Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik een bootable Windows 10 Pro opstartbare DVD krijg. Hij doet het nu namelijk op geen enkele pc...Welke software kan ik hiervoor gebruiken?
Erg weinig informatie zo....
Welke programma heb je gebruikt om te branden, wat voor dvd, welke systeem werkt het niet op, op welke nog meer niet etc etc etc.
Welke programma heb je gebruikt om te branden, wat voor dvd, welke systeem werkt het niet op, op welke nog meer niet etc etc etc.
hoi
Ik heb gewoon het brandprogramma van Windows gebruikt. Het gaat om een DVD-R....Ik heb Windows 10 Professional gedownload bij Microsoft en op DVD-R gebrand. Alleen als ik een schone installatie wil doen en opnieuw opstart herkent hij de DVD niet en start niet de installatieschijf van Windows. Hij pakt hem op meerdere pc's niet..
leest de cd wel wanneer je 'm op een reeds geinstalleerde pc opent? Zo ja, is de BIOS zo ingesteld dat DVD boot voor HDD?
[ Voor 28% gewijzigd door Id3ntityX op 23-08-2016 20:24 ]
Ja het gekke is dat hij in Windows zelf wel de setup van Windows opstart. Dus ik denk dat het met het bootable gedeelte heeft te maken. In de bios heb ik de dvd als 1e staan. Zodra ik klik dat hij vanaf DVD moet starten hoor je hem 20 seconden even draaien en daarna gebeurt er niets meer...
Heb je El Torito wel meegebrand?
Start WinPE wel op?
Start WinPE wel op?
@holliebal google al geprobeerd? genoeg leesvoer op de eerste pagina hierover.
@Trommelrem zover mij bekend worden die zaken automatisch meegenomen als je de officiele iso pakt met de media creation tool (die gebruikt?) en de windows burner gebruikt. Mogelijk heeft de laatste een foutje gemaakt of is er sprake van een brakke DVD. Die dingen kunnen bij dit soort problemen ook meespelen. Ik zou even een andere brandprogramma proberen met een nieuwe DVD.
@Trommelrem zover mij bekend worden die zaken automatisch meegenomen als je de officiele iso pakt met de media creation tool (die gebruikt?) en de windows burner gebruikt. Mogelijk heeft de laatste een foutje gemaakt of is er sprake van een brakke DVD. Die dingen kunnen bij dit soort problemen ook meespelen. Ik zou even een andere brandprogramma proberen met een nieuwe DVD.
[ Voor 9% gewijzigd door Id3ntityX op 23-08-2016 20:34 ]
CDburnerXP en IMGBurn heb ik prima ervaringen mee. Hoewel ik daarbij wel moet zeggen dat ik een flinke tijd geen DVD meer gebrand heb. Een bootable USB maken vind ik persoonlijk fijner werken.
El Torito is een uitbreiding op de ISO 9660 standaard die het mogelijk maakt om vanaf een CD-ROM op te starten. Windows maakt sinds NT 4.0 gebruik van El Torito in de no-emulation mode.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:28:
Wat is ElTorito en WinPE???
WinPE is Windows Preinstallation Environment. Tegenwoordig ook in gebruik voor het image deployment proces van de Windows installatie.
Vandaar de vraag, wordt WinPE wel gestart? Want dat zou betekenen dat je systeeminstellingen in orde zijn, immers, WinPE wordt gestart. Als WinPE niet eens wordt gestart, dan zou het kunnen dat je El Torito niet hebt gebrand.
Niet als de ISO als platte data wordt gebrand. Een fout die nog veel voor komt.Id3ntityX schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:32:
Google.Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:47:
Hoe moet ik zien of WinPE wel is gestart?
Zover kom ik niet eens...ik krijg een zwart scherm en bij de andere pc krijg ik alleen te zien de tekst boot ready verder niets, ja een zwart scherm!
Hoe heb je de DVD gebrand? Plaats eens een paar screenshots.
Misschien heb je helemaal geen bootable installatie dvd gemaakt? Of in ieder geval op de foute manier.
Waarom doe je het niet op de makkelijke manier. Start windows media creation tool, en geef aan dat je een bootable usb wil maken (of een bootable dvd als je per se een dvd wil, een usb is makkelijker,en sneller).
Waarom doe je het niet op de makkelijke manier. Start windows media creation tool, en geef aan dat je een bootable usb wil maken (of een bootable dvd als je per se een dvd wil, een usb is makkelijker,en sneller).
En brand de volgende dvd zo langzaam mogelijk. 1 keer langer wachten maar elke volgende keer gaat het lezen sneller.
Ik heb van de website van Windows 10 de officiële Windows 10 ISO gedownload (de 4-1 versie) maar omdat ik alleen de Windows 10 Pro nodig heb, heb ik deze eruit gehaald en deze gebrand op dvd met wim bestand. Alleen is hij daardoor nu niet bootable..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2016 14:51 ]
De El Torito binaries staan ook los op de originele ISO:
code:
1
| cdrom:\boot\etfsboot.com |
[ Voor 25% gewijzigd door Trommelrem op 28-08-2016 15:16 ]
Pagina: 1