secundaire voor/nadelen internetproviders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10 07:49
Hallo,

Onlangs is het kopernetwerk in onze wijk ge-upgrade en hebben we de mogelijkheid om 200mbit over de KPN-lijn te halen. Ik ben daarom aan het zoeken naar een mogelijk alternatief voor Ziggo en zie dat alles weer mogelijk is.
Ik ben de meeste providers bij langs gegaan en heb een lijst van snelheden/prijzen gemaakt. Overal minstens dezelfde eisen:
* >= 40mbit down
* 2 televisies in gebruik
* mogelijkheid tot opnemen
* 12 maanden contract
* Onbeperkt bellen naar vast en mobiel

Ik krijg de volgende snelheden en prijzen/maand (van laag naar hoog) (ex tijdelijke acties en aanbiedingen:
* Tele2 50/5: 55,-
* Online.nl 50/5: 59,-
* Fiber 100/30: 64.80
* KPN 60/6: 69,- (eigenlijk 79 euro, maar nu apart spotify abbo)
* Ziggo 40/4: 70.90
* Vodafone 40/4: 71.50
* XS4ALL 50/5: 78.50

Telfort mist met een reden: een belofte aan mijzelf om daar nooit meer naar terug te gaan :(

Zelf heb ik ervaring met Ziggo (huidige provider) en Telfort en weet hier zo ongeveer de voor- en nadelen van. Zo maak ik vaak gebruik van de vele hotspots van Ziggo, maar duurt het opstarten van de 2e ontvanger veel te lang voor mijn gevoel. Daarom aan jullie de vraag: kunnen jullie dit soort ervaringen met mij delen? Waar gaat het zappen snel? Wie heeft betrouwbare modems/routers/wifi apparaten? Oftewel, wat zijn de kleine irritatiepuntjes en wat maakt de provider fijn?

De Tweaker award voor beste provider vind ik wat onbetrouwbaar, gezien de geringe ervaringen van de stemmers.

Ik hoop dat hier wat verschillende ervaringen gedeeld kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ziggo is prima zolang je die Horizon box niet hebt. Met een CI+ kaart of Humax decoder ofzo.
Scheelt volgens mij ook in de maandelijkse kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb vodafone met tv (over glasvezel) en die TV box is wel redelijk ok.
Koud opstarten duurt 2 minuten oid.
Zappen gaat net snel genoeg om niet irritant te zijn.
Je kunt een programma terugspoelen maar dan kom je altijd NET VOOR DE RECLAME terecht en je kunt niet vooruit spoelen oid.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
Xs4all is niet de goedkoopste maar is een oude betrouwbare provider met een goed modem en goede service, goede uptime. Krijgt de minst slechte reviews op sommige sites.

Ik dacht dat online op het moment 30 euro pm vroeg voor 100mbit. Hun service aan bestaande klanten vind ik echter beneden alle peil, waardoor ik recent ben weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
CyBeRSPiN schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:57:
Ziggo is prima zolang je die Horizon box niet hebt. Met een CI+ kaart of Humax decoder ofzo.
Scheelt volgens mij ook in de maandelijkse kosten.
Dat is precies wat we nu hebben, een LG tv met CI+. Hiermee kunnen we helaas niet opnemen, iets wat we wel erg missen. Wat is er mis met de Horizon box? Ik las iets over stroomverbruik, maar wat nog meer?
Juup schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:00:
Ik heb vodafone met tv (over glasvezel) en die TV box is wel redelijk ok.
Koud opstarten duurt 2 minuten oid.
Zappen gaat net snel genoeg om niet irritant te zijn.
Je kunt een programma terugspoelen maar dan kom je altijd NET VOOR DE RECLAME terecht en je kunt niet vooruit spoelen oid.
2 minuten vind ik veel te lang, terugspoelen tot voor de reclame is wel heel toevallig. Irritatie puntje...
Znorkus schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:07:
Xs4all is niet de goedkoopste maar is een oude betrouwbare provider met een goed modem en goede service, goede uptime. Krijgt de minst slechte reviews op sommige sites.

Ik dacht dat online op het moment 30 euro pm vroeg voor 100mbit. Hun service aan bestaande klanten vind ik echter beneden alle peil, waardoor ik recent ben weggegaan.
XS4ALL trekt mij ook gezien de positieve verhalen, maar het prijsverschil is wel flink. met 240 euro per jaar verschil op Tele2 mag het internet er soms best even uitliggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
Ik ben wel heel benieuwd naar de dagelijkse ervaringen van/met Tele2 en Fiber. Kan iemand hier wat over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
niekvanprooijen schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:15:
[...]

2 minuten vind ik veel te lang, terugspoelen tot voor de reclame is wel heel toevallig. Irritatie puntje...
Koud opstarten doe je meestal niet, je laat hem gewoon in standby staan. Al zijn het geloof ik niet altijd de zuinigste apparaten.

Van wat ik me herinner was iig op glas het KPN kastje sneller in zappen dan mijn Ziggo met CI+ nu is. Je hebt wel extra afstandsbediening nodig, maar voor mij kon de KPN afstandsbediening 99% van wat er nodig was, en had ik die van mijn TV bijna nooit nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:57
Die 200Mbit ga je alleen halen met een abonnement bij KPN, andere providers bieden nog geen bonding aan meen ik. Met een Tele2 o.i.d zul je dus max. 100Mbit kunnen halen.

Wat is er mis met Telfort trouwens? Ik ben erg tevreden over ze, scherpe prijs en ik kan een eigen modem (Fritz!box 7360) gebruiken i.p.v. de standaard in bruikleen gegeven Experiabox V8 van ze. Televisie bevalt ook prima, de Arcadyan HMB2260 settopbox is lekker vlot. Opstarten als de stroom eraf is geweest duurt een minuutje denk ik? Als je hem standby laat staan dan is het nog geen 10 seconden volgens mij.

De prijzen staan (met opzet waarschijnlijk) erg ondoorzichtig op de websites van de providers. Wat je kunt doen is even het maandbedrag van maand 1 t/m 12 in Excel zetten, het eenmalige bedrag voor aansluiten e.d. erbij optellen en dat dan delen door 12. En dan kun je tenminste eerlijk vergelijken.

Voordeel van VDSL vind ik dat je niet meer moeilijk hoeft te doen met goede COAX-kabels e.d. Het werkt allemaal via netwerkkabels, dus het werkt, of het werkt niet. Nadeel is wel dat je een extra kastje nodig hebt. Maar die schijnt ook weer YouTube en Netflix te kunnen, dus dat is wel weer handig mocht je geen SmartTV hebben.

Vergeet trouwens https://www.cashbackxl.nl/ ook niet als je een nieuw abonnement afsluit, daarmee kun je nog weer een 3-4 tientjes cashback pakken.

[ Voor 115% gewijzigd door ThinkPad op 23-08-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij alle ISPs valt er wat te zagen en te zeuren. >:)

Maar je begint met een topictitel over de secundaire voor/nadelen van ISPs. Maar ik zie voornamelijk prijsargumenten voorbijkomen... :/

In hoeverre vind je specifieke kenmerken van b.v. de internetverbinding belangrijk?
  • Lage en constante ping/jitter/latency?
  • vast IPv4 EN IPv6 adres(sen)?
  • uitgebreide port/security instellingen zelf instelbaar?
  • meegeleverde licenties voor AV s/w?
  • efficiënte en korte routeringen?
  • inclusief een prima modem/router/AP (zoals b.v. de FRITZ!Box bij Xs4all) of zelf eentje (extra) kopen? (= weer extra kosten)
  • service op de meegeleverde spullen?
  • VoIP/SIP zelf configureerbaar?
  • online VoIP portal waarbij zelfs anonieme nummers blokkeerbaar zijn?
  • etc.
Qua IPTV zijn de KPN (Wholesale) aanbieders vrijwel gelijk. (KPN + Xs4all + ...). Het IPTV kastje is een bescheiden ding, laag stroomverbruik.
De meegeleverde AB is gewoon prima en goed bruikbaar als enige AB voor zowel het IPTV kastjes alsmede je TV zelf.
Zappen gaat gewoon vlot. Zowel +/- door de kanalen stappen, als via de gids.
En het opnemen in de wolk, werkt voor 99% gewoon prima. Beter dan dat het ooit gewerkt heeft met lokaal dingen opslaan (zoals bij menige kabelaar).

Het (Arcadyan) IPTV kastje is instant-on vanuit standby. (TV aanzetten duurt net zo lang). Vanuit power-off toestand gaat ook redelijk snel. Complete s/w (her)installatie kan wel 10-15 minuten duren.

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 23-08-2016 09:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 20:36
Xs4all. Gewoon omdat het goed is.
Spotify, 5 devices AV. Ook kpn hotspots zijn dan gratis (effe inloggen)
Ipv6 is ook niet onbelangrijk. Goede helpdesk al heb je die amper nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
ThinkPadd schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:11:
Die 200Mbit ga je alleen halen met een abonnement bij KPN, andere providers bieden nog geen bonding aan meen ik. Met een Tele2 o.i.d zul je dus max. 100Mbit kunnen halen.

Wat is er mis met Telfort trouwens? Ik ben erg tevreden over ze, scherpe prijs en ik kan een eigen modem (Fritz!box 7360) gebruiken i.p.v. de standaard in bruikleen gegeven Experiabox V8 van ze. Televisie bevalt ook prima, de Arcadyan HMB2260 settopbox is lekker vlot. Opstarten als de stroom eraf is geweest duurt een minuutje denk ik? Als je hem standby laat staan dan is het nog geen 10 seconden volgens mij.

De prijzen staan (met opzet waarschijnlijk) erg ondoorzichtig op de websites van de providers. Wat je kunt doen is even het maandbedrag van maand 1 t/m 12 in Excel zetten, het eenmalige bedrag voor aansluiten e.d. erbij optellen en dat dan delen door 12. En dan kun je tenminste eerlijk vergelijken.

Voordeel van VDSL vind ik dat je niet meer moeilijk hoeft te doen met goede COAX-kabels e.d. Het werkt allemaal via netwerkkabels, dus het werkt, of het werkt niet. Nadeel is wel dat je een extra kastje nodig hebt. Maar die schijnt ook weer YouTube en Netflix te kunnen, dus dat is wel weer handig mocht je geen SmartTV hebben.

Vergeet trouwens https://www.cashbackxl.nl/ ook niet als je een nieuw abonnement afsluit, daarmee kun je nog weer een 3-4 tientjes cashback pakken.
Xs4all zou met Bonding beginnen dacht ik. Ze hebben v.z.i.w. een pilot gestart onder enkele klanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:22

Speedmaster

Make my day...

Voor KPN en dochters geld dat er alleen nog over UTP ITV wordt geleverd, niet meer via COAX.
Pagina: 1