Toon posts:

dit is wel heel raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een amd duron 650@710...had de bus verhoogd naar 109.Nu blijft ie de laatste tijd veel hangen d8 eerst win me....maar zo vaak kan ie ook weer niet hangen.Dus ik op default gedraaid :P.Nu bleef ie vandaag weer hangen ik de kast geopend..gaat ie weer verdur :?
Nu d8 ik ff de volt omhoog.stond in default ik zet hem op de laagste stand.....1.3 d8 ik...ff rebooten blijft ie hangen....allemaal rode lampjes (d-led system).Ik snel de stroom eraf..daarna weer de stroom erop (bios gewist natuulijk)....doet ie nix meer hij kreeg geen stroom..de stekkers zaten er goed in.10 min latur doet ie het ineens wel en kreeg ik een windows medling van zomertijd.en de klok stond op 1999 :?

Wat is het probleem van dit alles :?
Check m'n specs...vorige zomer had ik hier geen last van :?.
heb er 4 koelers (80mm bij 80mm) in zitten 2 voor en 2 8er...300 watt voeding.
En een coolermaster koeler op de cpu standaard ding tot 850mhz.

Alvast bedankt voor de reacties

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Ehm het is wel een erg verwarrend verhaal maar ik begrijp eruit dat je je fsb verhoogt hebt naar 109, en hierdoor kreeg je vastlopers? Anyway, die VIA chipset die op je mobo zit (hoe heet 't nog maar?) gaat geloof ik niet verder als een fsb van 110 (hierboven wordt het gewoon onstabiel etc) dus misschien dat dat het is.

En je voltage omhoog zetten kan natuurlijk ook helpen.

En tot slot, ik had eens dat me mobo kortsluiting maakte, kast dicht kwam achterkant tegen metaal van kast aan en viel alles uit. Heb er een uur over lopen denken hoe dat nu kwam :) (korstluiting denk je niet snel aan, hij gaat aan *BRRRRRR* en dan ineens bliep naja eh hmm) anyway, je zou dus kunnen kijken of je mobo misschien ergens ongewild contact maakt.

Succes!

Verwijderd

Misschien je batterijtje?? Waarschijnlijk dom antwoord, maar zoals ze hier zeggen: "Ge weet ooit nooit nie!!"

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op woensdag 27 juni 2001 16:34 schreef gharay29 het volgende:
10 min latur doet ie het ineens wel en kreeg ik een windows medling van zomertijd.en de klok stond op 1999 :?
Dit is logisch... je hebt immers je BIOS ge'clear'ed.... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 16:51 schreef nicoprevoo het volgende:
Misschien je batterijtje?? Waarschijnlijk dom antwoord, maar zoals ze hier zeggen: "Ge weet ooit nooit nie!!"
heb een msi-k7t pro ver1.....die is bijna een jaar oud..kan het dat zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 16:48 schreef kixor het volgende:
Ehm het is wel een erg verwarrend verhaal maar ik begrijp eruit dat je je fsb verhoogt hebt naar 109, en hierdoor kreeg je vastlopers? Anyway, die VIA chipset die op je mobo zit (hoe heet 't nog maar?) gaat geloof ik niet verder als een fsb van 110 (hierboven wordt het gewoon onstabiel etc) dus misschien dat dat het is.

En je voltage omhoog zetten kan natuurlijk ook helpen.

En tot slot, ik had eens dat me mobo kortsluiting maakte, kast dicht kwam achterkant tegen metaal van kast aan en viel alles uit. Heb er een uur over lopen denken hoe dat nu kwam :) (korstluiting denk je niet snel aan, hij gaat aan *BRRRRRR* en dan ineens bliep naja eh hmm) anyway, je zou dus kunnen kijken of je mobo misschien ergens ongewild contact maakt.

Succes!
Hij draait nu op default en heb nog steeds vastlopers....nu de kast open is niet...en toen wilde ik de voltage iets omhoog zettuh en toen liep hij vast met laden hij zei tnt 2 m64 32mb...en verdur kwam ie niet.alle lampjes rood

Verwijderd

Topicstarter
en toen was ie 10 min dood.en nu deed ie het weer.misschien uit de dood opgestaan >:)

Ray

Maar wat is het probleem :?

Verwijderd

en nu mag je wat temperatuuren gaan posten want dit klinkt als een proc. die het gewoon te heet heeft.

Verwijderd

Haal de proc eens uit zijn socket, en blaas eens flink door de socket heen, want dat hij soms geen stroom krijgt lijkt op stof in de socket. Hele vage problemen krijg je daar van.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 17:50 schreef Hiro Shima het volgende:
en nu mag je wat temperatuuren gaan posten want dit klinkt als een proc. die het gewoon te heet heeft.
temp.kast= 30 graden
temp.proc= 45 graden

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 18:30 schreef gharay29 het volgende:

[..]

temp.kast= 30 graden
temp.proc= 45 graden
Van dat stof al geprobeerd? :)

Verwijderd

zelfde probleem gehad, bij mij bracht een pcivideokaart telkens uitkomst. Ik blijf het vreemde dingen vinden die msi's.....

volgende bord wordt mooi weer asus of abit :P

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 19:10 schreef neographikal het volgende:
zelfde probleem gehad, bij mij bracht een pcivideokaart telkens uitkomst. Ik blijf het vreemde dingen vinden die msi's.....

volgende bord wordt mooi weer asus of abit :P
heb een agp videokaart

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 18:33 schreef SySasZ het volgende:

[..]

Van dat stof al geprobeerd? :)
nog niet ik denk dat dat ut is...ga ik morguh wel ff doen

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 17:31 schreef gharay29 het volgende:

[..]

heb een msi-k7t pro ver1.....die is bijna een jaar oud..kan het dat zijn?
Ahjah.. zie het al. Bord word dement :+

Verwijderd

Topicstarter
u >:)
Pagina: 1