Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies vervanging voor archer c7 V1

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Wautah
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11 19:41
Op dit moment heb ik een archer c7 waarvan de support geëindigd is.

Laatste firmware komt uit zomer 2015 en nagevraagd bij tp-link en er zal geen firmware meer voor uitkomen aangezien er hardware revisies zijn geweest.

Op zich vind ik het een fijn apparaat kwa instelmogelijkheden dus ik zoek iets vergelijkbaars met een rijke featureset

Ik haal geen tp-link meer in huis vanwege het systeem met hardware revisies.
Als ik dit bij de aankoop had geweten had ik het ding nooit gekocht.

Graag hoor ik jullie adviezen en ervaringen.

Groet

Wouter

Alle reacties

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Als de hardware nog prima is, is OpenWRT firmware misschien nog een optie? Zo te zien wordt je Archer C7 v1 daar wel ondersteund.

Hier stond een dode link.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hardwarerevisies heb je bij alle merken, en loop je zeker tegenaan als je iets op de bleeding edge koopt, zoals je hier gedaan hebt. Kijk voor de grap maar eens naar de Netgear R7500v1 (die de helft van de beloofde features nog steeds moet missen...), of de Linksys WRT54G (ja, oudje, maar 5 verschillende revisies, waarbij de 5e slechtere specs had dan de 1e 8)7 ), of 1001 andere voorbeelden.

Beste advies om je van goede software support te verzekeren is om te zorgen dat je niet van de vendor afhankelijk bent. Dat doe je door een apparaat (+ revisie!) te nemen die ondersteund wordt door 3rd party firmware zoals DD-WRT of OpenWRT. Je zult bijv zien dat de C7v1 niet ondersteund is maar de C7v2 wel.

Zie hier:
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Supported_Devices

De allernieuwste apparaten zul je er nog niet op terugvinden, maar dat is ook nergens voor nodig tenzij je (weer) op eigen kosten beta-tester van hardware en firmware dat nog niet af is wilt worden :o

Let wel op revisie, je ziet het niet voor niets bij vrijwel elk apparaat expliciet vermeld staan.

IMHO geen reden om niet een Archer C7v2 te nemen, prima apparaat dat prima ondersteund is. Wil je dat niet, dan zat keuze. Qua beste performance op dit moment zonder totaal onzinnige troep te nemen zou ik de Netgear R7500v2 (en dus NIET de v1) aanraden, maar dat kost al snel het dubbele.
strandbal schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:23:
Als de hardware nog prima is, is OpenWRT firmware misschien nog een optie? Zo te zien wordt je Archer C7 v1 daar wel ondersteund.
Het staat - met reden - niet op de lijst supported devices. Het is wel te installeren, maar alleen 2.4GHz werkt. De vroege A-stepping Qualcomm Atheros QCA9880-AR1A die erin zit voor 5GHz is nogal afwijkend van de latere steppings en QCA heeft geen volledige SDK ervoor gereleased en zelf de support beeindigd toen de definitieve versie uitgebracht is. DD-WRT kan het niet ondersteunen, maar TP-Link ook niet. Dit is gewoon beta-hardware :X

Edit:
Quote mbt opensource (WRT etc) support:
There was some initial support for it in the ath10k driver, but it was eventually stripped out because it wasn't deemed to be "worth" supporting due to defects.

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 23-08-2016 11:37 ]

Oslik blyat! Oslik!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar is er daadwerkelijk een reden om je huidige router te vervangen?