Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
16 poorts netwerkswitch. Reden: huidige 8-poorts TP-Link SG108E is vol.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Echte grens heb ik niet. Ik geef liever iets meer uit zodat ik langer niet hoef te upgraden / voor iets dat probleemloos werkt. Voor maximaal 200 euro moet het wel te doen zijn zie ik. Liever minder, uiteraard.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn eisen zijn:
- minimaal 16 poorts
- managed (webbased)
- minimaal 3x link aggregation mogelijk (dus drie bundels van 2 poorten).
- VLAN ondersteuning.
- passief gekoeld (geen ventilator)
Eigenlijk was ik er al uit en stond ik op het punt een TP-Link SG1016DE te kopen. Echter: ik lees op o.a. Amazon dat er enkele mensen zijn die problemen hebben met VLAN met deze switch. Ik zit niet te wachten op gezeik en eindeloos uitzoeken of het al dan niet werkt, daar geef ik graag enkele tientjes meer voor uit om dat af te kopen. De vraag is dus: heeft de TP-Link inderdaad problemen met VLAN of is dit met een recente firmware of v2 hardware opgelost? Of kan ik beter voor een andere switch gaan? Ik lees hier dat sommige mensen erg gecharmeerd zijn van HP, om een alternatief te noemen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
16 poorts netwerkswitch. Reden: huidige 8-poorts TP-Link SG108E is vol.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Echte grens heb ik niet. Ik geef liever iets meer uit zodat ik langer niet hoef te upgraden / voor iets dat probleemloos werkt. Voor maximaal 200 euro moet het wel te doen zijn zie ik. Liever minder, uiteraard.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Mijn eisen zijn:
- minimaal 16 poorts
- managed (webbased)
- minimaal 3x link aggregation mogelijk (dus drie bundels van 2 poorten).
- VLAN ondersteuning.
- passief gekoeld (geen ventilator)
Eigenlijk was ik er al uit en stond ik op het punt een TP-Link SG1016DE te kopen. Echter: ik lees op o.a. Amazon dat er enkele mensen zijn die problemen hebben met VLAN met deze switch. Ik zit niet te wachten op gezeik en eindeloos uitzoeken of het al dan niet werkt, daar geef ik graag enkele tientjes meer voor uit om dat af te kopen. De vraag is dus: heeft de TP-Link inderdaad problemen met VLAN of is dit met een recente firmware of v2 hardware opgelost? Of kan ik beter voor een andere switch gaan? Ik lees hier dat sommige mensen erg gecharmeerd zijn van HP, om een alternatief te noemen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)