Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portforwarding Expedia box ivm Teamspeak server

Pagina: 1
Acties:

• smc
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-09-2024

smc

Member of the Redeemercows

Topicstarter
SInds kort ben ik overgestapt van ziggo naar kpn en ik begin er steeds meer spijt van te krijgen. KNP werkt namelijk met een expedia box en een vaste interne ip-range (192.168.2.x) zodat ik mijn interne netwerk al aan heb moeten passen. Het enige wat me nog niet is gelukt is mijn teamspeak server. Intern is deze prima te benaderen alleen extern niet.

Nou heb ik meerdere servers HTTP,HTTP3, MAil, etc en deze doen het allemaal wel. Alleen de Teamspeak server niet. Het enige verschil volgens mij zit hem in het feit dat TS gebruik maakt van UDP naast TCP wat alle andere servers gebruiken. Dezde port 9987 is gewoon keurig aan het forwarden toegevoegd

Ik heb met KPN gesproken en zij bieden geen support voor TS. Wel kreeg ik een nieuw modem (v10) maar dat heeft helaas geen oplossing geboden.

Is er iemand die deze combinatie wel heeft werken en hoe heb je dat voor elkaar gekregen ?

If i want your opinion, I'll give it to you !!!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Los van het feit dat het (meestal) niet zo'n goed idee is om een teamspeak server te gaan hosten bij je thuis (Die dingen worden regelmatig aangevallen) moet het redelijk eenvoudig te doen zijn. Heb het eventjes voor je gedemonstreerd (zie screenshot)

Hier is 192.168.2.3 mijn testbak, verander dit met het zoals jij dat noemt interne ip adres van je server. (Te vinden onder ifconfig op UNIX, ipconfig op windows)

Overigens de voice data gaat alleen over de UDP poort 9987. Verder heb je nog de teamspeak query poort TCP 10011 welke alleen nodig is voor query toegang tot de server wat voornamelijk gebruikt wordt voor het beheer van de server. Dit is voor je thuisnetwerkje dus niet nodig en alleen maar een beveiligingsrisico om open te zetten. Daarnaast heb je nog poort TCP 30033 welke alleen open moet staan wanneer je avatars + filetransfers op je server gaat gebruiken.

Teamspeak 3 - KPNPortforward demo