USB poorten switchen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dhoran
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-12-2025
Mijn vraag

Op het werk is het nodig om een externe back up te maken op 3 verschillende externe harde schijven. Vanwege een nieuw virus is het schijnbaar noodzakelijk dat de schijven niet fysiek zijn verbonden met de server.

De huidige situatie is dat wij zelf de externe harde schijven in de serverruimte in en uitpluggen in een bepaalde volgorde. Dit is zeer foutgevoelig en onnodig werk naar mijn mening. Ik ben op zoek geweest naar bijvoorbeeld een softwaregeschakelde switch of eventueel een hardware switch die werkt op een stroomverbinding zodat we via een simpele tijdklok dit proces kunnen automatiseren.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Hardwareswitches met een aan/uitknop maar dit is niet makkelijk te automatiseren.
- Het is heel belangrijk dat de data van de USB verbinding word verbroken aangezien de harde schijven extern gevoed worden.

Iemand die het probleem kent en/of een goede oplossing heeft?

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:12
En waarom ga je niet de externe voeding schakelen? Als je in de datalijnen gaat spelen, zit je met datacorruptie (tragere overdracht tot geen verbinding, afhankelijk hoe netjes je het gaat solderen).

Er bestaan zeker USB switches die je kan via software schakelen, wat ze kosten is iets anders.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
Dhoran schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:51:
- Het is heel belangrijk dat de data van de USB verbinding word verbroken aangezien de harde schijven extern gevoed worden.
Dan is dat dus totaal niet belangrijk. Als de schijf geen voeding heeft dan draait hij niet. En als hij niet draait, dan kun je er niets mee.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Koop alsjeblieft gewoon een tapedrive en breng de tape off-site. Dit gaat niks worden op de lange termijn, het kan alleen maar fout gaan op zoveel verschillende manieren.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Niet proberen het wiel opnieuw uit te vinden, dat is al lang gedaan in de vorm van tape, en daarna in de vorm van autoloaders...
Als je het toch doet, beschouw dit dan a.u.b. niet als een backup maar een hobby project en maak hiernaast nog een degelijke (niet prutswerk) backup ;)
Meest simpele oplossing? 3 tijdklokken kopen, kosten niet veel, sluit elke HDD op zo'n klok en stel ze in om achter elkaar aan (en uit) te gaan op de juiste momenten, eventueel een Raspberry Pi met relay zodat je ook rekening kan houden met het goed loskoppelen van de disks zodat er geen data verloren gaat.
Maar als backup zou je dit niet moeten willen...

Fixing things to the breaking point...