Yarisken schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:55:
Mijn zoontje van 5 heeft sinds kort jurasic world op de ps3. Superleuk spel alleen soms nog wat te moeilijk voor hem.
Zijn er spelletjes van lego of andere die aan te raden zijn op de ps3 voor zijn leeftijd ? Ik vind nog een pak lego spelletjes terug maar er staat altijd vanaf 7 jaar.
Is het de bedoeling dat hij alleen speelt, of kan je samen met hem co-op spelen ? Die LEGO games zijn immers wel geweldig co-op. Zo was The LEGO Movie videogame het eerste spel dat mijn zoontje, die toen 4.5j oud was, gespeeld heeft. Was grappig te zien hoe hij de PS3 controller vasthield aangezien zijn handen nog te klein waren om hem as-designed vast te houden. We hebben die game toen in co-op op anderhalve maand tijd naar Platinum gespeeld en was echt geweldig. Zelfs nu speelt hij de game nog af en toe met zijn 2j oudere zus puur voor het vrij rondlopen.
Andere LEGO games zijn inderdaad wel wat moeilijker, qua controls of ook qua content (wat angstaanjagender). Van alle LEGO games die hij gespeeld heeft tot nu toe (Batman 2, Batman 3, Star Wars, Dimensions...) vind ik The LEGO Movie toch nog altijd het meest geschikt voor jongere kinderen. Het is bovendien ook geweldig dat de LEGO bouwdozen uit The Lego Movie reeks gewoon de modellen zijn uit het videospel.
[
Voor 4% gewijzigd door
Twixie op 11-09-2016 14:58
]