Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel zegt, is deze pc puur bedoelt om goed te kunnen gamen in 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is +/- 850
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog een HDD liggen, die is dus voor mass storage niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast HDD uiteraard wel nog een SSD van 250 gb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case heb ik zelf al uitgezocht en die staat zo goed als vast, dat is een NZXT S340. Voor de rest niet echt specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste heb ik een ATX moederbord, in ieder geval vier RAM sloten zodat ik in later makkelijk nog 2x4 gb erbij kan steken,
Ga je overklokken?
Ik ben in principe tevreden met de standaard instellingen. In een later stadium zou ik misschien geinteresseerd zijn in een lichte gpu overclock, maar niks spannends.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen hebben om het lijstje dat ik nu heb samengesteld. Heb lichte ervaring met bouwen van pc's, dit is echter de eerste voor mijzelf. Daarnaast misschien bepaalde alternatieven onderdelen die dezelfde (of betere) specs hebben voor minder geld. Vooral bij het moederbord vond ik het lastig om een keuze te maken. Daarnaast twijfel ik sterk tussen een 1060 en een rx 480. Hoor verschillende verhalen en verschillende adviezen. Heb de 1060 erin gezet omdat hij in de huidige games volgens mij beter presteert?
Daarbij heb ik nog een laatste vraag, is een additionele CPU koeler nodig als je de CPU niet overclockt (wat overigens niet kan met de huidige 😝)?
Alvast bedankt!
Zoals de titel zegt, is deze pc puur bedoelt om goed te kunnen gamen in 1080p.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is +/- 850
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog een HDD liggen, die is dus voor mass storage niet nodig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast HDD uiteraard wel nog een SSD van 250 gb.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case heb ik zelf al uitgezocht en die staat zo goed als vast, dat is een NZXT S340. Voor de rest niet echt specifieke voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste heb ik een ATX moederbord, in ieder geval vier RAM sloten zodat ik in later makkelijk nog 2x4 gb erbij kan steken,
Ga je overklokken?
Ik ben in principe tevreden met de standaard instellingen. In een later stadium zou ik misschien geinteresseerd zijn in een lichte gpu overclock, maar niks spannends.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen hebben om het lijstje dat ik nu heb samengesteld. Heb lichte ervaring met bouwen van pc's, dit is echter de eerste voor mijzelf. Daarnaast misschien bepaalde alternatieven onderdelen die dezelfde (of betere) specs hebben voor minder geld. Vooral bij het moederbord vond ik het lastig om een keuze te maken. Daarnaast twijfel ik sterk tussen een 1060 en een rx 480. Hoor verschillende verhalen en verschillende adviezen. Heb de 1060 erin gezet omdat hij in de huidige games volgens mij beter presteert?
Daarbij heb ik nog een laatste vraag, is een additionele CPU koeler nodig als je de CPU niet overclockt (wat overigens niet kan met de huidige 😝)?
Alvast bedankt!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 198,- | € 198,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G | € 306,51 | € 306,51 |
| 1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | Cooler Master Hyper TX3 Evo | € 21,01 | € 21,01 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 32,14 | € 32,14 |
| 1 | Cooler Master GM G550M | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 69,90 | € 69,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 844,41 | |
MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"