Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Opera] Poorten expliciet toelaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Het kan niet moeilijk zijn, maar ik vind het niet... sinds dit jaar ben ik terug overgeschakeld naar Opera (na 20 jaar :+) Een aantal dingen zijn ergerlijk maar heb ik met de instellingen kunnen oplossen. Behalve één ding: Opera blokkeert op eigen houtje een aantal poorten. En dat wil ik niet: ik heb devices op gekke poorten zoals 1234 (fictief voorbeeld). Ik kan natuurlijk die poorten wel aanpassen, maar dat wil ik niet, alleen al uit principe dat ik de baas ben over mijn browser. Dus... weet iemand hoe dit aan te passen? Bij Chrome, dat er familie van is, kan je via de command line --explicitly-allowed-ports=1234 toevoegen, maar bij Opera valt er weinig te doen via command line.

Edit: voor als de vraag niet duidelijk is, een adres als 10.0.0.1:80 is toegelaten, een adres als 10.0.0.1:6666 beweert niet bereikbaar te zijn (omdat het geblokkeerd wordt).

[ Voor 11% gewijzigd door YellowOnline op 23-08-2016 21:04 ]

Alle reacties

• YellowOnline
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Schop. Dit was geen gemakkelijke vraag blijkbaar. Of niemand gebruikt Opera natuurlijk.

• GNID
  • Niet online
Ik gebruik zelf ook geen Opera, maar (heel) misschien heb je wat aan het volgende:

- Opera gebruik(te?) een eigen proxy om data gecomprmeerd door te sturen voor snelheidswinst. Mogelijk is die geactiveerd, met bijkomende beperkingen.
- Je gebruikt in je voorbeeld fictieve port adressen. Kan me voorstellen dat de well known ports (<1024) geblokkeerd worden uit security overwegingen. Werkt het wel met hogere poort adressen?
- Stel je vraag ook eens op het Opera forum.

Suxes!