Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:55
Ik had een 2de hands videokaartje gekregen, die bijna hetzelfde als de mijne was.(een r9 280 royal King VS een R9 280 Royal Queen)
Deze in mijn pc gedaan om te kijken of hij sneller was, dat ging goed.
Maar nu in de andere pc, bleef mijn oude kaart volle toeren draaien.
Dus ik weer terug gewisseld en nu maakte mijn oude videokaart ook veel herrie in mijn pc(ventilators op volle toeren bij het booten al).
Maar toen kreeg ik een BSOD(Ik weet niet hoe het heet bij W10 64x) met de melding: System thread exception not handled.
Dan opnieuw opstarten, komt er te staan: Automatisch herstel voorbereiden...maar na uren nog hetzelfde scherm.

Ik denk dan de andere videokaart erin, maar hetzelfde probleem blijft.(de ventilatoren van die kaart draaien wel rustig)
Dan maar W10 opnieuw installeren, nu komt het aparte:

Via Media Creation Tool een usb-stick gemaakt, maar alleen het windows-logo komt in beeld, verder gebeurd er niks.
Dan maar via dezelfde tool een DVD gebrand, ik moet een knop drukken om de dvd op te starten, daarna gebeurt er niks.
De PC heeft ook Acronis True Image, met een rescue CD krijg ik de melding: Kernel Panic, not Syncing.
Weet je wat ik heb nog W7, de files worden ingeladen, daarna blijft het scherm zwart.

Ik heb ook het batterijtje van het moederbord(P5kpl/1600) er een half uurtje uitgehaald, niks werkt.

Ik krijg na de bios ook nog even een scherm met Detect drives done, no any drive found.

Ik heb eigenlijk alleen maar een videokaart omgewisseld en ja met de stroom eraf ;)
Ook even opgestart zonder videokaart, dan een paar piepjes(moet ook zo) daarna weer terug maar probleem blijft.

Is de PC nu helemaal naar zijn grootje?
Ik laat nu de, Automatisch herstel voorbereiden, maar heel de nacht doorlopen maar ik verwacht er niet veel van.
Ook blijf ik raar vinden dat mijn oude kaart volle toeren blijft draaien dat was eerst niet zo.
De videokaarten doen hert beide wel in een ander systeem.

Moederbord: P5KPL/1600
CPU: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @2.40GHz
Geheugen: 8GB DDR2 (4x2GB)
Videokaart R9 280 Royal King
Voeding: Thermaltake Toughpower (Wattage kan ik zo niet zien)
Opstartschijf: SSD 125GB (Crucial M4)

Update, zat waarschijnliijk een stekkertje op het moederbord los, heb alles nagelopen en hij doet het weer. _/-\o_
Blijft alleen de vraag nog waarom de videokaart zoveel herrie maakt ineens.
Moet ik de vraag nu stellen in een ander topic,want dat gaat puur om de videokaart?

[ Voor 13% gewijzigd door Arjantje72 op 23-08-2016 11:07 . Reden: Toevoeging pecs + update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Systeemspecs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:55
Helemaal vergeten, nu opgelost :)