De belangrijkste onderdelen van mijn PC (Moederbord, CPU en Geheugen) beginnen langzamerhand wat te slijten. USB maken niet altijd goed contact meer, CPU reset zichzelf steeds vaker. En ik merk toch wel dat ik steeds vaker snelheid en FPS te kort komt in sommige games. Vroeger was ik redelijk op de hoogte van hardware onderdelen, maar door kinderen etc. is de interesse afgenomen, en mijn PC deed altijd wat het moest doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil in ieder geval video en audio bewerking doen. Ben soms met Blender bezig om 3d modellen te maken of aan het editen. Heb mijn huidige systeem ook flink overgeklokt, en wil het nieuwe systeem in de toekomst ook gewoon weer overklokken. Ik speel veel Euro Truck Simulator 2 wat met mijn oude setup nog redelijk gaat, maar in de steden valt de FPS toch wel vaak terug naar 20. Aangezien de CPU vrij belangrijk is bij deze game, zal ik daar wel wat op vooruit moeten gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dacht zelf tussen de 400 en 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem bestaat uit de volgende componenten:
Ik hoop dat ik zoveel mogelijk mee kan nemen aan componenten die ik nu nog heb, maar als er iets vervangen moet worden hoor ik dat graag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan een i5-6600K met bijpassend moederbord en geheugen en eventueel componenten vervangen van het oude systeem die niet samen gaan met het nieuwe systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben altijd Intel fan geweest, en op moederbord gebied was het voor mij altijd Gigabyte. Wil graag bij Intel blijven, maar moederbord mag ook MSI of ASUS zijn, als het maar een goed moederbord is waarmee je kan overklokken.
Ik heb zelf wel wat resource gedaan, en dacht zelf aan deze upgrade set:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn wens is een systeem wat een jaar of 4 mee kan gaan, niet teveel herrie maakt.
Ga je overklokken?
Ja, meestal niet meteen als ik iets nieuws koop, maar zeker in de toekomst gaat dat weer gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Niet meer uitgeven dan nodig is maar wel een goed en stabiel systeem dat een jaar of 4 mee kan. Onderdelen die niet bij het nieuwe systeem passen of echt een bottleneck zijn, graag advies. Heb wel wat extra ruimte in mijn budget, maar het liefst binnen mijn huidige budget blijven.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil in ieder geval video en audio bewerking doen. Ben soms met Blender bezig om 3d modellen te maken of aan het editen. Heb mijn huidige systeem ook flink overgeklokt, en wil het nieuwe systeem in de toekomst ook gewoon weer overklokken. Ik speel veel Euro Truck Simulator 2 wat met mijn oude setup nog redelijk gaat, maar in de steden valt de FPS toch wel vaak terug naar 20. Aangezien de CPU vrij belangrijk is bij deze game, zal ik daar wel wat op vooruit moeten gaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dacht zelf tussen de 400 en 600 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn huidige systeem bestaat uit de volgende componenten:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core 2 Quad Q6600 @3.0 GHz | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-P35-DS4 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 950 2GB Gaming 2G | € 168,- | € 168,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Acer S243HLAbmii Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 34,49 | € 34,49 |
| 1 | Scythe Mugen 2 | € 0,- | € 0,- |
| 2 | GeIL Value Dual Channel GX24GB6400LDCK 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Straight Power BQT E5-600W | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Samsung 850 EVO 250GB | € 94,46 | € 188,92 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 522,39 | |
Ik hoop dat ik zoveel mogelijk mee kan nemen aan componenten die ik nu nog heb, maar als er iets vervangen moet worden hoor ik dat graag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht zelf aan een i5-6600K met bijpassend moederbord en geheugen en eventueel componenten vervangen van het oude systeem die niet samen gaan met het nieuwe systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben altijd Intel fan geweest, en op moederbord gebied was het voor mij altijd Gigabyte. Wil graag bij Intel blijven, maar moederbord mag ook MSI of ASUS zijn, als het maar een goed moederbord is waarmee je kan overklokken.
Ik heb zelf wel wat resource gedaan, en dacht zelf aan deze upgrade set:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 245,- | € 245,- |
| 1 | MSI Z170A GAMING M5 | € 170,95 | € 170,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 73,95 | € 73,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 489,90 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn wens is een systeem wat een jaar of 4 mee kan gaan, niet teveel herrie maakt.
Ga je overklokken?
Ja, meestal niet meteen als ik iets nieuws koop, maar zeker in de toekomst gaat dat weer gebeuren.
Wat verwacht je van ons?
Niet meer uitgeven dan nodig is maar wel een goed en stabiel systeem dat een jaar of 4 mee kan. Onderdelen die niet bij het nieuwe systeem passen of echt een bottleneck zijn, graag advies. Heb wel wat extra ruimte in mijn budget, maar het liefst binnen mijn huidige budget blijven.