik privé. Beide draaien Windows 10 mobile, waar ik zeer tevreden over ben, op één punt na… het aanbod aan apps. Daarnaast wil ik graag een dual sim, omdat ik niet continue met twee telefoons op zak wil lopen en aan de lader wil hebben hangen. Omdat in mijn Lumia 830 nu een barst zit en mijn lumia 820 ook kuurtjes begin te vertonen, wil ik iets anders.

Vanwege het app aanbod wil ik switchen naar Android. Ik heb met dit besturingssysteem geen ervaring. Ik lees er wel over en zie het bij vrienden en collega’s. Mijn eisen zijn als volgt:
• Dual sim;
• Goede camera (vergelijkbaar met m’n lumia 830);
• Liefst een 5 inch scherm (hd of full hd maakt niet uit);
• Moet android vlot draaien (games is echter geen must);
• Accu moet makkelijk een dag mee kunnen;
• Telefoon moet de potentie hebben om 3 jaar mee te kunnen;
• Budget tussen de 200 en 300 euro.

Ik heb twee telefoons gezien welke ik interessant zou vinden:

Moto G4 (plus)
Lijkt mij een toptoestel. Het enige waar ik zeer over twijfel is de grootte van het scherm, is het 5,5 inch scherm niet te groot? Daarnaast wat zal de ondersteuning / updatebeleid van Lennovo zijn. De camera lijkt tot wat ik nu toe gelezen heb prima.

HTC Desire 628
Over dit toestel lees ik nog weinig gebruikservaring. Dit is dan ook de reden dat ik twijfel over dit toestel. Heeft deze nu android 6 meegeleverd? Verder lijken de specs te voldoen aan mijn verwachtingen.

Kunnen jullie mij helpen mijn keus te maken? Ik sta uiteraard ook nog open voor andere suggesties.

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-01 19:28
misschien is deze vergelijking wel iets voor jou?
Zit zelf te twijfelen tussen de Moto G, Wileyfox Swift of Spark en BQ Aquaris

http://www.express.co.uk/...-200-OnePlus-X-Moto-G-HTC

Verwijderd

De Moto G4 heeft veel betere specs dan de Desire 628. Een groter scherm is kwestie van gewoonte.
Een goed toestel met een iets kleiner scherm (5,2 inch) is de Huawei P9 Lite.

• grijzepelgrim
Bedankt voor jullie reacties. Het is uiteindelijk de moto G4 geworden. Ik las hier de meest positieve verhalen over. Hopelijk kan ik er even mee vooruit, en went 5.5 inch net zo snel als 5 inch.

• Maarten_B13
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-02-2024
Dat is een goede keus, want de moto G4 krijgt veel sneller updates. De HTC krijgt ze waarschijnlijk niet eens.

• grijzepelgrim
Ik kan je bevestigen dat het een goede keus is. Tot nu toe zeer tevreden, hoewel ik nog wel aan android moet wennen. Het formaat went ook vrij snel.

• Zenow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-10-2025
wiemelen schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 00:27:
misschien is deze vergelijking wel iets voor jou?
Zit zelf te twijfelen tussen de Moto G, Wileyfox Swift of Spark en BQ Aquaris

http://www.express.co.uk/...-200-OnePlus-X-Moto-G-HTC
Dank, ik peins zelf over de zelfde keuze (wel de Moto G3 2015, niet G4), maar wist nog niet van de BQ Aquaris X5. _/-\o_
Pagina: 1