iCloud fotodelen: gecomprimeerde foto's?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik heb een vraag waar ik al een tijdje mee zit. Wellicht is de oplossing/antwoord heel simpel maar ik kom er niet uit. Al meerdere zoektermen op Google gebruikt en zelf het e.e.a. geprobeerd maar nog steeds geen antwoord. Dus hopelijk kan hier iemand mij de rust geven die ik zoek :)

Het probleem:
Apple biedt de functie 'foto delen' waarbij je foto's en video's kunt delen met anderen. Heeft volgens mij geen verdere uitleg nodig. Ik deel een map met mijn vriendin (ik heb haar uitgenodigd) met als doel dat we hier samen foto's aan kunnen toevoegen. De foto's staan dan in de cloud en wij verwijderen de originele van onze telefoon (beide erg opruimerig ;-)). Nu kwam ik er laatst achter dat de foto's en video's qua bestandsgrootte flink kleiner zijn in de icloud deelmappen. M.a.w. deze worden schijnbaar gecomprimeerd. Op zich geen probleem, je kan fotodelen als social media zien maar dat betekent dat je de originele dus niet moet weggooien!!! En dat wordt dus nergens vermeld.

Iemand die dit kan bevestigen of is er een optie die ik moet inschakelen? Ik vind het namelijk erg praktisch dat ik via mn telefoon direct in de cloud de foto's kan opruimen/beheren. Als ik evengoed een backup op de computer moet maken, dan moet ik eerst weer haar foto's ontvangen, dan een back-up maken etc... M.a.w. Te omslachtig vandaag de dag :-)

We hebben beide een iphone 6s, 1 ipad air en een mac mini uit 2012. Alles draait op de laatste software.

Wie helpt mij weer rustig slapen? :P

©2004

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Van https://discussions.apple.com/thread/5830110?tstart=0

What resolution are My Photo Stream photos?

On a Mac or PC, your photos are downloaded and stored in full resolution. On iPhone, iPad, iPod touch, and Apple TV, your Photo Stream photos are delivered in a device-optimized resolution that speeds downloads and saves storage space. Dimensions will vary, but an optimized version of a photo taken by a standard point-and-shoot camera will have a 2048 x 1536 pixel resolution when pushed to your devices. Panoramic photos can be up to 5400 pixels wide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 22:38
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:41:

On a Mac or PC, your photos are downloaded and stored in full resolution. On iPhone, iPad, iPod touch, and Apple TV, your Photo Stream photos are delivered in a device-optimized resolution that speeds downloads and saves storage space. Dimensions will vary, but an optimized version of a photo taken by a standard point-and-shoot camera will have a 2048 x 1536 pixel resolution when pushed to your devices. Panoramic photos can be up to 5400 pixels wide.
Dit dus. Alleen gaat het hier om foto stream en icloud foto bibliotheek. Ik weet niet of het exact hetzelfde werkt met iCloud foto sharing. Dit zou je even moeten checken op je mac mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:41:

*knip*

[ Voor 35% gewijzigd door iAR op 23-08-2016 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09:57
Thx voor jullie reacties. Met foto's die in je foto bibliotheek staan op alle apparaten klopt het dat de bestandsgrootte hetzelfde blijven en de kwaliteit van de foto's dus hoog.

Echter als ik een foto vanuit de foto bibliotheek op mijn desktop zet is de bestandsgrootte 2,4mb. Als ik deze zelfde foto eerst in een gedeelde map van iCloud zet en daarna op mijn desktop zet is deze 750kb.

Voor een gedeelde map worden de foto's dus gecomprimeerd. Opzicht prima, hoe kan ik echter dan foto's met mijn vriendin delen? We hebben beide een ander apple ID dus foto bibliotheek valt volgens mij af.. Daarom leek mij de optie ' foto delen' ideaal..

[ Voor 44% gewijzigd door hk12nl op 23-08-2016 20:44 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

harm12nl schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:41:
Thx voor jullie reacties. Met foto's die in je foto bibliotheek staan op alle apparaten klopt het dat de bestandsgrootte hetzelfde blijven en de kwaliteit van de foto's dus hoog.

Echter als ik een foto vanuit de foto bibliotheek op mijn desktop zet is de bestandsgrootte 2,4mb. Als ik deze zelfde foto eerst in een gedeelde map van iCloud zet en daarna op mijn desktop zet is deze 750kb.

Voor een gedeelde map worden de foto's dus gecomprimeerd. Opzicht prima, hoe kan ik echter dan foto's met mijn vriendin delen? We hebben beide een ander apple ID dus foto bibliotheek valt volgens mij af.. Daarom leek mij de optie ' foto delen' ideaal..
Voor delen is het ideaal, maar om samen een gezamenlijk archief op te zetten ben je beter af met een gezamenlijk AppleID welke je alleen inzet voor foto's oid.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1