Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

simpel laptopje voor school

Pagina: 1
Acties:

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:06
Wat ga je met je laptop doen?
internet, youtube, office.

Wat is je budget?
300, indien echt noodzakelijk tot 400.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
komende 3-4 jaar een paar keer per week naar school, niet door een tiener.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- schermgrootte 14" - 15.6" - 14" is de voorkeur, maar daarin is minder keus.
- resolutie - 1366 lijkt me eerlijk gezegd al prima tot 15.6", maar full HD zeg ik ook geen nee tegen.
- schermcoating glans vs mat - bij voorkeur mat, voor die paar keer dat er buiten gewerkt wordt.
- schermpaneel TN vs IPS - liever IPS i.v.m. kijkhoeken voor die paar keer dat er iemand meekijkt.
- opslag SSD vs HDD - aangezien er niet veel opslag nodig is bij voorkeur een SSD.
- geheugen - ik denk dat 4GB prima is, zo heel veel programma's zullen er niet tegelijk draaien, 2GB klinkt als erg weinig, 8GB is onnodig (eventueel wel uitbreidbaar?).
- processor - in principe niet het allerbelangrijkste onderdeel volgens mij, bij voorkeur een i3, maar wellicht moeten we met dit budget genoegen nemen met een celeron/pentium.
- videochip - onbelangrijk aangezien de igp al youtube filmpjes draait (neem ik aan).
- DVD drive - kan handig zijn, geen eis.
- besturingssysteem - windows lijkt me meer compatible met de softwarepakketten die benodigd zijn voor school (al weet ik nog niet welke precies, wellicht alleen word), chrome ben ik niet bekend mee..
- merk - ik denk dat we niet te kritisch moeten zijn wat betreft merk/bouwkwaliteit, verwacht met dit budget sowieso niet iets dat qua prestaties meer dan 4 jaar meegaat (wat sowieso al een uitdaging is met elke laptop vanwege de accu's die dood gaan en de stof die zich ophoopt).
- cardreader hebben ze volgens mij allemaal wel.
- misschien een hdmi uitgang just in case?

Nu heb ik een "paar" modellen op het oog, allen met hun voordelen en nadelen...

pricewatch: Medion Akoya S4219W 30020607
pro: 14", scherm, goedkoop.
con: chrome?, 64gb misschien wel erg weinig?, processor niet de snelste, 2GB geheugen genoeg?

pricewatch: HP 15-ay081nd
pro: sub 300 euro, SSD
con:, 1366 resolutie, glanzend, celeron 3060.

pricewatch: HP 250 G5 X0P56ES
pro: processor fors sneller dan een celeron, scherm, 4GB, 128GB SSD.
con: 350-400 euro

pricewatch: HP 15-ay076nd
pro: i3 voor 2 tientjes meer dan de hp 250
con: 350-400 euro

pricewatch: Dell Vostro 15 3558-8805
pro: goedkoopste met i3
con: 1366 resolutie, geen SSD, geen hdmi, 350-400 euro

pricewatch: Asus VivoBook A540SA-DM538T
pro: scherm, mooi design, 128GB SSD
con: nog niet beschikbaar, celeron 3050, 350-400 euro

pricewatch: Lenovo G50-80 80E5034VNX
pro: processor sneller dan 3050
con: 1366 glanzend, geen SSD, 350-400 euro

Denk jullie dat een 270 euro chromebook gaat tegenvallen en is het raadzaam om daarom 350-400 euro uit te geven?
Draait een chromebook soepeler op 'trage' hardware vergeleken windows?
Zijn er eventueel nog andere interessante modellen (voornamelijk in chromebooks heb ik me niet verdiept).

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 22-08-2016 23:04 ]

Verwijderd

Ik volg dit topic ook even, aangezien ik ook opzoek ben naar een goedkoop laptop(je) alleen voor het gebruik van school. :)

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-11 12:42
Ik heb zelf ook even gekeken in de Pricewatch, maar om meerdere redenenen zou ik voor deze gaan:
pricewatch: HP 250 G5 X0P56ES

- 128GB SSD, dit is ondertussen wel essentieel, en waar jij de laptop voor wilt gebruiken prima. Eventueel een externe HDD voor data.
- Processor is inderdaad iets sneller dan de verwante Celeron processoren in de andere laptops
- 1080p is heerlijk in tegenstelling tot 1366x768, het verschil is goed merkbaar.
- VGA, Bluetooth én 5GHz ondersteuning, 3 dingen die soms goed van pas kunnen komen.

Verwijderd

Ik vraag me af of je een keuze hebt kunnen maken, ik ben me nml. aan het oriënteren op die Medion Akoya S4219W ivm het IPS paneel met de 1920x1080 resolutie en de 64gb eMMC, dit in tegenstelling tot een willekeurig 11"/32gb eMMC netbookje rond de 210 met dus een verschil van een paar tientjes en meer bang for the buck. Plus punt van dit model vind ik de additionele 2.5" sleuf zodat je er voor een paar tientjes bijvoorbeeld een 1TB schijf bij kunt zitten. Overigens is het OS van dit model gewoon Windows 10, zelf ga ik waarschijnlijk Linux draaien op de te kopen netbook.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2016 00:43 ]

Verwijderd

De LENOVO IDEAPAD 110-14IBR 80T6003TMB, heeeft een SSD van 128GB.
pricewatch: Lenovo IdeaPad 110-14IBR 80T6003TMB

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-11 15:06
Voor dit budget zou ik voor een gebruikte zakelijke machine gaan. Dan heb je vrijwel altijd een i5 of i7 en een ontzettend stevige behuizing. Die processoren zijn echt een wereld van verschil met die Celeron N-series.

Rond de 250 euro kun je wel modellen vinden met tweede of derde generatie processoren. Als je een euro of 350 uitgeeft, zijn er ook modellen te vinden met vierde generatie CPU's.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:21
hjkv schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:57:
Voor dit budget zou ik voor een gebruikte zakelijke machine gaan. Dan heb je vrijwel altijd een i5 of i7 en een ontzettend stevige behuizing. Die processoren zijn echt een wereld van verschil met die Celeron N-series.

Rond de 250 euro kun je wel modellen vinden met tweede of derde generatie processoren. Als je een euro of 350 uitgeeft, zijn er ook modellen te vinden met vierde generatie CPU's.
Idd. Zakelijke modellen gaan vaak ook veel langer mee door de optimalisatie van de bios/energiebesparingsfeatures.

Half jaartje geleden een Dell Latitude E6430 met (3e gen) quad core i7-3720Q, 8 GB Ram, 256 GB ssd, cd-rom, Nvidia videokaart onboard en 1600x900 14" scherm voor 400 van marktplaats geplukt. Superdegelijk.
Pagina: 1