Hallo allemaal!
Op dit moment ben ik bezig met het creeëren van een Excelbestand dat ik op werk kan gebruiken.
Wat moet er nu gebeuren?
Aan het einde van de dag moet de werkvoorraad worden ingevuld in aantallen. De cel ernaast berekend met behulp van de norm hoeveel uur hier nog voor staat. De werkvoorraad is onderverdeeld in teams en in werkstromen.
Al deze informatie moet worden opgeteld en worden benoemd in 1 cel "Totale voorraad".
In de cel die berekend hoeveel uur er nog staat (met de norm), heb ik de functie al vermeld dat als de cel ernaast leeg is, er ook geen informatie in de cel staat. Deze is dus ook leeg.
Nu heb ik het volgende probleem
De cel waarbij alle voorraad opgeteld dient te worden geeft de melding #Waarde! als ik gebruik maak van
=SOM(C4:C6+C9:C12+C15:C18+C21+C22+J10:J15)
Ik heb ook als de ALS functie geprobeerd.
De functie AANTALARG bleek ook niet de uitkomst te zijn.
Ook heb ik via een tip van dit forum de volgende formule geprobeerd
=ALS(ISLEEG(C4:C6)=0;SOM(C4:C6);"")
(Deze had ik ingekort om te testen). Maar helaas ook zonder resultaat.
Bij de laatste formule krijg ik geen informatie, ook al staat er wel al data in de geselecteerde cellen.
Ik moet dus eigenlijk een formule hebben die de data uit de cellen met elkaar optelt maar de lege cellen weglaat.
Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd.
Alvast bedankt voor de hulp!
Op dit moment ben ik bezig met het creeëren van een Excelbestand dat ik op werk kan gebruiken.
Wat moet er nu gebeuren?
Aan het einde van de dag moet de werkvoorraad worden ingevuld in aantallen. De cel ernaast berekend met behulp van de norm hoeveel uur hier nog voor staat. De werkvoorraad is onderverdeeld in teams en in werkstromen.
Al deze informatie moet worden opgeteld en worden benoemd in 1 cel "Totale voorraad".
In de cel die berekend hoeveel uur er nog staat (met de norm), heb ik de functie al vermeld dat als de cel ernaast leeg is, er ook geen informatie in de cel staat. Deze is dus ook leeg.
Nu heb ik het volgende probleem
De cel waarbij alle voorraad opgeteld dient te worden geeft de melding #Waarde! als ik gebruik maak van
=SOM(C4:C6+C9:C12+C15:C18+C21+C22+J10:J15)
Ik heb ook als de ALS functie geprobeerd.
De functie AANTALARG bleek ook niet de uitkomst te zijn.
Ook heb ik via een tip van dit forum de volgende formule geprobeerd
=ALS(ISLEEG(C4:C6)=0;SOM(C4:C6);"")
(Deze had ik ingekort om te testen). Maar helaas ook zonder resultaat.
Bij de laatste formule krijg ik geen informatie, ook al staat er wel al data in de geselecteerde cellen.
Ik moet dus eigenlijk een formule hebben die de data uit de cellen met elkaar optelt maar de lege cellen weglaat.
Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd.
Alvast bedankt voor de hulp!