Tafel voor laptop om te werken op de bank

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Wat wil ik eigenlijk vragen:
Wat zijn jullie ervaringen met verschillende laptop tafels (losstaand of met pootjes op de bank)?

Waarom wil ik dat eigenlijk vragen:
Momenteel heb ik een opdracht waar ik even meters moet maken, dus doe ik dat weg van collega's met lastige vragen lekker vanuit huis. Nu is/wordt het deze week prachtig weer, waarmee mijn domein op zolder snel aan de warme kant wordt. Lekker in de huiskamer op de bank of, beter nog, in de tuin onder het schaduwdoek, dat lijkt me heerlijk!

En daar komt de uitdaging: laptop op schoot werkt niet prettig (vind ik dan). Dus op zoek naar een fatsoenlijke oplossing. Een tafeltje met een poot die onder de bank schuift, toevallig recent zoiets op een herhaling van vtwonen gezien... eeeeeen die kost €631. Hoeveel? Ja, zeshonderdeenendertig hele euro's voor een pootje en een in hoogte verstelbaar plastic platform. Heus waar.

Als je zoekt naar 'laptop tafel' of 'tafel voor laptop' en waagt een blik in het 'Images' tabje van Google, dan word je getrakteerd op de meest bizarre constructies. Veel met een poot die tot de bankrand komt, een opstaande rand heeft (heel onprettig bij het muizen), of die als je even doorklikt de prijsstrategie van bovenstaand voorbeeld aanhouden.

Afbeeldingslocatie: http://www.egbertvenema.nl/images/tafeltjes.jpg

Ze allemaal uitproberen gaat wat ver, maar ik ben vast niet de enige of eerste die zoekt naar een nette oplossing. Wat zijn jullie ervaringen? Wat werkt er wel en wat ook absoluut niet?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15
Als thuiswerker zou ik eerder de keukentafel als werkplek gebruiken dan de bank :)
Hoewel de bank zeer confortabel is, heeft een normale stoel toch echt de voorkeur voor langdurig rechtop zitten en bied de tafel ook meteen alle ruimte die nodig is.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Wat betreft ruimte heb je helemaal gelijk. Het punt met de keukentafel, of eigenlijk alle tafels die vooral bedoeld zijn om aan te eten, is dat ze aan de hoge kant zijn. Anders was het inderdaad ideaal geweest.

Mijn bureaustoel en de stoel bij de keukentafel hebben beide een zithoogte van 52cm. Mijn bureau een hoogte van 75cm, maar de keukentafel 79. Het is 'maar' 4cm, maar doet een boel met je zithouding.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je haalt een houten plank, zaagt m in 3 stukken en je hebt een tafel. Of je haalt de 5 euro tafel bij ikea en zaagt de helft van de poten af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21:22
Buiten dat ik niet graag op de bank zou werken voor langere tijd heb ik ooit voor €7 bij de blokker een tafeltje gehaald. Is niet veel meer dan een kunststof blad met daaronder een zak, gevuld met dezelfde kleine witte balletjes als een fatboy. Zo heb je de laptop dus echt op schoot maar wordt het niet warm.

Werkt nog steeds prima als ik op de bank de laptop gebruik.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:01
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20148623/
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=+Laptophouder

Hoeft niet zo duur te zijn ;-)

Heb t zelf ook en middagje geprobeerd, maar ben toch weer naar de keukentafel verkast, zit toch echt veel beter, al is de tafel inderdaad hoger dan een bureau.

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 12:54
Doe 1 of meer kussens van ingedrukt 4cm op je stoel bij de keuken tafel en klaar is Kees :)

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Je hebt ook de Byllan, een soort kussen met een harde bovenkant. Met dit warme weer herken ik het probleem, en het voordeel van de Byllan is dat als je hem niet nodig hebt, je hem overal tussen kan schuiven. Overigens past de muis er niet lekker op, die heb ik meestal op de zijkant van de bank staan, waar mn arm ook ligt.

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90278244/

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:15
Pnnnkk schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:50:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20148623/
http://www.ikea.com/nl/nl/search/?query=+Laptophouder

Hoeft niet zo duur te zijn ;-)

Heb t zelf ook en middagje geprobeerd, maar ben toch weer naar de keukentafel verkast, zit toch echt veel beter, al is de tafel inderdaad hoger dan een bureau.
Dat dwingt je ook om rechtop te zitten, in plaats schuin voorover ;)
Ik vermijd daardoor elke werkplek zonder monitor.

Voor thuis, kun je je uren simpelweg niet aanpassen aan het weer of juist voor wat active koeling op de zolder zorgen ipv proberen te verplaatsen? Persoonlijk ga in de zomer graag naar kantoor door de airco :+

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Malfunctions schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:42:
Buiten dat ik niet graag op de bank zou werken voor langere tijd heb ik ooit voor €7 bij de blokker een tafeltje gehaald. Is niet veel meer dan een kunststof blad met daaronder een zak, gevuld met dezelfde kleine witte balletjes als een fatboy. Zo heb je de laptop dus echt op schoot maar wordt het niet warm.

Werkt nog steeds prima als ik op de bank de laptop gebruik.
+1 voor zo een ding. Werkt dikke prima, hoewel met dit weer wel je benen wat klef worden erdoor :P

Xbox Live ID:Notna8310

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Tarin

Just plain weird.

Mijn zwangere vrouw werkt momenteel halve dagen thuis en zit dan op een Poang incl. voetenbank, voor/onder een tafel (bureauhoogte) waarop haar monitor + laptop staan. In combinatie met een draadloos toetsenbord en muis en een laag koffietafeltje naast haar is dat prima programmeren.

We hebben ook aan verschuifbare/verrijdbare overhangende tafels gedacht, maar die zagen er instabiel uit (zeker als er een laptop en een 24"-scherm op moeten), en 'verrijdbaar' is bewerkelijk als er niet zo heel veel ruimte tussen de bank en de vloer is.
Voor deze constructie hadden we alles al in huis ;).

De Byllan hebben we ook, maar dat is geen optie met deze warme dagen ;). Die is dan weer heel handig als we eens voor de tv zitten te eten :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Tarin op 25-08-2016 08:49 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dank voor alle suggesties! Het kan dus inderdaad wel een stuk goedkoper :) Het lijkt er wel op dat men bij het bedenken van oplossingen geen rekening houdt met een muis... die dingen zijn allemaal zo smal.

Zo'n kussen met van die bolletjes heb ik ook aan gedacht, al verwacht ik dat ook dat snel klef wordt met dit soort temperaturen. On the other hand, wat niet... in ieder geval een poging waard.

Extra kussens op een stoel bij de keukentafel heb ik ook eens geprobeerd. Jammergenoeg kom je dan met je benen tegen de buitenrand aan. Toch echt een heel andere constructie dan een bureau.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Tarin

Just plain weird.

Kaastosti schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:53:
Dank voor alle suggesties! Het kan dus inderdaad wel een stuk goedkoper :) Het lijkt er wel op dat men bij het bedenken van oplossingen geen rekening houdt met een muis... die dingen zijn allemaal zo smal.

Zo'n kussen met van die bolletjes heb ik ook aan gedacht, al verwacht ik dat ook dat snel klef wordt met dit soort temperaturen. On the other hand, wat niet... in ieder geval een poging waard.
[...]
Voor de muis kan je natuurlijk een ander oppervlak zoeken. Een wegroltafel in combinatie met zo'n aparte laptophouder voor je muis/toetsenbord werkt misschien wel goed, omdat je dan het gewicht niet op schoot hebt. Bovendien beweegt de monitor niet heen en weer als je aan het typen ben ;).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Luukwa
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-10 08:49

Luukwa

o/

Ik heb toevallig deze gekocht: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/00250249/
Top ding, niet al te groot maar prima om mijn laptop op te plaatsen en te werken.

Soundcloud!

Pagina: 1