2x 780 ti willen niet werken op 1000W PSU

Pagina: 1
Acties:

• degrotepeter
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-01 23:41
Hey,

Vraagje. Ik probeer 2 780ti's aan de gang te krijgen in mijn systeem (geen SLI), echter word de tweede kaart niet herkend. Beide kaarten werken individueel wel, als er maar één in het systeem zit. Beide GPU's zijn van verschillende merken. Éen van ASUS en één van EVGA. Misschien levert dat problemen op?

Ik ben benieuwd of er iemand een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien te weinig power in de PSU? Ik heb er een RM1000i in liggen, dat zou voldoende moeten zijn lijkt me.

Ter verduidelijking. Ik gebruik dit systeem voor 3d rendering. Dus vandaar dat ik geen SLI gebruik.

CPU: I7-5820K
CPU-Koeler: Corsair H110i GTX
MOBO: Gigabyte GA-X99-UD4
RAM: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA, 32GB DDR4
PSU: Corsair RM1000i

Alvast bedankt :)

[ Voor 6% gewijzigd door degrotepeter op 23-08-2016 13:33 ]

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:27
Je hebt wel een sli bridge nodig, anders gaat het natuurlijk niet werken?

• degrotepeter
Jawel, ik gebruik het systeem voor 3d rendering, dat werkt niet met SLI. Had ik misschien in de OP moeten melden. Ik had er eerste een 760 bij in hangen, die werkte gewoon en werd ook herkent. Ook heb ik er een keer een 970 in gehangen, die werkte ook. Echter geven de 780ti's niet.

Zal de OP ook even updaten.

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
Werken al je sloten ook?

• GOTD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-12-2025
En werken je kaarten ook?

Probeer iedere kaart afzonderlijk in ieder slot te doen. Mocht 1 combinatie niet werken weet je of er iets kapot is.

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-11-2025
GOTD schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

En werken je kaarten ook?

Probeer iedere kaart afzonderlijk in ieder slot te doen. Mocht 1 combinatie niet werken weet je of er iets kapot is.
degrotepeter schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:29:
Hey,

Vraagje. Ik probeer 2 780ti's aan de gang te krijgen in mijn systeem (geen SLI), echter word de tweede kaart niet herkend. Beide kaarten werken individueel wel, als er maar één in het systeem zit. Beide GPU's zijn van verschillende merken. Éen van ASUS en één van EVGA. Misschien levert dat problemen op?

Ik ben benieuwd of er iemand een idee heeft waar dit aan zou kunnen liggen? Misschien te weinig power in de PSU? Ik heb er een RM1000i in liggen, dat zou voldoende moeten zijn lijkt me.

Ter verduidelijking. Ik gebruik dit systeem voor 3d rendering. Dus vandaar dat ik geen SLI gebruik.

CPU: I7-5820K
CPU-Koeler: Corsair H110i GTX
MOBO: Gigabyte GA-X99-UD4
RAM: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA, 32GB DDR4
PSU: Corsair RM1000i

Alvast bedankt :)

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
Hij zegt probeer alle sloten. Niet alleen de eerste waar je normaal je kaart in doet maar ook in het slot van de 2e kaart zonder er 1 in je eerste slot te hebben.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
degrotepeter schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:33:
Jawel, ik gebruik het systeem voor 3d rendering, dat werkt niet met SLI. Had ik misschien in de OP moeten melden. Ik had er eerste een 760 bij in hangen, die werkte gewoon en werd ook herkent. Ook heb ik er een keer een 970 in gehangen, die werkte ook. Echter geven de 780ti's niet.

Zal de OP ook even updaten.
Wat bedoel je met "herkent"

Met 2 gpu's mist er dus 1 tje in de device manager van windows?

specs

• degrotepeter
De PCI slots zijn goed. Als ik er een andere kaart in stop wordt deze gewoon herkent.

Ik kijk naar de devices het Nvidia control panel. Daar zie ik normaal bij het opstart scherm onder elkaar staan welke videokaarten er beschikbaar zijn. Mijn oude setup was een 780ti + 760. Deze kreeg ik dan onder elkaar te zien. Als ik de 760 vervang door de andere 780ti wordt deze niet getoond in het Nvidia control panel.

Ook in de software waarmee ik werk krijg ik deze normaal gesproken te zien. Ook daar krijg ik maar één 780ti te zien als er twee in zitten. Als ik de 760 er in heb krijg ik een 780ti + een 760 te zien.

http://imgur.com/WP4Zyyl

Zo ziet dat er uit. Je ziet hier beide kaarten. Als ik de 760 er uit haal en vervang blijft wordt hij in dit lijstje niet vervangen door de nieuwe 780ti. Voor de Nvidia Control panel het zelfde.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
degrotepeter schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:46:
De PCI slots zijn goed. Als ik er een andere kaart in stop wordt deze gewoon herkent.

Ik kijk naar de devices het Nvidia control panel. Daar zie ik normaal bij het opstart scherm onder elkaar staan welke videokaarten er beschikbaar zijn. Mijn oude setup was een 780ti + 760. Deze kreeg ik dan onder elkaar te zien. Als ik de 760 vervang door de andere 780ti wordt deze niet getoond in het Nvidia control panel.

Ook in de software waarmee ik werk krijg ik deze normaal gesproken te zien. Ook daar krijg ik maar één 780ti te zien als er twee in zitten. Als ik de 760 er in heb krijg ik een 780ti + een 760 te zien.

http://imgur.com/WP4Zyyl

Zo ziet dat er uit. Je ziet hier beide kaarten. Als ik de 760 er uit haal en vervang blijft wordt hij in dit lijstje niet vervangen door de nieuwe 780ti. Voor de Nvidia Control panel het zelfde.
Maar ff naar de basics, zie je hem ook niet in de device manager van windows?

specs

Pagina: 1