Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Spin
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 11-05-2024
Mijn vraag

Ik vraag me af waaraan een moederbord met onboard CPU moet voldoen om vloeiend 3D blu ray films af te spelen.
Op verschillende fora lees je dat het bij gebruik van hetzelfde moederbord soms wel en som niet kan. Ook de aanwezigheid van Intel Tru 3D staat bij de ene website als must en bij de andere weer niet.

Concrete vraag, kun je met een Gigabyte GA-J1900N-D3V genieten van 3D blu ray of is de rekenkracht hiervoor niet toereikend? Dit moederbord heeft een Quad-core op 2Ghz met intel HD graphics

Een I3 kan blijkbaar altijd terwijl deze een 3,7Ghz dual core heeft met Intel HD graphics 530

Als iemand een antwoord heeft... zou ik dat zeer op prijs stellen.

Beste antwoord (via Super Spin op 31-08-2016 08:49)

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Na wat zoeken ben ik ook niet veel verder gekomen. In een review staat wel dat hij 1080p soepel afspeelt, dus dat zal geen probleem zijn. Het afspelen van 3D/4K video vereist uiteraard wat meer van de CPU/iGPU maar kan hier helaas geen info over vinden.

Aangezien deze processor niet al te krachtig is, en er weinig info over is, denk ik dat het slimmer is om te kijken naar een ander moederbord en processor welke iets krachtiger is. Daarboven heeft de door jou genoemde moederbord geen HDMI, onhandig?

pricewatch: ASRock H110M-ITX
pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed

Deze combinatie heeft genoeg rekenkracht om 3D beelden weer te geven. Helaas is er weinig bekend over de goedkopere Pentium G processoren, misschien heeft een andere tweaker hier meer ervaring mee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Spin
:? :? Niemand?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Na wat zoeken ben ik ook niet veel verder gekomen. In een review staat wel dat hij 1080p soepel afspeelt, dus dat zal geen probleem zijn. Het afspelen van 3D/4K video vereist uiteraard wat meer van de CPU/iGPU maar kan hier helaas geen info over vinden.

Aangezien deze processor niet al te krachtig is, en er weinig info over is, denk ik dat het slimmer is om te kijken naar een ander moederbord en processor welke iets krachtiger is. Daarboven heeft de door jou genoemde moederbord geen HDMI, onhandig?

pricewatch: ASRock H110M-ITX
pricewatch: Intel Core i3-6100 Boxed

Deze combinatie heeft genoeg rekenkracht om 3D beelden weer te geven. Helaas is er weinig bekend over de goedkopere Pentium G processoren, misschien heeft een andere tweaker hier meer ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Spin
Dank voor de reactie. _/-\o_

Klopt inderdaad dat er op de Gigabyte GA-J1900N-D3V geen HDMI zit. Maar ging meer om het idee. De ASRock Q1900DC-ITX heeft dezelfde processor en wel HDMI.

Een los moederbord zou op zicht prima kunnen. Maar ik heb het idee dat deze i3 warmer wordt dat een onboard processor.

Komt nog bij dat een moederbord waar alles op zit natuurlijk goedkoper is.

Zijn er wellicht andere moederborden die wel 3D afspelen bijvoorbeeld een van de onderstaande :
ASRock QC5000M-ITX/PH
Biostar N3150NH
Gigabyte GA-N3050N-D2P (rev. 1.0)

Ook hiervan staat op verschillende forums de ene keer dat het wel werkt, en de andere keer werkt het niet. :F

Mogelijk heeft iemand al iets gebouwd en getest, aangezien HTPC wel veelvuldig langskomen. . .