Verwijderd
De Alpha zuigt niet en Blowt ook niet. Alpha levert immers allleen heatsinks. de Delta fan moeten zuigen op een Alpha heatsink vanwege de contructutie van de vinnen c.q pinnen. Deze hebben een zo grote dichtheid, en daardoor een zeer groot koeloppervalk, dat erin blazen alleen veel turbulentie (= herrie) geeft en de warme lucht niet weg kan vandaar.
Verwijderd
Golden orb blazen, moet ook wel daar op deze wijze de lucht door de zijkant wordt gestuwd. Zuigen zal hier wel mogelijk zijn maar dan moet er wel een fan in met een veel hogere performance. Er zit nu een fan in met een CFM van 20 terwijl de Delta AFB-60HP een CFM van 38 heeft.
Op een VOS32 kan je ook gewoon de fans omdraaien, ik betwijfel het of dit veel uitzal maken. Daar de VOS32 heatsink vrij 'open' is en veel grotere luchtkanalen heeft. Ik denk bij gebruik van een VOS32 met een TEC module dat dit wel zin heeft. Daar de warmte gelijk zover mogelijk van de heatsink vandaan moet.
Op een VOS32 kan je ook gewoon de fans omdraaien, ik betwijfel het of dit veel uitzal maken. Daar de VOS32 heatsink vrij 'open' is en veel grotere luchtkanalen heeft. Ik denk bij gebruik van een VOS32 met een TEC module dat dit wel zin heeft. Daar de warmte gelijk zover mogelijk van de heatsink vandaan moet.
Maar op een slotket blaas je de gezogen lucht wel linea recta richting dimmetjes en HD's. Ik weet niet of die wel van zo'n hete blow houden...
Newt, enig idee wanneer er coolers uitkomen die speciaal voor Socket A ontworpen zijn?
Verwijderd
Ik denk dat Alpha niet nog een specifieke heatsink zal uitbrengen voor de socket A, maar juist de PAL6035MUC hier voor gaat gebruiken. Dit is dus de gevlakte versie van de FC-PAL35T.
Verwijderd
als je je fans op je alpha heatsink moet laten zuigen he, waarom worden ze dan standaard erop gezet dat ze door je heatsink heen blazen?? hebben die gasten dat niet getest ofzo?? maar het is wel een idee NEWT...
ik zal ze eens omdraaien, kijken of het met de temperatuur wat uitmaakt, en met het 'lawaai' waar ik inmiddels wel aan gewend ben geraakt!
ik zal ze eens omdraaien, kijken of het met de temperatuur wat uitmaakt, en met het 'lawaai' waar ik inmiddels wel aan gewend ben geraakt!
Verwijderd
Deze vraag ga ik ook eens in het onzinforum vragen als die terug is, if you know what I mean

Ze zuigen de warmte van de heatsink af
Ze zuigen de warmte van de heatsink af
Verwijderd
Ik weet nog van de tests van eerste Alpha's dat men verwonderd was dat de Fan erop zogen. Eigenlijk alle HSF blazen namelijk de lucht door de HS heen en dat koelt het beste. Alleen waren de Alpha's zo ontworpen (of beter gezegd: het ontwerp leent zich er beter voor) dat zuigen beter was: in veel van die reviews kun je ook zien dat ze 'm ook hebben laten blazen wat idd een slechter resultaat opleverde bij de Alpha's.
Dus ff samengevat is het zo:?
Normaal moet je blazen omdat dan de luchtdruk hoger ligt tegen de heatsink aan, zodat er meer 'lucht'molucelen tegen de heatsink aankomen en hitte overdragen. Maar de Alpha heatsinks zijn zo ontworpen dat er zo'n groot koeloppervlak is dat die extra luchtdruk overbodig is geworden en zelfs turbulentie veroorzaakt, waardoor de warmteoverdraging minder verloopt.
Daarom zuigen Delta Fans Alpha heatsinks beter dan dat ze blowen?
Normaal moet je blazen omdat dan de luchtdruk hoger ligt tegen de heatsink aan, zodat er meer 'lucht'molucelen tegen de heatsink aankomen en hitte overdragen. Maar de Alpha heatsinks zijn zo ontworpen dat er zo'n groot koeloppervlak is dat die extra luchtdruk overbodig is geworden en zelfs turbulentie veroorzaakt, waardoor de warmteoverdraging minder verloopt.
Daarom zuigen Delta Fans Alpha heatsinks beter dan dat ze blowen?
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
ik heb zelfs gelezen (op de overclockers-site) dat zuigen per definitie beter is dan blazen, ongeacht de heatsink. met blazen kunnen door de turbulentie op bepaalde plekken juist windstiltegebieden ontstaan, zodat die bepaalde plekken niet gekoeld worden. kan funest zijn.
Pagina: 1