GPU upgrade

Pagina: 1
Acties:

• LazyDozzle
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-09-2025
Hallo mede-tweakers,

Hierbij zou ik graag advies/ ervaring willen horen op het gebied van GPU's. Het volgende doet zich namelijk voor. Sinds juni 2016 heb ik de overstap gemaakt naar Intel's Skylake platform. Het systeem bestaat nu uit:
  • Moederbord: Asus Maximus VIII Ranger
  • CPU: Intel i7 6700k @ 4.5Ghz
  • RAM: 16 GB Kingston HyperX Fury 2400 Mhz
  • GPU: Asus Nvidia 9600GT
  • Voeding: Coolermaster Silent Pro M700
  • Behuizing: Coolermaster HAF X
  • CPU koeler: NZXT Kraken X61
Ter verdere informatie heb ik een Samsung S24C750 monitor. De reden van dit topic is omdat ik zoals je misschien al wel kunt afleiden mijn videokaart wil upgraden. Ik gebruik momenteel een oude 9600GT omdat ik mijn vorige GPU verkocht heb en deze nog had liggen. Maar met Battlefield 1 en Mafia 3 in het vooruitzicht wil ik graag deze games op 1080p vloeiend kunnen spelen, op maximum settings.

Ik zoek dus een GPU waar ik de eerst volgende 2/ 3 jaar weer lekker mee kan gamen. Zelf zat ik te denken aan een GTX 1070. Ik weet dat dit voor 1080p een beetje overkill is, maar misschien wil ik over een jaar of 2 nog wel de overstap maken naar een 4k monitor. Dus met dat in het achterhoofd leek een GTX 1070 mij wel leuk. De GTX 1080 is voor mij helaas te veel geld voor alleen een GPU.

Ik heb al diverse benchmarks en reviews gezien, maar ik kan maar geen keuze maken tussen de Asus Strix variant, de Gigabyte G1 Gaming en de EVGA Gaming of EVGA SC versie.

Via de website van EVGA is de standaard non overgeklokte versie beschikbaar voor 459 Euro + 6,50 verzendkosten. Mijn vraag is ook met zo'n kaart, gezien de koelers op de standaardversie en de SC en FTW versies allemaal hetzelfde zijn, is het overklok potentiëel een beetje gelijk?

En hoe zit het met coil whining? Is dat gewoon pech als je een kaart hebt die coil whining heeft? Of zijn er bepaalde type kaarten die je hiervoor absoluut moet vermijden?

Hopelijk kan iemand mij wat advies geven wat een goede keus is wat betreft de GTX1070.

Alvast bedankt!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:43
Verschil FPS verscheeld per game. En is ook nog eens zelf per een programma aan te passen. En die lees ik 9/10 keer niet eens. Waar je naar moet kijken is Verbruik(soms zit er een rotte appel model tussen die extreem veel vraagt). En temp/geluid. Dat is waat het verschil voornamelijk is zit. De 1 is stiller maar warmer. De andere is luider maar koeler. En soms heb je er 1 die luid en warm loopt(meestal de FE).

Zover ik weet is Coilwhining per fabrikant afhankelijk wat ze er mee doen. Sommige ruilen hem om. Sommige zeggen dat is pech geld weg. Zover ik weet is er niet 1 kaart/merk die veel meer/minder coil whine heeft als de ander. Maar ik heb mij er ook nooit druk om gemaakt.