Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Het schooljaar gaat weer beginnen en mijn vriendin wou ik mijn oude laptop doneren, hij loopt op t moment niet soepel dus Upgrades zijn nodig.

Ik wil mijn oude laptop (Medion Akoya E7216) Upgraden met een SSD voor snellere opstarten,
zou dit nut hebben aangezien de laptop al zo oud is? Ook loopt de accu niet meer lekker maar die zijn te krijgen voor een euro of 40.

Zelf zat ik te denken aan een samsung evo 750 250GB en daar windows en eventuele schoolprogrammas op te zetten.

Hebben jullie nog tips dan hoor ik het graag. en ook eventuele andere upgrades die ik kan maken aan deze laptop hoor ik graag :) want misschien zijn een paar nieuwe ram Sticks ook niet zoon slecht idee.

Alvast Bedankt
Klaas Derksen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:02

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:40
Hoi Klaas,

De SSD is niet overbodig, zelfs een laptop met een Core2Duo ULV heeft baadt bij zo een upgrade! Dus zeker doen. De grootte is afhankelijk van wat ze er aan data op wil zetten, 250GB is wel het minimum naar mijn mening.

Qua RAM is de vraag hoeveel erin kan (wat de laptop dus ondersteund), maar 4GB is veelal voldoende.

Zorg wel voor een USB stick en een werkende PC in de buurt als je er aan gaat werken, downloaden van drivers zonder internet op de laptop is lastig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
freggel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 13:07:
Hoi Klaas,

De SSD is niet overbodig, zelfs een laptop met een Core2Duo ULV heeft baadt bij zo een upgrade! Dus zeker doen. De grootte is afhankelijk van wat ze er aan data op wil zetten, 250GB is wel het minimum naar mijn mening.

Qua RAM is de vraag hoeveel erin kan (wat de laptop dus ondersteund), maar 4GB is veelal voldoende.

Zorg wel voor een USB stick en een werkende PC in de buurt als je er aan gaat werken, downloaden van drivers zonder internet op de laptop is lastig. ;)
Oke! dan ga ik zeker even een ssd bestellen!