Lenovo g505s loopt vast tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasTech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-10-2017
Hallo,

Mijn laptop viel uit (voor mijn gevoel uit het niets) en loopt nu vast.
Mijn belangrijkste vraag is of en hoe ik mijn fotos van de laptop kan halen, die hebben niet allemaal een back-up
...

Lenovo G505s 20255
...

Hij blijft lang hangen op het lenovo logo en wil daarna opnieuw opstarten.
Soms verschijnt de optie "geavanceerde opties", daar heb ik "systeemherstel" en "doorgaan naar windows 10" geprobeerd.
De laptop is nu 2x wel weer opgestart maar dan sluit hij na ongeveer 1 minuut automatisch weer af.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Je hebt drie grofweg opties om je data van je bestaande laptop eraf te halen.

• Met een externe behuizing. Je schroeft de HDD of SSD eruit en monteert deze in de externe behuizing. Met een andere PC kan je vervolgens de data eraf halen.
• Je boot met een Windows DVD of USB stick en via probleemoplossing, commandline, kopieer je je data naar een externe schijf.Of je wacht tot je weer vanzelf in het troubleshoot menu terecht komt.
• Je fikst het probleem waarom je laptop uitvalt. Niet perse de meest veilige methode voor je data overigens. Maar met deze informatie is het wel wat lastig troubleshooten. Krijg je een BSOD te zien? Mogelijk kan je wat meer gegevens achterhalen door het automatisch herstarten na een fout uit te schakelen. Zie hier: http://www.kapilarya.com/...ter-failure-in-windows-10. Ik besef me dat je nu niet in Windows kan komen, maar je kan ook in dit menu komen door te booten vanaf een Windows 8/8.1/10 DVD/USB stick en dan te kiezen voor 'Uw computer herstellen'. Dit is ook het menu wat tevoorschijn komt na een aantal crashes. Je kan dus ook de laptop een paar keer laten crashen, dan kom je vanzelf in dit menu.

Overigens kan je probleem ook hardwarematig zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 23-08-2016 10:17 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Durf je te demonteren?
Kijk eens of je veel stof vindt en verwijder dat, reseat de ram-sticks ook even.
YouTube: Разборка - Ч&#...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucasTech
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-10-2017
Bedankt voor jullie reacties.
Ik durf hem zelf niet te demonteren, ben een computerleek, maar dat kan ik wel laten doen.
Er verschijnt geen BSOD en ook geen opties meer, ik kon me nu wel aanmelden en op het bureaublad komen maar na 30 sec, voordat ik iets kon doen, gaat hij weer op zwart scherm met alleen het lenovo logo.