Processor voor Plex

Pagina: 1
Acties:

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:44
Ik zoek een?
Processor voor Plex

Wat is je budget?
~150EUR liefst goedkoper

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD, leuke prijs voor veel multitasking

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is wat ik nu heb:

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/qKFgt/26155d2f1d.png

Helaas trekt dit het niet om op 1+ clients Plex te draaien. Deze pc word als server gebruikt, graag wil ik ervoor zorgen dat +- 4 mensen, via de mobiel en/of laptop en/of chromecast, plex kunnen gebruiken zonder dat deze apparaten een poging tot transcoding moeten doen. Ik heb een raspberry pi aan de pc hangen, mijn vriendin en ouders gebruiken veel de chromecast en ik wil nog wel eens met de chromebook buiten een filmpje kijken. De server moet dus voor minimaal 4 mensen tegelijkertijd kunnen transcoden.

Ik heb dit gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon X4 860K Boxed€ 74,-€ 74,-
1AMD FX-6300 Black Edition€ 101,-€ 101,-
1AMD FX-6350€ 119,50€ 119,50
1AMD FX-8350 Black Edition€ 161,95€ 161,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 456,45

Ik ben alleen bang dat de een overkill is en de ander underkill. Mijn vraag is dus trekt de goedkoopste het makkelijk, of toch niet?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

En waarom niet gewoon een skylake I3 systeem? Nieuwer/zuiniger/sneller/DDR4. Zou dus geen AMD kopen hoe leuk de cijfers ook lijken

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Plex geeft een advies van 2000 punten op Passmark per gebruiker. De 8350 doet net geen 9000 punten. Daar zou je dus net genoeg aan hebben. Maar ik kan je vertellen dat je niet weg komt met een normale hd, je hebt echt een ssd nodig voor transcoding als je met 4 mensen tegelijk wil gaan streaming, en voor opslag een raid 0.1, 5 configuratie of sneller als je van full hd streaming uitgaat.

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:44
Hoe ik het nu heb lopen is via de server in de hobbykamer met x aantal TB. Helaas is deze CPU te zwak om te transcoden voor 1+ clients. Dus heb ik mijn pc aan om te transcoden. (thuis hebben we 100mbit up/down). De pc heeft een 8350 en dat lijkt prima te werken. Deze heeft idd een ssd alleen haalt de bestanden nog steeds van de server af. Dus een ssd in de server en daar plex op draaien en de hdds als opslag gebruiken zou genoeg moeten zijn..

Werkwijze momenteel:
Server met opslag incl. sonarr, deluge, couchpotato en al die heutemeteut om alles te automatiseren;
PC voor transcoden;
Plex op telefoon en streamen naar chromecast.

De cpu in de server is om de pc ertussenuit te halen.

Vandaar dat ik naar amd aan het kijken was.dit werkt op de pc goed en ze zijn relatief goedkoop. Verder heb ik geen verstand of en i3 volstaat. Omdat ik er niet genoeg verstand van heb, heb ik dit topic gemaakt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Chris van der G op 23-08-2016 10:53 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Madshark
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Beetje oud topic, maar wellicht heb je nog iets aan de info.
Genius-General schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:54:
En waarom niet gewoon een skylake I3 systeem? Nieuwer/zuiniger/sneller/DDR4. Zou dus geen AMD kopen hoe leuk de cijfers ook lijken
Een i3 is een dualcore, voor Plex transcoding zijn multicores juist gewenst. Reken ongeveer 1500 a 2000 passmarks per concurrent 10mbit 1080P stream. In de praktijk valt het nog wel mee, kun je bijv. 720p bron bestanden verkrijgen, of aan je clients vragen om de bitrate wat te beperken tot 4~6mbit, dan haal je zo bijna het dubbel aantal concurrent sessies uit je CPU. Zeker is wel dat een AMD altijd beter is dan een magere i3
Ander alternatief is je cliënt te wijzen op native Plex clients (Bijv. PlexMediaCenter, Rasplex, en Kodi plugins), die behoeven dan geen transcoding, echter wel weer een grotere belasting op je internet upload bandbreedte.
Aapie schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 01:04:
Maar ik kan je vertellen dat je niet weg komt met een normale hd, je hebt echt een ssd nodig voor transcoding als je met 4 mensen tegelijk wil gaan streaming, en voor opslag een raid 0.1, 5 configuratie of sneller als je van full hd streaming uitgaat.
Op zich is het nog wel prima te redden met 4 gebruikers op 1 HDD (nog wel een paar meer ook). Wel is het ten zeerste aan te raden om een losse SSD te nemen voor de transcoder workdirectory. PlexMediaServer leest dan je bron uit van HDD, transcode dat op je SSD disk, en upload dat naar je cliënts. Je SSD path kun je in Plex bij Settings -> Server -> Transcoder instellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Madshark op 26-09-2016 23:36 ]