Hoe blijven jullie van alles op de hoogte?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
Ik merk dat ik het zowel privé als zakelijk steeds moeilijker krijg om van alles op de hoogte te blijven, waarvan ik dat wil zijn. Van huis uit ben ik totaal geen planner en ook niet iemand met een heel gestructureerd leven. Ik merk wel dat ik behoefte heb aan wat meer structuur in nieuwsgaring om op de hoogte te blijven van alles wat er in de wereld speelt. Het gaat voornamelijk om de volgende categorien:
  • Nieuws (sport, actualiteiten, economie etc.)
  • Hobbyonderwerpen (Virtual reality, technologie, fotografie, etc.)
  • Zakelijk (ondernemerschapssites zoals Sprout, branchesites, marketing etc.)
  • Social media(Facebook, pinterest, linkedin)
Nu heb ik inmiddels voor de komende weken iedere woensdag een uur ingelast om in ieder geval de nodige branchebladen door te nemen. Toch heb ik het gevoel dat ik nog niet zo erg op de hoogte ben als dat ik zou willen. Ik zat naar RSS-feeds te kijken, alleen werken lang niet alle sites daarmee. Aan de andere kant moet je dan gewoon alternatieve sites zoeken voor die je eerder gebruikte.

Twitter heb ik in het verleden geprobeerd, maar was niet helemaal mijn ding. Pinterest al meer. Feedly lijkt momenteel het meest interessant, alleen vind ik het irritant dat je altijd door moet klikken voor hele artikelen. Uiteraard begrijp ik dat de websites op die manier hun geld moeten verdienen. Wel prettig dat je er ook podcasts kunt vinden.

Mijn vraag is hoe jullie op de hoogte blijven van alles dat jullie belangrijk vinden? Lezen jullie gewoon op random momenten op de dag wat of moeten jullie jezelf ertoe zetten bepaalde sites te bezoeken? Wat is voor jullie de meest effectieve manier van op de hoogte blijven?

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08

PromWarMachine

Forsaken Archer

Het ligt maar net aan je informatiebehoefte en het doel daarvan.
Wereldnieuws vind ik belangrijk, maar alle ontwikkelingen in de hele IT sector ga ik echt niet bijhouden. Dat is namelijk nogal wat.

Voor nieuws lees ik nu.nl, Reddit en GoT de hele dag door.

Voor hobby lees ik GoT en wat blogs in een niche. Deze blogs bookmark ik ouderwets of bezoek ik via Twitter. Dat doe ik 's avonds thuis en niet iedere dag.

Zakelijk hoef ik als projectleider / software analist weinig nieuws bij te houden. Ik lees releasenotes van een update in mijn programmeertaal, maar daar houdt het wel bij op.

Social media vind ik geen verrijking aan mijn leven. Ik heb LinkedIn, omdat ik het nodig acht, maar als ik er eens per maand kom, is het veel.

Voor mij geen tooltjes die allerlei websites scrapen om zoveel mogelijk 'gepersonaliseerde' of 'gecombineerde' content aan mij te gaan tonen. Dat filter leg ik zelf wel over die paar sites die ik belangrijk vind.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 10:45

Ursamajor

Astrofotograaf

Eigenlijk voel ik me er best rustig onder dat ik geen journaal kijk. Scan na het eten Nu.nl een keer, maar veel is ver van je bed, kun je niets aan doen.
Tweakers kijk ik wel de hele dag, maar ook dat zou in de avond eens kunnen. Het reageren op nieuws en topics is wel leuk, maar eigenlijk heb je er meestal maar weinig aan. Het nieuws dan, forumtopics kun je nog weleens hulp bieden of zoeken.
Facebook is ook eigenlijk maar een wassen neus. Elke keer dat je m opent verzint ie wel weer iets nieuws om te tonen van een van je vrienden.
Voor Twitter gebruik ik Tweetdeck om dingen uit mijn woonplaats te zoeken, van m'n werk of een spontane interesse. Volgen doe ik eigenlijk niet, omdat veel mensen maar vanalles roepen en daar zit ik niet op te wachten.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Voor hobbies, werk en specifieke interesses heb ik vooral RSS feeds en Tweakers. Voor nieuws skim ik nu.nl en verder bevalt het me wel om niet al te veel detail en ellende mee te krijgen. Social media blader ik een of twee keer per week 5 minuten door (als ik er tenminste aan denk) en dan heb ik die onzin ook wel weer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Dit is geen topic voor TL, ik verplaats hem voor nu even naar AZ.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:31

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik had dat gevoel ook veel, en soms nog steeds.

En dan vroeg ik mij af: Waaróm zou je van alles op de hoogte willen en moeten zijn? Is dat zodat je een (stoer) verhaal hebt bij collega's en vrienden? Pochen dat je zo op de hoogte bent?
Of wat positiever: Draagt het bij aan je algemene ontwikkeling, verbreedt het je horizon...

Een conclusie is lastig. Maar ik merk wel dat wanneer ik het nieuws mijd, alsmede Facebook, internetfora of internet in het algemeen ik mij wel veel rustiger voel.

Het komt denk ik zelf door het massale en onoverzichtelijke aanbod van informatie. En het steeds belangrijker worden van het filteren van deze informatie.
Leuk hoor, al dat nieuws. Maar hoe betrouwbaar zijn de berichten? Hoe betrouwbaar zijn al die websites?

Ik voel sinds enige tijd helemaal die drang niet meer om maar overal van op de hoogte te zijn. En nu bedenk ik mij ook: men wilt altijd maar (dat jij) overal een mening over heb(ben)t.
Ik vind dat zo onzinnig... Ik zeg nu met enige regelmaat dat ik gewoon geen mening heb omdat het onderwerp mij niet boeit, of dat ik om wat voor reden dan ook geen tijd er in wil steken.
En dát zat mij vooral in de weg. Discussieren om het discussieren en je gelijk halen. En toen merkte ik dat de onderwerpen eigenlijk helemaal niet zo boeiend waren.

Hmmm.... Ik ben vooral negatief gestemd zie ik. Dat geeft al aan dat ik echt wel de behoefte had om zaken te mijden :D

Edit: dt foutje :P

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willekeurige momenten, soms sla ik een dag over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 12:28
Voorheen had ik de drang dat ik overal van op de hoogte moest zijn. Inmiddels heb ik mezelf aangeleerd dat dat niet nodig is. Het is echter wel handig om te weten hoe je aan kennis komt op het moment dat je het nodig hebt en/of bij wie je moet aankloppen voor specifieke kennis.

- Voorheen volgde ik mijn Twitter-feed meerdere malen per dag, nu maar 1x per dag. Mis ik iets? Vast wel. Is het belangrijk? Vast niet, anders was het wel vaker naar voren gekomen in mijn feed.

- Idem voor een aantal "nieuwssites". Van Nu.nl heb ik afscheid genomen. Ik bekijk de frontpage van Tweakers en FoK meerdere malen per dag en 's avonds kijk ik een journaal. Mis ik iets? Vast wel. Is het belangrijk? Vast niet, anders was het wel naar voren gekomen op Tweakers, FoK het journaal of op mijn Twitter-feed.

- Ontwikkelingen in mijn vakgebied dat hoef ik niet elke dag bij te houden. Ja, de wereld gaat snel, ook in mijn vakgebied, maar niet op een zodanige manier dat ik dat niet 1x per twee weken kan controleren.

- Het security-stuk wat mijn aandacht heeft is wat anders. Ik zorg vooral dat ik via push-communicatie hiervan op de hoogte wordt gehouden, zodat ik niet het "hele internet" hoef af te gaan om deze informatie tot me te nemen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:51
Ik lees GoT. Het echt belangrijke wereldnieuws verschijnt wel in ASP.

Verder in de auto de radio aan dus dan hoor ik ook wel eens wat headlines. Verder ga ik niet echt op zoek naar nieuws...

[ Voor 47% gewijzigd door Xander op 23-08-2016 13:34 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik kijk alleen als ik ergens zin in heb. Heb geen krant, kijk zelden tv, hoor ieder uur op de radio het nieuws. Meer dan genoeg informatie voor mij. Heb geleerd dat ik niet alles kan bijhouden, en het me naar mate ik ouder word steeds minder interesseert.
Heb het druk genoeg met mijn eigen situatie om me ook nog over de onzin van de rest van de wereld druk te maken.

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:36
De vraag is altijd: in hoeverre wil ik van alles op de hoogte zijn? Is het echt belangrijk?

Ik heb soms, gezien mijn werk, bakken met tijd over (wachten op het vliegveld, bijvoorbeeld. Maar ik ga ook dagelijks met de trein - dan heb je ook even 'tijd')

Social media vind ik niet heel erg interessant, en ben ik ook nauwelijks mee bezig.

Nieuws controleer ik een paar keer per dag. Ik scroll er even snel doorheen, want de algehele kwaliteit van artikelen is maar zo-zo. Op zaterdag de krant voor de verdieping van nieuws, en die pluis ik dan ook gewoon goed uit.

Tweakers (en andere soortgelijke sites) volg ik domweg als ik wat tijd te doden heb. Het voordeel van de meeste fora is dat ik er ook daadwerkelijk wat van opsteek, dus daar ga ik graag naartoe.

In mijn vakgebied gaan ontwikkelingen niet absurd snel. Alles wat nieuw is, of waar een update over is, lees ik tijdens werktijd. Maar dat is hooguit een keer per 2-3 weken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuws: In de auto luister ik 2x 1 uur per dag BNR. Verder lees ik 's ochtends een aantal nieuws websites tijdens het ontbijt.

Hobbyonderwerpen: Ik heb geen specifieke hobby waar ik regelmatig voor hoe bij te lezen. Sporten kun je altijd, en voor de rest op themafora.

Zakelijk: Industrie magazines, conferenties, beurzen.

Social media: Ik gebruik enkel Linkedin. Eigenlijk kijk ik af en toe eens, en voor de rest via updates en notificaties op telefoon.

Eigenlijk best simpel dus, en ik ben wel bij. Als ik weet dat er een actualiteit speelt dan lees ik me extra in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Is het echt nodig om van _alles_ op de hoogte te zijn? Is het bv belangrijk te weten wie welke mediale heeft of wie juist niet? Voor veel mensen heb ik gemerkt, dat het zeker belangrijk lijkt te zijn. Of is dat enkel de 'sociale druk' om er over mee te kunnen praten?

Even Nu.nl, snel tweakers, msn.com (startpagina van edge), heb ik redelijk wat spul wat ik wilde weten.

Maar wat zou ik nog meer moeten weten? Justin biber met z'n nieuwe chick? Die gast op twitter met z'n nieuwe gerucht? Minister X is weer van mening Y?

Maar even terug op sociale druk, daar is toch ook je nieuwsbron? Nieuwtjes uit de markt, sportwereld of je favogames, zij hebben hun 'informatiebehoefte' weer aangepast aan hun wensen, overlapt elkaar netjes.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 23-08-2016 13:44 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-09 21:30

Deathchant

Don't intend. Do!

@isniedood. Wat grappig. Jij wilt juist meer op de hoogte wilt blijven, en ik heb juist zoiets van: ik moet alles gewoon eens laten gebeuren om me heen en op dát moment dan alles tot me nemen. Op het nieuws, social media en andere bronnen lees je naar mijn idee voornamelijk negatief nieuws of nieuws zonder toegevoegde waarde (zoals al dat celebrity nieuws). Van dierenmishandelposts die ongevraagd voorbij komen en politiegeweld in Amerika dat alweer de tol geeist heeft van een zwart persoon, tot het zoveel duizendste slachtoffer in Syrië. In ieder geval meer negatief dan positief nieuws. Ik heb geen social media (meer), en ik ben sinds kort gestopt met het volgen van nieuwssites en het nieuws op tv e.d. omdat het geen kwestie meer is van "zelf op zoek gaan naar nieuws", maar je wordt gewoon ongevraagd gebombardeerd met zoveel tegelijkertijd, dat het filteren gewoon erg lastig wordt.
Op een gegeven moment ben je alleen maar door de bomen het bos aan het zoeken, althans, zo ervaar ik het.
Ik kan me voorstellen dat dat voor sommigen aanvoelt als vluchten, so be it, maar soms is het gewoon teveel, information-overloading.
Het enige wat ik nog actief opzoek is tech nieuws zoals T.net en hardware.info. Geen nieuws dat je emotioneel teveel raakt. Nou ligt het natuurlijk geheel aan jezelf hoe je met bepaald nieuws omgaat, maar hoe dan ook geloof ik dat je er toch langzaam maar zeker (onbewust) door beinvloed wordt en je ook ernaar gaat gedragen. En dat wil ik gewoon zoveel mogelijk zélf onder controle hebben.

TL:DR; buiten de praktische oplossingen die anderen hierboven al hebben aangedragen, en het feit dat je echt behoefte hebt aan bewuster dingen meekrijgen wil ik toch even het volgende gezegd hebben: vanuit mijn kern ben ik eigenlijk ook zoals jij: niet plannen, dingen gewoon op me af laten komen, geen gestructureerd leven leiden, eigenlijk doen wat je op dat moment invalt e.d. Ik zou niets liever willen dan die kern, die over de jaren heen omhuld is geworden met aangeleerde dingen, weer te kunnen voelen. Over de jaren heen ben ik dat uit het oog verloren, mede hierdoor en ik heb er veel voor over om weer lekker ongestructureerd (maar wel verantwoord) te kunnen leven. En dat is gewoon ook veel waard.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

Basszje

Reisvaap!]

Voor het slapen gaan lees ik graag een boek, of artikels van longreads.com. Krijg je toch van alles mee zonder het gehijg van de waan v/d dag. En diverse onderwerpen.

Verder probeer ik het stopszinnigheidsniveau laag te houden ( nu.nl e.d. vermijden ). Dat heeft met bijhouden van nieuws evenveel te maken als McDonalds met gezond eten.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
NOS teletekst app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Voor het 'acute' nieuws, waar je eigenlijk niet veel meer van hoeft te weten dan dat het gebeurt, heb ik apps van NU.nl en NOS op mijn telefoon.

Voor wat meer achtergrondinformatie heb ik apps van The Guardian en The New York Times op mijn telefoon, en kijk ik regelmatig op The Conversation (een heel goede site waar kwalitatief nieuws uit de academische wereld op eenvoudige wijze gratis beschikbaar wordt gemaakt; er zijn US, UK en Franse uitvoeringen van). Ook kijken wij regelmatig op Bruzz (vroeger brusselnieuws.be).

Daarnaast lees ik de 360 in hardcopy omdat het buitenlandnieuws van de meeste Nederlandse nieuwsmedia vrij treurig van niveau is. En tenslotte kopen wij regelmatig bladen als de New Yorker, Art Magazin (Duits) en TLS (Times Literary Supplement).

[ Voor 33% gewijzigd door nare man op 23-08-2016 16:32 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

nare man schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:29:
Daarnaast lees ik de 360 in hardcopy
Ik ben nu vier jaar lid, en heb een bijlees-backlog van ruim een half jaar. Ik begin het een beetje beu te worden dat voor m'n gevoel de helft van iedere editie gaat over corruptie in derdewereldlanden.

Uiteraard kan ik dergelijke verhalen overslaan, maar hé, ik betaal er wel voor. :+ Hoe doe jij dat?

Ik vind het wel een geweldig blad voor de verdieping in zaken die in het nieuws spelen, maar waarvan je de achtergrond in de krant nooit te lezen krijgt.

En meer ontopic: op Reddit (ondanks de drama's) blijft /r/worldnews een redelijke bron van informatie. Wat er in Nederland gebeurt, boeit me eigenlijk niet zo. Echt belangrijke gebeurtenissen krijg je via-via toch wel te horen.

[ Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 23-08-2016 16:38 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Simpel: wat me niet aanstaat, dat lees ik niet :P in ieder opinieblad zal altijd een deel van de kopij niet helemaal zijn waar je op dat moment zin in hebt. Op het moment dat het te erg wordt moet je gaan snijden in je abonnementen (zo heb ik de Groene Amsterdammer opgezegd omdat het wel héél erg veel ging over white privilege en waarom ik mij als hoger opgeleide, goed verdienende tatta kapot moet schamen -- daar had ik geen zin in).

De clou is je niet verplicht te voelen alles te lezen 'omdat het in een kwaliteitsblad staat'.

[ Voor 10% gewijzigd door nare man op 23-08-2016 16:37 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Topicstarter
Stuk meer reacties dan ik had verwacht. Veel met een overeenkomende strekking dat men het nieuws een beetje beu begint te worden. Kan ik mij overigens in vinden. Juist ook daarom was ik aan het kijken naar RSS-feeds. Beetje koppensnellen en alles wat je niet interesseert overslaan, wat een groot deel is. Wat ik nu merk is dat ik vaak even van site naar site ga, terwijl ik dat eigenlijk maar veel tijd vind kosten.

Nu ik jullie teksten en mijn openingspost lees heeft het mij aan het denken gezet. Het is niet zozeer dat ik perse alles wil weten en overal van op de hoogte wil zijn. Wat ik vooral meer wil is informatie zoals te vinden op BNR, Sprout en vakbladsites binnen harken omdat dat mij inspireert. Klinkt wellicht zweverig, maar ik heb het nodig om mij aan het denken te zetten.

Misschien heb ik verlatingsangst :P Wil ik niet stoppen met het volgen van dingen dat ik al jaren doe. En begint het alleen maar op te stapelen. Je kan zo uren aan het browsen zijn zonder dat je er heel veel mee opgeschoten ben. Ik dacht dat er wellicht een mooie manier was om alle info die je enigszins interessant vind kan bundelen. Zo te merken komt feedly toch het meest in de buurt. Gewoon 1 x in de week voor de echt belangrijke sites gebruiken (zakelijk dus). Wat nieuws betreft tot 1 pagina beperken. Nos b.v.

Social media heb ik nooit echt serieus gebruikt overigens. Laatste maand ben ik 7 x op facebook geweest denk ik.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:03
Nieuws en sport volg ik sinds 1 januari 2015 niet meer. En dan bedoel ik 100% niet meer. Check geen nieuwssites, TV-aansluiting de deur uit, app van de telefoon af, en de radio op het hele uur uit of op mute.

Qua hobby nieuws volg ik alleen Tweakers.net nog.

Zakelijk check ik af en toe LinkedIn voor interessante artikelen en lees ik Safari books. Hier is genoeg te vinden om een Data Scientist tevreden te houden :).

Social Medio is alleen wat Facebook met een beperkte club mensen (80 'vrienden' :) ) LinkedIn zie ik meer als zakelijk.

Waarom dit alles? Ik merkte dat ik ongelooflijk depressief werd van al het nieuws. Het was enerzijds een verslaving, altijd maar checken. Anderzijds is het uiteindelijk toch "ruk", kan je er niets aan veranderen en kost het je altijd geld. En bakken negatieve energie.

Ben op 1 januari 2015 cold-turkey gestopt en heb mij nog nooit zo relaxed gevoeld. Heb totaal niet het gevoel iets te missen. Het belangrijkste kom je vanzelf wel tegen op een Wiki of zo. Zo kwam ik er bijvoorbeeld 2 dagen van te voren achter dat er een EK was. Prachtige gewoon!

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Maak een lijst wat je interessant vind. Kort die lijst in totdat je een half uur per dag kan invullen.

Dingen die je niet in het weekend kan lezen bookmarken voor het weekend. En weer prio lijst maken.

Sociale media boeit me weinig, ik lees het 10 minuten per dag. Ik heb alle push notificaties dat iemand zit te schijten uitgezet. Als er wat belangrijk is dan bellen ze me maar ipv Facebook te taggen.

Voor nieuws van de dag kijk ik snel op krantenkoppen.be. Het journaal heb ik al ruim een jaar niet meer bekeken. Zoveel foutieve informatie dat er gegeven wordt is verschrikkelijk. Of dat iemand heeft verloren op de OS. Leuk voor hun, ik heb er weinig mee dus kijk ik liever niet naar dat verplichte voorgekauwde kots die me de strot wordt doorgejaagd.

En de meeste zaken die belangrijk zijn zenden ze toch niet uit (zoals de veranderingen die ingaan aan het begin van de maand) . Deze info vind je dan wel weer in het overzicht van krantenkoppen.be.

Ergo: je hoeft niet alles te volgen. Gewoon wat je leuk vindt en dan kritisch zijn. En als je maar het werk gaat naar de radio luisteren ipv een mp3. Soms zijn er wel goede dingen op Radio2 / Class21 / WDR 2

[ Voor 4% gewijzigd door Chevy454 op 23-08-2016 17:37 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wij lezen een regionaal ochtendblad. Door de week digitaal, op zaterdag een ouderwetse hardcopy. Mijn werkdag begin ik met het lezen van dit ochtendblad.

De autoradio staat altijd op radio 1. Behalve als er sport voor is, dan kies ik een muziekzender.

Tussen de middag lees ik een kwartier op de telefoon een paar Apps van NOS regionale omroep etc.

In de avond ben ik een uur aan het lezen: Tweakers, Hardware, een paar forums twee regionale nieuwssites en natuurlijk Fc knudde :)

Rond twaalven kijk ik tot slot een half uur RTL Z

Moet bekennen dat bovenstaande nieuwsgaring relatief oppervlakkig nieuws is en 3/4 van de tijd ben ik bij het lezen van nieuws aan het koppensnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Isniedood schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:17:
Stuk meer reacties dan ik had verwacht. Veel met een overeenkomende strekking dat men het nieuws een beetje beu begint te worden. Kan ik mij overigens in vinden. Juist ook daarom was ik aan het kijken naar RSS-feeds. Beetje koppensnellen en alles wat je niet interesseert overslaan, wat een groot deel is. Wat ik nu merk is dat ik vaak even van site naar site ga, terwijl ik dat eigenlijk maar veel tijd vind kosten.

Nu ik jullie teksten en mijn openingspost lees heeft het mij aan het denken gezet. Het is niet zozeer dat ik perse alles wil weten en overal van op de hoogte wil zijn. Wat ik vooral meer wil is informatie zoals te vinden op BNR, Sprout en vakbladsites binnen harken omdat dat mij inspireert. Klinkt wellicht zweverig, maar ik heb het nodig om mij aan het denken te zetten.

Misschien heb ik verlatingsangst :P Wil ik niet stoppen met het volgen van dingen dat ik al jaren doe. En begint het alleen maar op te stapelen. Je kan zo uren aan het browsen zijn zonder dat je er heel veel mee opgeschoten ben. Ik dacht dat er wellicht een mooie manier was om alle info die je enigszins interessant vind kan bundelen. Zo te merken komt feedly toch het meest in de buurt. Gewoon 1 x in de week voor de echt belangrijke sites gebruiken (zakelijk dus). Wat nieuws betreft tot 1 pagina beperken. Nos b.v.

Social media heb ik nooit echt serieus gebruikt overigens. Laatste maand ben ik 7 x op facebook geweest denk ik.
Filteren is idd het devies. Het probleem van nu is niet te weinig info, maar zoveel info krijgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet - en dat je een enorme bias hebt richting sensatienieuws, omdat dat andere zaken neigt te overschreeuwen. Dat is waarom zoveel mensen denken dat het zo slecht gaat met de wereld terwijl volgens iedere objectieve maat het nooit beter geweest is (globaal gezien dan).

Overigens vind ik social media wel meerwaarde hebben. Ik heb flink wat vrienden en familieleden die regelmatig links posten naar interessante artikels. Dat is alvast een zekere vorm van filtering. Risico is dat je in een echo-box gaat zitten van mensen die allemaal hetzelfde vinden en daarom geen begrip hebben (emotioneel of intellectueel) voor wat erbuiten gebeurt - maar dat risico heb je met traditionele media net zo: iemand die Telegraaf en Prive leest zal evengoed in een totaal andere wereld lijken te wonen dan iemand met Trouw en De Groene :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Ik heb een tablet met een paar apps erop, af en toe start ik eens zo'n app open dan scroll ik die hele zooi door en dan lees ik soms wel eens wat. Ook is de website van de NOS een van mijn favorieten. Waarom? Minder nieuws dan nu.nl waardoor de informatieverslavingsneiging ook beter in de hand kan worden gehouden.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Xander schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:33:
Ik lees GoT. Het echt belangrijke wereldnieuws verschijnt wel in ASP.

Verder in de auto de radio aan dus dan hoor ik ook wel eens wat headlines. Verder ga ik niet echt op zoek naar nieuws...
QFT.

Voor vakinhoudelijk spul kreeg ik af en toe een nieuwsbrief, was ik actief in wat groepen op LinkedIn, en kreeg ik een paar magazines. Maar toen volgde ik ook nog actief het nieuws middels nu.nl en meer van die sites.

En dat ik dat allemaal niet meer doe is heerlijk rustig!

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Ja daar zit wel wat in, soms heb je echt een overload aan nieuws en informatie. Een soort van informatiestress als het ware.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:56
Nieuws lezen doe ik niet echt, als er weer eens een aanslag is gepleegd ergens is het voor mij vrij normaal als ik het minimaal 1 a 2 dagen later pas weet omdat het ergens op een niet nieuws site voorbij komt.

Hobbymatig valt er ook vrij weinig bij te houden, outdoor en klim nieuws heeft geen prio tenzij ik iets nieuws nodig heb (recalls en safety berichten voor klim materieel komen via andere kanalen toch wel binnen), de fotografie wereld gaat ook niet zo vlot en tussen een aankondiging en beschikbaarheid zit zat tijd om van iets op de hoogte te komen. Computersnieuws is alleen boeiend als ik iets nieuws nodig heb.

Zakelijk, de laatste nieuwtjes en technieken zijn leuk maar er zit meestal wel de nodige jaartjes tussen op de markt komen en in de praktijk gebruikt worden in de branche waar ik in werk. Iets met bewezen techniek en betrouwbaarheid. Als het aan sommige mensen ligt blijft alles relays en mechanische contacten. :P

Social media... ik heb een linkedin profiel waar ik nog niet eens een keer per maand op inlog om de meldingen weg te klikken. En verder heb ik facebook voor de messenger, contact met familie (af en toe geef ik eens een teken van leven :+ ) en de lokale politie controles.

Als je het lekker nuchter bekijkt is al die drang naar informatie echt niet nodig.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Pagina: 1