Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik had een vraag ik wil in de nabije toekomst een Kaku ICS2000 kopen.

en zou graag mijn deurbel hier mee willen schakelen of in zover een berichtje op me telefoon krijgen als de bel gaat bijvoorbeeld.
Nu heb ik laatst voor bijna niks bij de action een draadloze (433Mhz) deurbel gekocht vergelijkbaar met deze

ik heb gekeken naar zo kaku deurbel druk knop maar dan moet ik met relais gaan werken en dat lijkt me helemaal niks.(dit omdat ik een 12v trafo heb voor de huidige bel installatie)

dus de vraag in het kort hebben jullie ervaring of weten jullie of de bovenstaande goedkope draadloze deurbel kan worden verbonden met de ICS2000 en kan ik dan instellen via de ICS2000 dat ik een berichtje krijg als er iemand voor de deur staat?

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:26
Reken maar dat het protocol niet hetzelfde is, 433 is puur de frequentie en niet protocol.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:11

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

copywizard schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:34:

ik heb gekeken naar zo kaku deurbel druk knop maar dan moet ik met relais gaan werken en dat lijkt me helemaal niks.(dit omdat ik een 12v trafo heb voor de huidige bel installatie)
Vreemde redenering, je hebt een vaste 12V voeding voor een relais en dan wil je die niet gebruiken?
Er is een Kaku bel set met een losse zender die prima werkt met 1 klein relais (of andere elektronica).
Je kan de bedrade bel met de knop laten zitten en de ACDB-7000BC toevoegen :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• copywizard
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Vreemde redenering, je hebt een vaste 12V voeding voor een relais en dan wil je die niet gebruiken?
Er is een Kaku bel set met een losse zender die prima werkt met 1 klein relais (of andere elektronica).
Je kan de bedrade bel met de knop laten zitten en de ACDB-7000BC toevoegen :)
waarom een "Vreemde redenering," ?? ik ben niet zo zeker van mijn electra skills dat ik alles goed aansluit en ben bang dat ik meer schade doe dan als ik een kant en klaar setje koop?
The-Source schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:11:
Reken maar dat het protocol niet hetzelfde is, 433 is puur de frequentie en niet protocol.
dankjewel hier heb ik wat aan dan weet ik dat ik het beter niet kan proberen

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

copywizard schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:45:

waarom een "Vreemde redenering," ?? ik ben niet zo zeker van mijn electra skills dat ik alles goed aansluit en ben bang dat ik meer schade doe dan als ik een kant en klaar setje koop?
Dat kan ik niet ruiken :)
Er zijn al aardig wat tweakers die dit hebben gedaan zonder elektrische achtergrond.
Kaku heeft ook een deurbel zoals die van de Action, dat was handiger geweest.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56
Heb je toevallig een raspberry pi?
Anders kan je kiezen voor een RFXcom, is een tientje duurder dan de ICS2000 maar veel meer mogelijkheden in combinatie met (bijvoorbeeld) Domoticz.

RFXcom ondersteund veel 433 protocollen en zal er niet gek van opkijken dat jouw deurbel er prima op werkt.

Zelf heb ik een camera bij de voordeur hangen, drukt er iemand op de bel wordt er gelijk een berichtje met een foto via telegram naar mijn mobiel gestuurd.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• copywizard
  • Niet online
ja heb een pi maar ik had al gekeken inderdaad om een RFXcom te nemen met mijn synology nas maar vermoed dat dat allemaal wat meer werk is dan die ICS2000 zeker ls je het via je mobiel wil bedienen en op afstand enzo maar ik zoek gewoon nog even verder dankje voor de tips

• Stuntteam
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 17:18

Stuntteam

RFLink Gateway Development

Of je neemt een RFLink Gateway icm Domoticz en een Pi..(of een Synology)
leuke Domoticz app op je mobiel en je bent klaar.
RFLink kan je zelf in elkaar knutselen vanaf een euro of 10 (5 euro voor een arduino mega en nog enkele euros voor een zender/ontvanger en eventueel een NRF module erbij van 1.50)
kan je zelfs Milight lampen besturen..
werkt prima met KAKU, de deurbel van de Action, schakelsetje van de Action enz.

[ Voor 12% gewijzigd door Stuntteam op 25-08-2016 15:03 ]

-=# RFLink Gateway Development Team #=-

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als ik het verhaal goed lees dan is een relais bedraden al te lastig, laat staan een RFlink bouwen :P

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 12:48
Dan bij nodo-shop het kant-en-klaar pakket bestellen. Kost de helft van een RFXcom :)

What seems to be the officer, problem?

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:56
copywizard schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 14:03:
ja heb een pi maar ik had al gekeken inderdaad om een RFXcom te nemen met mijn synology nas maar vermoed dat dat allemaal wat meer werk is dan die ICS2000 zeker ls je het via je mobiel wil bedienen en op afstand enzo maar ik zoek gewoon nog even verder dankje voor de tips
pi = image inladen op SD kaart,

SD kaart in de pi, Pi aanzetten, domoticz openen aangesloten RFXCom openen.
druk op inleren in domoticz, druk op je deurbel en hij staat er tussen. :)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik u lastig val.

Na urenlang tevergeefs zoeken naar een antwoord op mijn vraag op internet heb ik besloten me aan te melden op een forum.
Ik heb me een uur geleden aangemeld op tweakers.net om een hele moeilijke vraag te stellen maar ik kan nergens mijn vraag kwijt.
Ik kan alleen reageren op de vraag van een ander ( u dus).
Help me aub, hoe kan ik een vraag stellen?
Antwoord u aub niet met, open een topic.
Ik weet niet hoe.

Bij voorbaat dank voor uw geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 21:01:
Sorry dat ik u lastig val.

Na urenlang tevergeefs zoeken naar een antwoord op mijn vraag op internet heb ik besloten me aan te melden op een forum.
Ik heb me een uur geleden aangemeld op tweakers.net om een hele moeilijke vraag te stellen maar ik kan nergens mijn vraag kwijt.
Ik kan alleen reageren op de vraag van een ander ( u dus).
Help me aub, hoe kan ik een vraag stellen?
Antwoord u aub niet met, open een topic.
Ik weet niet hoe.

Bij voorbaat dank voor uw geduld.
Stel dat je in de juiste rubriek zit, ga dan naar de lijst met topics zoals hier, Duurzame Energie enz.
Rechts boven zie je een blauwe knop met de tekst Nieuw topic.
Dit zie je alleen als je ingelogd bent.

Pagina: 1