Kging vanmiddag ff een nieuw mobo halen (MSI Kt7 Turbo) kom ik bij die winkel hebben ze em nie meer, ik denk sjiithe kmoet dat ding hebben, dus die verkoper zegt kheb nog wel een RAID versie, ik denk boeie scheelt maar 2 tientjes dus...maar nu het probleem...iedere keer als ik men pc nu aan zet komt er nadat men memory is gechecked enz....een Fasttrack BIOS die zoekt naar hardeschijven...die vind ie natuurlijk niet want ik heb maar 1 hardisk in die zit gewoon op men IDE-1 dus dan zegt ie dat er geen schijven zijn en gaat men comp gewoon verder met opstarten...Men pc doet het dus prima maar ik zit nu dus met een kl#te lange vertraging die helemaal niet nodig is...mijn vraag : Hoe krijg ik dat Fasttrack scherm weg
Verwijderd
Zo ver ik weet niet. Misschien zit ere een optie in je bios om je raid uit te schakelen maar die ben ik persoonlijk nog niet tegen gekomen. Maar ja wie reboot zijn gehele systeem nou...
Gaat niet, heb hetzelfde probleem 
Heb ook msi Nl gemailed ook zei hebben geen speciale bios.
Heb ook msi Nl gemailed ook zei hebben geen speciale bios.
Probeer contact op te nemen met Promise zelf (support@promise.com). Misschien dat zij je verder kunnen helpen.
Opzich is het niet erg, maar ik vind het gewoon een beetje raar dat er geen jumper of bios instelling is om die RAID controller uit te schakelen...kbedoel on-board sound is ook met een druk op de knop uitgeschakeld dus zo moeilijk lijkt het me niet
...kzal straks ff die gasten van promise mailen om te kijken of hun het weten...
Verwijderd
Reetcontroller uitzetten kan niet (en als het wel kan dan hoor ik dat graag van iemand)
Je kunt (ook in geval van 1 schijf) die schijf gewoon op de raidcontroller aansluiten, en dan in die raidconfig een raid0 array met maar één schijf aanmaken.
(zonder dat de data wordt gewist. dwz bij mij ging dat prima, geen garantie dat het bij jou ook goed gaat, dus maak voor de zekerheid eerst een backup)
Daarna start ie gewoon op van die schijf
(ook met een vertraging helaas, dan gaat ie ook naar schijven zoeken)
Je kunt (ook in geval van 1 schijf) die schijf gewoon op de raidcontroller aansluiten, en dan in die raidconfig een raid0 array met maar één schijf aanmaken.
(zonder dat de data wordt gewist. dwz bij mij ging dat prima, geen garantie dat het bij jou ook goed gaat, dus maak voor de zekerheid eerst een backup)
Daarna start ie gewoon op van die schijf
(ook met een vertraging helaas, dan gaat ie ook naar schijven zoeken)
UTMFM 
Bladzijde 2-25 (Bij een K7T Turbo RAID Limited Edition)
Als het niet die bladzijde is, zoek dan naar jumper "J23"
En trouwens MSI heeft géén KT7 borden!
Bladzijde 2-25 (Bij een K7T Turbo RAID Limited Edition)
Als het niet die bladzijde is, zoek dan naar jumper "J23"
En trouwens MSI heeft géén KT7 borden!
20*350ZO45°
Verwijderd
Bij de limited edition (6330 v3.0a) kun je of de controller uitschakelen (j23) of alleen de raid functie (j22)
Bij de gewone K7T-Raid (6330 v3.0) kan dat denk ik niet, aangezien die deze jumpers niet heeft.
Bij de gewone K7T-Raid (6330 v3.0) kan dat denk ik niet, aangezien die deze jumpers niet heeft.
Pagina: 1