Toon posts:

versterker met speakers matchen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag,

Onlangs is mijn stereo stuk gegaan waarschijnlijk omdat ik het niet juist heb aangesloten.
Ik zoek dus nu een gepast versterker bij mijn speakers.
De speakers zijn ieder per stuk 4 ohm en tussen de 10 en 100 watt staat er op de achterkant.(scandyna minipod speakers)
Nou heb ik een versterker gevonden die tussen de 6 en 16 ohm kan hebben en 50 watt per channel.(oude pioneer)
Kan dit?
Ook heb ik er eentje gevonden van 4 ohm en 80 watt is dat beter?(sony)
Heb ik zoveel nodig als ik gewoon thuis wat muziek wil afspelen zonder de hele buurt op te blazen.
Ben overigens blond en heb hier verder geen verstand van.
Help?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

als die pioneer aangeeft vanaf 6Ohm te beginnen, zou ik er geen 4 Ohm speakers aan hangen.
Waarschijnlijk gaat het wel goed, maar je hebt kans dat hij te heet word als je hem harder zet.

Die van sony zou wat dat betreft beter moeten zijn. Of het ook een beter geluid geeft kun je niet zeggen aan de hand van wat je vermekd hebt

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

Die Pioneer gaat ook gewoon werken. Met de vermogens die je in de gemiddelde huiskamer gebruikt is de weerstand van 4 Ohm van de speakers eigenlijk geen probleem. Zelfs die 10 Watt die achterop de speakers staat ga je in het gros van de gevallen niet redden. Ben je van plan de volumeknop op standje feest te zetten is het een ander verhaal. Maar dan waren andere speakers mogelijk ook een betere keize. Zie de FAQ van Audio voor een uitgebreidere uitleg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.