Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc ~€800/850

Pagina: 1
Acties:

• Maikjuh
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel zegt, is deze pc puur bedoelt om goed te kunnen gamen in 1080p.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Maximumprijs is +/- 850

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog een HDD liggen, die is dus voor mass storage niet nodig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast HDD uiteraard wel nog een SSD van 250 gb.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De case heb ik zelf al uitgezocht en die staat zo goed als vast, dat is een NZXT S340. Voor de rest niet echt specifieke voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefste heb ik een ATX moederbord, in ieder geval vier RAM sloten zodat ik in later makkelijk nog 2x4 gb erbij kan steken,

Ga je overklokken?
Ik ben in principe tevreden met de standaard instellingen. In een later stadium zou ik misschien geinteresseerd zijn in een lichte gpu overclock, maar niks spannends.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag feedback willen hebben om het lijstje dat ik nu heb samengesteld. Heb lichte ervaring met bouwen van pc's, dit is echter de eerste voor mijzelf. Daarnaast misschien bepaalde alternatieven onderdelen die dezelfde (of betere) specs hebben voor minder geld. Vooral bij het moederbord vond ik het lastig om een keuze te maken. Daarnaast twijfel ik sterk tussen een 1060 en een rx 480. Hoor verschillende verhalen en verschillende adviezen. Heb de 1060 erin gezet omdat hij in de huidige games volgens mij beter presteert?

Daarbij heb ik nog een laatste vraag, is een additionele CPU koeler nodig als je de CPU niet overclockt (wat overigens niet kan met de huidige 😝)?

Alvast bedankt!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,-€ 198,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G€ 306,51€ 306,51
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 21,01€ 21,01
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 32,14€ 32,14
1Cooler Master GM G550M€ 64,-€ 64,-
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 69,90€ 69,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 844,41

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Verwijderd

Een behuizing met raam neem je om je mooie spulletjes te zien. Een TX3 is niet mooi. De pricewatch: Scythe Kotetsu ziet er door de zwarte afwerking een stuk beter uit.
Hetzelfde geldt voor het geheugen. pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8
De voeding kan een heel stuk minder. Met de pricewatch: Corsair CX450M heb je voor een lagere prijs een iets betere kwaliteit en 450w is eigenlijk ook nog zwaar zat.

• Maikjuh
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:37:
Een behuizing met raam neem je om je mooie spulletjes te zien. Een TX3 is niet mooi. De pricewatch: Scythe Kotetsu ziet er door de zwarte afwerking een stuk beter uit.
Hetzelfde geldt voor het geheugen. pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8
De voeding kan een heel stuk minder. Met de pricewatch: Corsair CX450M heb je voor een lagere prijs een iets betere kwaliteit en 450w is eigenlijk ook nog zwaar zat.
Dankjewel voor je reactie. RAM ziet er inderdaad beter uit, alsmede de cpu koeler. Maar dat brengt me terug op mijn vraag. Is een alternatief cpu koeler voor deze build nodig? Anders steek ik die 35€ graag in mijn zak.
Voeding lijkt dan ook beter. Heb totaal geen verstand en geen idee van de tdp van mijn systeem. Is 450 watt ook genoeg als ik in de toekomst er misschien 8 Gb bijprik en een videokaartupgrade?

[ Voor 48% gewijzigd door Maikjuh op 24-08-2016 17:19 ]

MacBook Air M3 16GB - iPhone 15 Pro Max - Apple Watch Series 9 - iPad Pro M4 11"

Verwijderd

De boxed koeler kan je probleemloos gebruiken, maar ja, waarom kies je dan een behuizing met raam als de onderdelen er niet uit zien. Neem dan een goedkoper moederbord pricewatch: MSI B150M BAZOOKA, het ram dat je eerst had en als behuizing de pricewatch: Fractal Design Core 1500. Scheelt ook weer €30,-.

• Maikjuh
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:24:
De boxed koeler kan je probleemloos gebruiken, maar ja, waarom kies je dan een behuizing met raam als de onderdelen er niet uit zien. Neem dan een goedkoper moederbord pricewatch: MSI B150M BAZOOKA, het ram dat je eerst had en als behuizing de pricewatch: Fractal Design Core 1500. Scheelt ook weer €30,-.
Hmm daar zit wel een waarheid in inderdaad. Heb nu twee lijstjes waarbij ik bij de ene op looks let en andere niet (met die case die jij stuurde). Zou het ook aan te bevelen zijn om dat mATX board van msi te gebruiken in de build met de case van NZXT (dus in de 'looks' build)? Of ziet een mATX MB niet uit in zo'n grotere case? Want vind opzich die MSI mooier en hij kost minder.