Installatietaal is Chinees, systeemtaal Nederlands

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
Beste mede-tweakers,

Mijn vraag
Ik heb de Macbook van mijn vader die ik een schone installatie moet geven. Mijn vader heeft als moedertaal Chinees en daardoor is alles ingesteld in het Chinees.
Ik kan weer geen Chinees en heb daardoor in systeemvoorkeuren Nederlands op Primaire taal gezet. Ik heb zelfs Chinees verwijdert, zodat ik zeker weet dat het tijdens de installatie Nederlands is.

Echter is het nog steeds Chinees.
Bij opstarten hou ik cmd + R in en kom ik in de installatiemenu waar alles Chinees is.

Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen? Alle google hits geven aan dat je de systeemvoorkeurtaal moet wijzigen, maar dat heb ik al gedaan.

De Macbook is in Nederland gekocht.

Mvg
Kx22

Beste antwoord (via kx22 op 23-08-2016 16:07)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:23
kx22 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:40:
Beste mede-tweakers,

Mijn vraag
Ik heb de Macbook van mijn vader die ik een schone installatie moet geven. Mijn vader heeft als moedertaal Chinees en daardoor is alles ingesteld in het Chinees.
Ik kan weer geen Chinees en heb daardoor in systeemvoorkeuren Nederlands op Primaire taal gezet. Ik heb zelfs Chinees verwijdert, zodat ik zeker weet dat het tijdens de installatie Nederlands is.

Bij opstarten hou ik cmd + R in en kom ik in de installatiemenu waar alles Chinees is.

Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen? Alle google hits geven aan dat je de systeemvoorkeurtaal moet wijzigen, maar dat heb ik al gedaan.

Mvg
Kx22
Change language of Recovery System from Japanise to Italian
To change the Recovery language, choose the third option (starting from the left) of the menu bar, and choose the first option. This will allow you to change its language

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:23
kx22 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 15:40:
Beste mede-tweakers,

Mijn vraag

Mvg
Kx22
Change language of Recovery System from Japanise to Italian
To change the Recovery language, choose the third option (starting from the left) of the menu bar, and choose the first option. This will allow you to change its language

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:52
Gelukt! Thanks