De PC van mijn vriend is op dit moment een beetje verouderd, en graag zouden we wat tips willen hoe en of het mogelijk is enkele componenten te upgraden zodat ie weer een tijdje mee kan.
Ik had al eerder een topic gestart met de vraag of de CPU te vervangen valt, destijds was het geld er niet echt voor. Nu hebben we wat meer aan de kant gezet, dus hopelijk is er wat aan te doen!
Budget: 500€
Huidige specs zijn als volgt:
Case: CoolerMaster N300
Moederbord: Asro Z97M Anniversary Z97 RG SM
PSU: Corsair VS 550 550W ATX23
CPU: Intel Pentium G3240 3100 1150
RAM: D3 8GB 1866-10 Fury Black K2 KHX
GPU: MSI 3GB D5 X R9 280 Gaming R
Ik dacht er zelf aan eventueel een nieuw moederbord en CPU aan te schaffen, de rest zou nog voldoende moeten zijn. Er wordt voornamelijk WoW, Overwatch en nog wat gedateerdere spellen op gespeeld. Voorkeur gaat er naar uit ook nieuwe spellen erop te kunnen spelen. Hierbij ben ik me er bewust van dat er eventueel ook een nieuwe GPU aan te pas moet komen.
Ik had al eerder een topic gestart met de vraag of de CPU te vervangen valt, destijds was het geld er niet echt voor. Nu hebben we wat meer aan de kant gezet, dus hopelijk is er wat aan te doen!
Budget: 500€
Huidige specs zijn als volgt:
Case: CoolerMaster N300
Moederbord: Asro Z97M Anniversary Z97 RG SM
PSU: Corsair VS 550 550W ATX23
CPU: Intel Pentium G3240 3100 1150
RAM: D3 8GB 1866-10 Fury Black K2 KHX
GPU: MSI 3GB D5 X R9 280 Gaming R
Ik dacht er zelf aan eventueel een nieuw moederbord en CPU aan te schaffen, de rest zou nog voldoende moeten zijn. Er wordt voornamelijk WoW, Overwatch en nog wat gedateerdere spellen op gespeeld. Voorkeur gaat er naar uit ook nieuwe spellen erop te kunnen spelen. Hierbij ben ik me er bewust van dat er eventueel ook een nieuwe GPU aan te pas moet komen.