Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet valt weg op pc, laptop en smartphone blijven werken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mila1994
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 22:11
Mijn vraag:
Op mijn windows 10 gaming desktop valt internet steeds weg, het lijkt erop dat het IP adres niet goed wordt vastgehouden. Op mijn laptop en smartphone heb ik wel stabiel en redelijk snel (1 MB/s) internet, op mijn desktop zakt het tot onder de 2 KB/s of valt volledig weg. Ik werk op een studentenkamer, met een gedeelde internetverbinding en router, dus ik kan niet zomaar even wat uitproberen met de router (geloof standaard KPN ding). Met deze internetverbinding kan ik niet eens mijn virusscanner updaten, dus vrijwel nutteloos internet. Hoe krijg ik dit weer stabiel? De verbindingssterkte op zichzelf is vrij goed, het probleem zit hem in de overdracht en stabiliteit. Vooral het feit dat het alleen maar mijn desktop is met problemen stelt mij voor raadsels.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, met Fritz!WLAN GUI en USB-stick: Fritz!WLAN USB stick V2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Geprobeerd om internet te delen vanuit mijn laptop, dit werkt niet (verbinding komt niet tot stand) met UTP kabel. Ook al andere adapters gebruikt (PCI en PCIe slot adapters) en IP adres vernieuwd. Tetheren met mijn smartphone werkt wel, maar daarmee kan ik natuurlijk niet mijn games of andere software binnenhalen.

Beste antwoord (via Mila1994 op 24-08-2016 15:09)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Klein gaatje in de muur, kabel erdoor en netjes langs/op muurplint wegwerken kan een hele goede oplossing zijn natuurlijk :) Wired over wireless.

Stap 1: Isoleer het probleem. Pak toch even een hele lange netwerkkabel en prik die bij je huisgenoot op switchpoort van de router. Verwijder de USB wifi stick.

Zelfde probleem? => Ergens een software ding op je PC die je verder zult moeten onderzoeken.
Geen probleem? Lijkt op een verbindingsprobleem met de Wifi stick, je kunt gaan klooien met drivers/settings al dan niet voor je USB poort (kan ook een issue mee zijn)

Je kunt ook de wifi stick vervangen voor een andere of PCI/express wifi kaartje in je desktop monteren.

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wacht even? Je hebt UTP aanwezig, maar gebruikt toch een USB WiFi-stick?

Steek die UTP in je desktop :o

Als je meerdere apparaten bedraad aan wilt sluiten, koop een eenvoudige switch. Met WiFi prutsen op een gamingbak is sowieso bijna altijd uit den boze...

Los daarvan, een USB-stickje heeft vrijwel per definitie erg kleine en dus ongevoelige antennes (als het al meer dan één antenne heeft) en dat is funest voor ontvangst. Komt bij dat je PC een grote blok metaal is die WiFi-signalen vervormt, waardoor een ingeplugde USB stick nog slechter presteert.

Je kunt een USB-verlengkabel met deze stick proberen, maar beter is gewoon bedraad te werken.

Oslik blyat! Oslik!

• Mila1994
ik heb alleen een losse kabel tussen mijn laptop en de desktop, de router staat in de kamer van iemand anders en er zijn geen kabelgoten om die kabel te trekken. mijn huisbaas heeft bij de laatste renovatie paar jaar geleden blijkbaar niet aan bedraad internet gedacht. ik heb wel een powerline overwogen, maar dat gaat lastig worden omdat we hier een heleboel groepen hebben, dus dat gaat ook niet echt lekker werken helaas :(

Acties:
  • Beste antwoord

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Klein gaatje in de muur, kabel erdoor en netjes langs/op muurplint wegwerken kan een hele goede oplossing zijn natuurlijk :) Wired over wireless.

Stap 1: Isoleer het probleem. Pak toch even een hele lange netwerkkabel en prik die bij je huisgenoot op switchpoort van de router. Verwijder de USB wifi stick.

Zelfde probleem? => Ergens een software ding op je PC die je verder zult moeten onderzoeken.
Geen probleem? Lijkt op een verbindingsprobleem met de Wifi stick, je kunt gaan klooien met drivers/settings al dan niet voor je USB poort (kan ook een issue mee zijn)

Je kunt ook de wifi stick vervangen voor een andere of PCI/express wifi kaartje in je desktop monteren.

• Mila1994
Ik heb de USB stick vervangen door een PCIe kaartje dat ik ook nog had, en met connectify heb ik mijn laptop als hotspot opgezet. Nu werkt het al veel stabieler en sneller, fingers crossed :) Blijkbaar werkt die USB stick niet zo lekker, had toch beter verwacht van Fritz!WLAN.