Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Gaming] Upgraden PC

Pagina: 1
Acties:

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:42

Metian

Snert is vies

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk om te kunnen gamen op z'n hoog mogelijke settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen budget

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
pricewatch: Asus Z87-A
Hierin echter zie ik dat socket 1150 is en de processor hier onder 1151; dus verwacht dat ik hier voor toch nieuwe moederbord moet gaan aanschaffen? Hoe zit dan eigenlijk met Windows 10 welk op deze PC draait; ik kan dit niet meenemen?

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Geheugen lijkt me niet nodig om te upgraden op dit moment

pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition
Zie in de specificaties dat deze ook gewoon werkt op een socket 1151; dus ik neem deze ook gewoon mee naar mijn nieuwe opzet.

pricewatch: Seasonic M12II 620W
Hierin weet ik niet 100% zeker of het totaal aantal watt ook voldoende is voor de nieuwe opzet; echter als ik de nieuwe onderdelen zo bekijk zal dit moeten lukken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar nVidia en Intel; voor Intel geldt eigenlijk dat ik dit merk altijd al heb gehad en goede ervaringen mee heb; hierin wil ik dus ook niet anders. Ik heb nu een AMD videokaart; echter heb ik toch meestal gevoel achter te lopen; ook met de recente videokaarten van nVidia wordt het weer tijd om terug te gaan naar nVidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste wens is om te kunnen gaming op min 60FPS in combinatie met z'n hoog mogelijke resoluties

Ga je overklokken?
Misschien in de toekomst

Welke onderdelen wil ik ga aanschaffen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 345,95€ 345,95
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 506,24€ 506,24
1Dell S2716DG Zwart€ 599,-€ 599,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.600,14

De keuze voor de monitor staat niet geheel vast, ik sta open voor betere ideeën. Wel zou ik het graag zien dat resolutie gelijk is aan de gekozen monitor. Ik hecht op dit moment nog geen waarde aan 4K.

Wat verwacht je van ons?
Verwachting is wat hulp te krijgen van het maken van de goede keuzes; hierin te denken aan het moederbord en de voeding; hierin ligt mijn kennis van deze zaken iets te laag om goede oordeel over te kunnen maken. Eventuele andere opties of tips zijn uiteraard gewoon welkom! :P

Rupsen, Rapsen.

Verwijderd

Waarom kijk je niet voor een gebruikte i7-4790K? Presteert nagenoeg gelijk aan een 6700K en je hoeft geen nieuw moederbord en geheugen. Geheugen? Ja, een Z170 bord gebruikt ddr4 ipv ddr3.

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:42

Metian

Snert is vies

Topicstarter
Op aanwijzing van ACB2401 toch maar gekeken naar de processor. Hierin moet ik toegeven dit lijkt voor nu een beter keuze (geen nieuwe moederbord + geheugen).

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 355,50€ 355,50
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 506,81€ 506,81
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 299,-€ 299,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.161,31

Kom nu hierop uit. Denk dat dit wel verbetering zal moeten gaan opleveren; mits iemand nog tips heeft.

[ Voor 94% gewijzigd door Metian op 24-08-2016 19:31 ]

Rupsen, Rapsen.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
Ik kan in dit topic niet terugvinden welke processor je nu in je moederbord hebt zitten, maar ik gok op een overklokbare i5. De i7 gaat je weinig tot helemaal niets opleveren aan extra fps. De 1070 zal een mooie upgrade zijn. Als ik jou was zou ik om te beginnen alleeen de 1070 aanschaffen.