Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Een veel gehoorde reden om niet over te stappen van iOS naar Android is het alom bekende eco-systeem van Apple.

Ik heb zelf enige tijd geleden de overstap gemaakt van een iPhone 6S naar een Samsung S7.
In het begin was het best wel uitzoeken of en hoe ik mijn iCloud diensten van Apple cross platform kon gebruiken.
De iCloud diensten die ik momenteel gebruik zijn: email (@me.com adres), foto's en calendar.

Momenteel gebruik ik de volgende Android apps om de iCloud diensten te kunnen blijven gebruiken (icm mijn MacBook Pro en iPad)

- SmoothSync for Cloud Calendar (1x alles instellen en alles loopt nu keurig synchroon tussen Samsung S7 en Calendar op de iPad en Macbook

- Google Photo's voor de iCloud Foto's. Ik vind de Android app van Google Photo's echt lichtjaren beter dan die van Apple

- BlueMail voor mijn iCloud email. Werkt perfect!

Al met al heb ik echt het idee dat mensen te veel blijven hangen bij de gedachte dat zodra je in het Apple eco-systeem zit je er nauwelijks tot niet meer uit kan. Met name de laatste tijd zijn er steeds meer oplossingen voor handen om dit dus wel te kunnen.

Ik hoor graag van andere overstappers (iOS ----> Android) hoe zijn hun iCloud diensten netjes te kunnen gebruiken.

Wellicht kunnen de overstappers daar ook nog profijt van hebben.

So, please share! _/-\o_

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat ik persoonlijk enorm zou missen als ik overstap van iOS naar Android is de Hyperlapse App van Instagram.

Ik film daar nu altijd mee maar helaas is deze app niet beschikbaar op Android en zijn er vanwege het ontbreken van een API ook geen plannen.

Verder werkt iCloud mail ook gewoon via iMap dus dat kan in vrijwel elke client, Music gewoon via de prima Android app en calender via DAV.

Alleen die apps. Dat is toch wel erg vaak iOS only in mijn interesse gebied.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Donstil schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:35:
Wat ik persoonlijk enorm zou missen als ik overstap van iOS naar Android is de Hyperlapse App van Instagram.

Ik film daar nu altijd mee maar helaas is deze app niet beschikbaar op Android en zijn er vanwege het ontbreken van een API ook geen plannen.

Verder werkt iCloud mail ook gewoon via iMap dus dat kan in vrijwel elke client, Music gewoon via de prima Android app en calender via DAV.

Alleen die apps. Dat is toch wel erg vaak iOS only in mijn interesse gebied.
ja en in jouw specifieke geval zijn het blijkbaar de iOS apps die en jouw interesse hebben of simpelweg geen Android varianten beschikbaar voor handen zijn. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat jij wat huiverig bent voor een overstap naar Android.

Ik doelde met mijn topic meer de basis van cross platform de iCloud diensten kunnen blijven gebruiken.

Donstil, heb het idee dat die Note 7 er toch niet gaat komen bij jou haha ;) ;)