verwijderbare grafische kaart (af en toe gamer) ..

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
Ik zoek een?
Een grafische kaart die "verwijderbaar" lees geen stroom verbruikt wanneer ik hem niet gebruik.
Pre zou ziin: Het leuk als het een beetje flexibele oplossing is (laptop en/of desktop)

ik game net genoeg om kaarten te slopen als ik handmatig te wisselen, en het zou me teveel kosten om de gpu 24x7 aangesloten te laten..

Wat is je budget?
100 tot 150 euro ofzo ?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ga geen super nieuwe videokaart erin stoppen .. denk aan een 100- model (passief if possible?)

ik heb liever een insteekkaart met speciale stekker dan een bottelneck verbinding .. als flexibiliteit ten koste gaat van performance dan is dat maar zo.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
voor thuis dus,

ik heb al gezocht op external/externe gpu . zelfs wat op GOT gevonden maar twijfel of het wat is.

Tja vanalles

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-01 12:50
Een normale insteek kaart is dus voldoende? Deze zijn op zich makkelijk te verwijderen. Welke games speel je precies en op welke resolutie?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Ik weet niet of het als nog stroom eet als je in je bios aangeeft dat je je IGPU gebruikt. of in windows je externe GPU uitzet. Dit zou er voor moeten zorgen dat hij geen extra stroom vreet.

Iedere keer in en uit klikken gaat hij toch redelijk snel naar de knoppen.

Om te kijken of hij wel of geen extra stroom vreet kan je er gewoon tijdelijk een watt meter tussen hangen.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:34

Standeman

Prutser 1e klasse

vso schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:56:
...

ik game net genoeg om kaarten te slopen als ik handmatig te wisselen, en het zou me teveel kosten om de gpu 24x7 aangesloten te laten..
...
Heb je uberhaupt al een keer uitgerekend wat de kosten zijn als je zo'n kaart er gewoon in laat zitten? Het is niet zo dat die kaarten continu op max vermogen draaien wanneer je in een excelsheet bezig bent o.i.d. Ik kan me niet voorstellen dat een GPU dan veel meer verbuikt dan een IGPU.

Tevens zijn PCI-E sockets imo niet echt gemaakt om heel vaak een kaart te wisselen (plus dat je kaart elke keer een mogelijke ESD opdonder krijgt).

[ Voor 19% gewijzigd door Standeman op 23-08-2016 14:15 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22

br00ky

Moderator Harde Waren
Extern ligt buiten je budget. Vraag is sowieso of je überhaupt de besparing "terugverdiend" door hem er steeds uit te halen. Wat versta je onder "kost te veel"? De aanschafprijs is een hele smak meer dan dan het verschil is idle verbruik en hem eruit halen.

Afijn, zonder te weten wat je dan wél aan games doet, een 750ti is zeer zuinig maar geen powerhouse. "Maar da's logies".

Verwijderd

Te veel kosten? Als de kaart niet belast wordt verbruiken high-end kaarten al nauwelijks stroom.
Met een kaart in de price-range van €100-150 wordt de 5 watt niet eens gehaald:
https://www.techpowerup.c...eForce_GTX_750_Ti/23.html

Dat gaat echt bijna geen verschil maken op de energierekening. Misschien een euro per jaar.

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-01 12:50
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G Voor €120 wel 2e hands als dit geen probleem is.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:15:
Extern ligt buiten je budget. Vraag is sowieso of je überhaupt de besparing "terugverdiend" door hem er steeds uit te halen. Wat versta je onder "kost te veel"? De aanschafprijs is een hele smak meer dan dan het verschil is idle verbruik en hem eruit halen.

Afijn, zonder te weten wat je dan wél aan games doet, een 750ti is zeer zuinig maar geen powerhouse. "Maar da's logies".
kan je wat specifieker zijn op "extern buiten budget" ? hier wordt ik niet echt wijzer van ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:18:
Te veel kosten? Als de kaart niet belast wordt verbruiken high-end kaarten al nauwelijks stroom.
Met een kaart in de price-range van €100-150 wordt de 5 watt niet eens gehaald:
https://www.techpowerup.c...eForce_GTX_750_Ti/23.html

Dat gaat echt bijna geen verschil maken op de energierekening. Misschien een euro per jaar.
Leuk specifiek leesvoer _/-\o_ _/-\o_

Tja vanalles

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:55

Dido

heforshe

vso schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:25:
kan je wat specifieker zijn op "extern buiten budget" ? hier wordt ik niet echt wijzer van ;)
Een externe kaart kost meer dan 150 euro.

Althans, zo lees ik als Nederlander die zin. Daar is weinig bijzonders aan en laat ook niet veel interpretatieruimte. Of het inhoudelijk klopt weet ik niet.

Wat betekent mijn avatar?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:22

br00ky

Moderator Harde Waren
Dat is precies wat ik bedoelde. Voorbeelden genoeg te vinden :).

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-02 15:35
vso schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:25:

[...]

Leuk specifiek leesvoer _/-\o_ _/-\o_
Idd, kost dus geen drol en voor dat geld (de besparing) heb jij verre van wat jij nu voor ogen hebt. ;)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat is je huidige systeem en welke games speel je zoal? Een Skylake CPU zal bijvoorbeeld met zijn eigen iGPU ook wel in staat zijn om wat games te spelen (zelfs op mijn laptop kan ik Portal 2 spelen bijvoorbeeld). Wellicht heb je dan dus geen aparte videokaart nodig. :)

• da_stiech
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-01 20:09
als ik t dus goed begrijp; Je gaat dus eerst 100 a 150 euro investeren om vervolgens een paar euro per jaar goedkoper uit te zijn op je energie rekening?

wat voor gpu heb je nu erin zitten? of heb je nog niets?

10x 390wp noord-oost, 10x 390wp zuid-west

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Voor die 5W idle van zo'n instapper (3eur per jaar als de pc 8 uur/dag idle draait) ga je het risico lopen dat je je mobo of GPU sloopt bij constant herplaatsen? Of de aansluiting door 100x DP/HDMI inprikken?

Met moderne GPU's is er geen goede reden te bedenken om je idee goed te praten. Koop een zuinige GPU die bij je vraag past, en laat die lekker zitten.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb het hier niet letterlijk zien staan dus maak de (misschien) overbodige opmerking maar even. Een videokaart gebruikt vermogen op moment dat dat gevraagd wordt. Een GTX 1080 kan op de top rustig dik boven de 250 watt zitten, maar als je gewoon niet veel vraagt van je videokaart, gewoon een beetje surft. Dan zal hij slechts een paar watt meer vragen dan een interne GPU.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Pagina: 1