Opheldering molex (informatie delen)

Pagina: 1
Acties:

• kunia5
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-10-2025
Hey best tweakers,

Dus sinds een paar maanden terug heb ik de vraag gehad en zien voorbij komen over de molex naar 6 pin.

Nu na lang testen en proberen ben ik erachter gekomen of de molen nu te vertrouwen is of niet.

Antwoord is ja.
132 watt is de Max wat hij aankon 2 molex rails naar 6 pin maar dat is niet lang voordat hij door brand.

Voor de nieuwe mensen indien je rond de 105-115 maximaal blijft kan er bijna niks mis gaan.

Ik heb dit voor 14 uur lang getest op een ml350 g5 met 2x 1000 watt voeding maar ook op een medion met een vage voeding die beetje merkloos leek van 400 watt.
En heb beide pc's een gtx750 ti gegeven met 4 fans naar molex van coolermaster en 1 molex naar sata voor een hdd.

De resultaten verbaasde me na het paniek jagen van sommige tweakers dat het eigenlijk best degelijk werkt.

Nu de vraag.

Wat zijn jullie ervaringen met molex en wat denken jullie van de molex?

Ik hoor graag wat sommige van jullie weten/denken

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:57

Zorian

What the fox?

Als het even kan gebruik ik de juiste connectoren ipv met een houwtje-touwtje oplossing te werken, maar dat ben ik. In principe gebruik ik de outdated molex geeneens meer. Hooguit nog om een fan of 2 op aan te sluiten.

Verwijderd

Had ook vooronderzoek gedaan. Mijn zes pinner zou ook zonder werken maar bleek van niet. Geen alternatief.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Toch vindt ik het vreemd, aangezien molex volgens de specificatie max 11 ampère aan zou moeten kunnen, op 12v DC is dit P(W) = I(A) × V(V) , dus 132 Watt. Hierdoor zou je "denken" dat deze dit continue aan zou moeten kunnen en niet voor eventjes en dan doorbranden....

Ok, specificatie geeft aan een 30 graden Celsius stijging in warmte bij 11 ampère , maar molex 8981 heeft een gebruiksomgeving van tussen de -40 Celsius en +105 Celsius, dus om dan te verbranden of buiten specificatie te gaan, dan moet de temperatuur in de kast al +75 Celsius zijn ( 75 + 30 = 105)

Wikipedia: Molex connector

[ Voor 43% gewijzigd door Breezers op 24-08-2016 09:20 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik heb er geen ervaring mee maar raad het niet aan om dit zo te doen.

Hangt sterkt af van de voeding die je gebruikt.
Niet elke voeding heeft een goede rail die het kan trekken.

Een goede merk voeding moet het kunnen maar een goedkope voeding kan voor problemen zorgen.

Daarom geef ik altijd het advies een juiste voeding te kopen en van een goed merk, kan je veel problemen voorkomen.

• kunia5
Ja die Max moet je met een korreltje zout nemen want zoals spirit zegt sommige voedingen zijn een beetje sketchy en andere kunnen het prima.

• kunia5
Vandaar dat de test medion voeding en molex nu stuk zijn ;D
Pagina: 1