geen schijf gevonden bij installatie windows 10

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 712499

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe pc gebouwd hij werkt volledig, maar nu wil ik windows installeren. Alles verloopt soepel tot de pagina waar ik moet selecteren op welk station/schijf windows geïnstalleerd moet worden, ik krijg hier immers geen schijf te zien. Ik weet zeker dat het niet aan de harde schijf ligt wat die staat gewoon in de BIOS. Verder heb ik ook al geprobeerd om windows opnieuw te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-05 09:51
Probleem wat jij hebt kan verschillende oorzaken hebben, wat hierbij handig is om te weten, hoe installeer jij windows? Komt dat vanaf een usb stick, of dvd drive? Heb geen idee of Windows 10 ook het probleem heeft als Windows 7, maar die pakt in de setup doorgaans usb 3 poorten niet tenzij je de drivers aan kunt voeren (wat ook moeilijk gaat zonder stick)

Wat het ook simpel weg kan zijn is dat je drivers nodig hebt voor je sata aansluiting, maar dat komt doorgaans niet meer voor geloof ik, heb je in de bios je sata instellingen wel op ahci staan? Vaak krijg je met raid juist vragen om drivers of geen hdd te zien

Waar je eventueel ook anders nog even naar kunt kijken/proberen is de hdd eventueel aan een andere sata controller hangen, mits je moederbord er 2 heeft natuurlijk ;)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt GoldenBatt voor je snelle antwoord

Ik probeer windows te installeren een usb-stick die ook usb 3.0 ondersteunt, ik heb hel wel ik beide poorten al geprobeerd toch god om e weten dat ik best de 2.0 gebruik. Ik he al op de site van sonnics gekeken voor drivers maar dat staat niks. Omdat ik een Asrock H110M-HDV gebruik is ahci de enige optie.

Ik weet het ook niet meteen dus alle hulp is welkom och bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:52
Toen ik zelf mijn computer installeerde had ik dat ook, dat in de installatie geen schijf te zien was (had niet in de BIOS gekeken), dat kwam toen omdat ik vergeten was de schijf aan te sluiten op de voeding. Maar als de BIOS de schijf wel ziet, verwacht ik dat dat wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Je moet niet bij Sonnics (nooit van gehoord trouwens, waar komt dat vandaan :p) zijn maar bij de fabrikant van je controller, drivers voor een hardeschrijf/ssd zijn altijd ingebouwd, ding waarmee je die schrijven aansluit niet zo vaak ;)
Maar volgens mij heeft die Asrock niets exotisch aan controllers wat W10 niet standaard ondersteunt... (correct me if I'm wrong...)
Nou zegt Asrock wel:
*To install Windows® 7 OS, a modified installation disk with xHCI drivers packed into the ISO file is required. Please see our online tutorial or check our User Manual for more detailed instructions.
For the updated Windows® 10 driver, please visit ASRock's website for details.
Mogelijk dus toch een aparte driver nodig...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:39
RGAT schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:31:
Mogelijk dus toch een aparte driver nodig...
Dat is alleen omdat Windows 7 niet beschikt over een ingebouwde USB3.0 (XHCI) driver, is niet van toepassing op Windows 8/8.1/10.

@TS Start je de Windows setup in UEFI mode? Geef ook even aan welke hardware je nu precies gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Nielson op 24-08-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nielson schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:45:
[...]
Dat is alleen omdat Windows 7 niet beschikt over een ingebouwde USB3.0 (XHCI) driver, is niet van toepassing op Windows 8/8.1/10.

@TS Start je de Windows setup in UEFI mode? Geef ook even aan welke hardware je nu precies gebruikt.
Ging me vooral om:
For the updated Windows® 10 driver, please visit ASRock's website for details.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Daar had ik overheen gekeken idd. Probleem van ts blijft wazig, dit is juist zo'n lekker simpel bordje zonder vage extra usb en storage controllers dus verwacht je dit niet.

@ts, Wat heb je verder nog aangesloten op het bord, bv aan card readers en front panel aansluitingen? ZIe namelijk nog wel een melding dat de interne USB3.0 header gedeeld wordt met één van de twee USB2.0 headers, niet aan te bevelen hier dus allebei wat op aangesloten te hebben:
USB3_4_5 is shared with USB_6_7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-05 10:35
Nielson schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:34:
[...]
Daar had ik overheen gekeken idd. Probleem van ts blijft wazig, dit is juist zo'n lekker simpel bordje zonder vage extra usb en storage controllers dus verwacht je dit niet.

@ts, Wat heb je verder nog aangesloten op het bord, bv aan card readers en front panel aansluitingen? ZIe namelijk nog wel een melding dat de interne USB3.0 header gedeeld wordt met één van de twee USB2.0 headers, niet aan te bevelen hier dus allebei wat op aangesloten te hebben:

[...]
Het probleem zit erin dat de hdd/sdd niet wordt herkend, er wordt opgestart vanaf USB dus daar kan het probleem niet in zitten.

@TS... kijk eens in de bios instellingen naar hoe de s-ata poorten staan ingesteld... deze moet op AHCI of raid staan. Staat na verder lezen blijkbaar al op AHCI.

Is de de schijf al eerder gebruikt? Dan zou het aan de indeling kunnen liggen...

[ Voor 7% gewijzigd door MicGlou op 24-08-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 13:21
Ik heb hetzelfde voorgehad met een samsung NVMe SM951 in combinatie met windows 10. Die werd ook herkend in de bios maar tijdens de installatie van windows 10 moest ik de nodige drivers toevoegen via een 2de USB stickje voor de SSD in het installatieproces herkend werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties maar ik ben er nogsteeds niet uit.

Voor iedereen die mijn andere hardware wilt weten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 182,48€ 182,48
1ASRock H110M-HDV€ 57,75€ 57,75
1Sapphire Radeon RX 480 8GD5€ 298,-€ 298,-
1Corsair Carbide SPEC-01 Red Led€ 49,15€ 49,15
1Corsair Value Select CMV8GX4M1A2133C15€ 29,95€ 29,95
1Corsair VS450€ 38,74€ 38,74
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 656,07

Ik heb mijn harde schijf van amazon: https://www.amazon.de/Son...=8-1&keywords=sonnics+hdd

https://www.amazon.de/Son...=8-1&keywords=sonnics+hdd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:25

r44

Start de installatie via de USB.
Op het moment dat het eerste invulscherm verschijnt (Taal/Tijd/Toetsenbord) druk je op Shift-F10.
Kies voor Command Prompt
Type Diskpart
Type list disk.

Zie je nu wel je harde schijven?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, alleen de USB waar winows op staat. Vreemd genoeg word de hdd wel gewoon in de bios getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Is het niet de USB drive die je ziet in de bios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:08
Anoniem: 712499 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:15:
Nee, alleen de USB waar winows op staat. Vreemd genoeg word de hdd wel gewoon in de bios getoond
De hdd kan ook gewoon kapot zijn. Ook al geeft de bios de hdd aan.

Topicstarter
Bedankt iedereen voor jullie reactie's. Ik heb men harde schijf vervangen en nu werkt het perfect het zal dus waarschijnlijk daaraan liggen. Vreemd is wel dat toen ik de Zonnigs HDD met mijn laptop aansloot via een adapter het wel gewoon word herkent en bestanden op geschreven kunnen worden.

Iemand enig idee hoe dit mogelijk is?

Toch bedankt voor jullie Hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 15:25

r44

Kan het niet zo zijn dat de Data of power kabel stuk of niet goed aangesloten was.
Probeer het met de adapter op de pc kijk of ie wel wordt herkent.

44

Pagina: 1