Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 16:10
Beste mensen,

Gezien er wat gedoe is geweest omtrent de abonnementsprijzen i.c.m. een GSM, vroeg ik me iets af.
Je betaalt tegenwoordig namelijk een deel voor het gebruik en een deel voor de GSM, providers specificeren dit nu.
Voorbeeld, de Note 7 met Vodafone Super RED kost eenmalig 100 euro, vervolgens 2 jaar elke maand 24 euro voor de GSM en 36 euro abonnement. Uiteindelijk betaal je 676 voor de GSM en 864 voor het abo. Prima.

Maar wat nu als je het abo langer als 2 jaar houdt? Dient het gedeelte wat je betaalt voor de GSM dan niet stopgezet te worden? Je hebt de GSM immers op dat punt al betaald, i.m.o. zou je alleen nog voor het abo moeten betalen na 2 jaar.
Om het op mijn persoonlijke situatie te bekijken, ik heb nu al 2,5 jaar hetzelfde abo lopen, terwijl ik dit voor 2 jaar afgesloten heb. Maar ik betaal nog steeds elke maand 46 euro. Nu is dit afgesloten onder andere regels, maar wellicht zou dit alsnog veranderd moeten worden zodat je alleen abo betaald?

Ik heb al gezocht in de zoekfunctie, maar vond het lastig om iets te vinden, dus hopelijk stel ik niet al voor de zoveelste keer deze vraag.

Alvast bedankt!

Grtz Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ik zie geen probleem :?
Je laat je huidige abonement omzetten naar een goedkoper sim-only abbo en je bent klaar ?

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 23-08-2016 16:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

metallicattim schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:19:
Om het op mijn persoonlijke situatie te bekijken, ik heb nu al 2,5 jaar hetzelfde abo lopen, terwijl ik dit voor 2 jaar afgesloten heb. Maar ik betaal nog steeds elke maand 46 euro. Nu is dit afgesloten onder andere regels, maar wellicht zou dit alsnog veranderd moeten worden zodat je alleen abo betaald?
Wat zegt het contract dat je getekend hebt? :) En wat zei Vodafone toen je hen hiermee confronteerde? :)

Je hebt overigens wel het voordeel, dat jouw contract al een half jaar lang elke maand stilzwijgend wordt verlengt. Het staat je natuurlijk vrij om aan de bel te trekken en een nieuw contract (bijvoorbeeld SIM-only) af te sluiten.

[ Voor 23% gewijzigd door CH4OS op 23-08-2016 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Gezien alle commotie van de laatste tijd omtrent die abo kosten, vroeg ik me af of het niet automatisch zou moeten gebeuren dat je het GSM gedeelte na 2 jaar niet meer betaald, daar ging het me om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vaak mag je drie maanden voor het einde van het contract bij de provider verlengen. Negen van de tien keer wordt je dan daarover ook gebeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:26

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nee want je hebt gewoon een abbo afgesloten onder die voorwaarden. Die worden niet retroactief aangepast.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is nogal een goed idee of zelf bij zulk soort dingen goed op te letten. Providers laten een duur abonnement maar al te graag doorlopen. Het is aan jou om na die 2 jaar iets anders af te sluiten. Waarschijnlijk kan je hetzelfde krijgen voor minder dan de helft van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:15
heuveltje schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:35:
Nee want je hebt gewoon een abbo afgesloten onder die voorwaarden. Die worden niet retroactief aangepast.
met de uitspraak van de hoge raad in mijn achterhoofd zou ik daar niet zo zeker van zijn ;)

ik denk dat dit een van de aanpassingen zal zijn die providers gaan doorvoeren al zullen ze het niet zo leuk vinden

overigens ben ik het wel met mensen eens dat het een beetje bij jezelf ligt ook je moet er op letten als het eind nabij is van je abbonnement

[ Voor 14% gewijzigd door Wognummer op 23-08-2016 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Wognummer schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:40:
[...]

met de uitspraak van de hoge raad in mijn achterhoofd zou ik daar niet zo zeker van zijn ;)

ik denk dat dit een van de aanpassingen zal zijn die providers gaan doorvoeren al zullen ze het niet zo leuk vinden

overigens ben ik het wel met mensen eens dat het een beetje bij jezelf ligt ook je moet er op letten als het eind nabij is van je abbonnement
Ja dat bedoel ik dus! Veel mensen zijn nu gewoon geld terug het vragen na het "gratis" mobieltje debacle.

Ik ben zelf het wachten op de Note 7, vandaar dat ik mijn abo door heb laten lopen, want dat doe ik normaal nooit, maar kwam ditmaal slecht uit qua timing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
Na 2 jaar stopt het afbetaaldeel afaik, met moderne abo's

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 23-08-2016 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
metallicattim schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:43:
[...]

Ja dat bedoel ik dus! Veel mensen zijn nu gewoon geld terug het vragen na het "gratis" mobieltje debacle.

Ik ben zelf het wachten op de Note 7, vandaar dat ik mijn abo door heb laten lopen, want dat doe ik normaal nooit, maar kwam ditmaal slecht uit qua timing.
Waarom niet gewoon SIM only en een telefoon kopen wanneer je die nodig hebt ? Ik heb ooit eens een abonnement afgesloten met telefoon en sindsdien over gegaan op SIM only. Als ik een nieuwe telefoon wil koop ik die gewoon los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13:35
Normaal gesproken wordt de 'afbetaling' van het toestel na de contractperiode stopgezet... je abonnement blijft wel doorlopen als je daar verder niets mee doet. Maar dergelijke zaken worden nog wel eens 'vergeten' zullen we maar zeggen. Maar zoals altijd ben je daar zelf bij en is het simpel even in de gaten houden en als het niet gebeurd je provider erop aanspreken.

Maar heb je al even de moeite genomen om dit op te zoeken bij je huidige provider? Zonder twijfel dat ze in de voorwaarden of de FAQ daar over iets vermelden... bij Tele2 wordt het iig vermeld en bij T-Mobile ook.

[ Voor 6% gewijzigd door MicGlou op 23-08-2016 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:15
MicGlou schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:46:
Normaal gesproken wordt de 'afbetaling' van het toestel na de contractperiode stopgezet... je abonnement blijft wel doorlopen als je daar verder niets mee doet. Maar dergelijke zaken worden nog wel eens 'vergeten' zullen we maar zeggen. Maar zoals altijd ben je daar zelf bij en is het simpel even in de gaten houden en als het niet gebeurd je provider erop aanspreken.

Maar heb je al even de moeite genomen om dit op te zoeken bij je huidige provider? Zonder twijfel dat ze in de voorwaarden of de FAQ daar over iets vermelden... bij Tele2 wordt het iig vermeld en bij T-Mobile ook.
klopt maar KPN doet het niet (uit eigen ervaring) Vodafone ook niet en dat zijn toch de twee grootste providers

maar je bent er idd zelf bij in dit geval snap ik ook wel dat hij het heeft laten doorlopen

ik heb uiteindelijk het via mn rechtsbijstand laten lopen en dat had wel het gewenste effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een tijdje terug was er een topic waarbij iemand iets van 2 of 3 jaar lang doorbetaald heeft voor een te duur abonnement. Kan het zo even niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
PilatuS schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:45:
[...]

Waarom niet gewoon SIM only en een telefoon kopen wanneer je die nodig hebt ? Ik heb ooit eens een abonnement afgesloten met telefoon en sindsdien over gegaan op SIM only. Als ik een nieuwe telefoon wil koop ik die gewoon los.
De SIM only kost 36 p/m als ik daar nog een los toestel van 849 bij moet kopen, ben ik duurder uit als een abo ( 100 eenmalig en 576 in 24 termijnen voor het toestel ). Dat maakt 1713 t.o.v. 1540 over 2 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
metallicattim schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:02:
[...]

De SIM only kost 36 p/m als ik daar nog een los toestel van 849 bij moet kopen, ben ik duurder uit als een abo ( 100 eenmalig en 576 in 24 termijnen voor het toestel ). Dat maakt 1713 t.o.v. 1540 over 2 jaar tijd.
In sommige gevallen is het goedkoper idd. Dan heb je helemaal gelijk. Dan alleen na die 2 jaar even iets anders afsluiten.
Pagina: 1