Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08-2022
Hoi,

Ik heb al een lange tijd problemen dat mijn PC opeens uit het niets heropstart.. De laatste tijd vaker en vaker.. Zowel als ik online aant google ben dan wanneer ik een spelletje opstart. Ik heb wel gezien als ik een spel opstart dat hij het vaak gelijk heeft. Vanaf hij 1x is uitgevallen kan dit soms meermaals achterelkaar gebeuren..

Ik ben zelf echt geen hardware held, dus stel aub niet te moeilijke vragen.. :P

Ik heb enkele dingen opgezocht, en volgens mij is het mijn voeding die gewoon versleten/stuk is..
Ik heb hier een screen van de voltage ervan..

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/c75429efda8141abadf36f8e8a93b482.png

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen of dit kunnen bevestigen zodat ik dit probleem kan oplossen.. :)

Ik heb een Corsair VS450 voeding (dat staat er althans op, zoals ik al zei ben ik geen hardware held..)

Groetjes,
Anciency

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
Sorry, fout subdeel, kwam hierop uit via google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat draai je voor de rest in je systeem?
Daarnaast mag de +3.3v 10% afweiking hebben naar boven of onder die van jou wijkt wel erg af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Klinkt inderdaad als een defecte voeding. Die 3,3V zit met zijn 2,51V ook veel te laag.

Wat zijn de verdere specs van je systeem? (Moederbord, videokaart, processor, etc). Verder zou je eens een uitdraaitje van HWMonitor kunnen maken: http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html . Ik vermoed dat er wel een optie is om een log te exporteren naar een tekstbestandje. Die zou je ook even kunnen posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
En zou die +3.3v afwijking de mogelijke oorzaak zijn?

Net weer getest, ik start het spelletje minecraft op en hij valt na enkele seconden uit..

Ik zal nu even dat lijstje maken

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/c7f121b2ab94479484046e7865bc84f8.png
Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/afe3089b673c4c7da866476a1dcb5b7a.png

Mochten er dingen zijn die jullie zouden aanpassen mag dat ook gerust verteld worden

EDIT: Hier ziet mijn voeding er wel enorm veel slechter uit toch?

[ Voor 49% gewijzigd door Anciency op 22-08-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Mogelijk, hoewel het ook een foute uitlezing kan zijn. De afwijking is erg groot en hoewel de 3.3 volt in moderne pc's niet zo belangrijk meer is hoort deze natuurlijk niet 2.5 volt te zijn. De voeding die je hebt is zo ongeveer de meest foute Corsair die je kan hebben (ze hebben ze beter) en bij voorbaat verdacht.

edit: zie nu de uitdraai. Je 12 volt is 8 volt? Je PC zou niet eens moeten opstarten :)

[ Voor 12% gewijzigd door noguru op 22-08-2016 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
noguru schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:02:
Mogelijk, hoewel het ook een foute uitlezing kan zijn. De afwijking is erg groot en hoewel de 3.3 volt in moderne pc's niet zo belangrijk meer is hoort deze natuurlijk niet 2.5 volt te zijn. De voeding die je hebt is zo ongeveer de meest foute Corsair die je kan hebben (ze hebben ze beter) en bij voorbaat verdacht.

edit: zie nu de uitdraai. Je 12 volt is 8 volt? Je PC zou niet eens moeten opstarten :)
Dus nieuwe voeding is nogal aangeraden.. :P

Kunnen jullie helpen met een goede voeding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:56
Bij computers die na x seconden/minuten in een spel uitvallen is het vaak ook verstandig de temperaturen te controleren. Misschien zit er wel een hoop stof in je heatsink/fan of doet je fan het uberhaupt niet (goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
Bij computers die na x seconden/minuten in een spel uitvallen is het vaak ook verstandig de temperaturen te controleren. Misschien zit er wel een hoop stof in je heatsink/fan of doet je fan het uberhaupt niet (goed).

Al gecontroleerd, en zoveel mogelijk weg gehaald toen..
Het probleem is dat hij het soms heropstart, en niet altijd..

Soms had ik er dagen of weken geen last van, en de andere keer heb ik het dagen aan een stuk..

Zou de Corsair CS750M beter geschikt zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Anciency op 22-08-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Is 1.4V normaal voor een AMD A8 CPU? Ik vindt het nogal aan de hoge kant voor mijn gevoel. Hij wordt ook 80 graden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anciency
GENETX schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:26:
Is 1.4V normaal voor een AMD A8 CPU? Ik vindt het nogal aan de hoge kant voor mijn gevoel. Hij wordt ook 80 graden....
Googled en 1.4V zou normaal zijn denk ik.. Zou de warmte niet te maken hebben omdat mijn voeding te weinig geeft? (Geen idee hoop gewoon dat het enkel men voeding is.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
GENETX schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:26:
Kan natuurlijk ook zijn dat de hele boel fout wordt uitgelezen.
Het ene is 80 graden, het andere -7 (brrr)

3 volt is minder dan 2 volt
5 volt is wat de 3 volt lijn zou sieren etc.

Maar een andere voeding zou kunnen helpen, maar er zou meer -of andere- schade kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
De graden zijn nu wel gezakt..

Afbeeldingslocatie: http://image.prntscr.com/image/0b612e61eac742ac9872baab3b9a8906.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spanningen worden verkeerd uitgelezen want met deze afwijkingen zou het systeem niet eens opstarten. Mijn AM3 en FM1 geven ook dergelijke afwijkingen in HWmonitor. Ik hou het op een temperatuurprobleem.

Welk moederbord gebruik je en welke cpu koeler?

Een Corsair CS750M heeft een slechte prijs/prestatie. Neem een veel goedkopere CX450M.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2016 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:40:
Spanningen worden verkeerd uitgelezen want met deze afwijkingen zou het systeem niet eens opstarten. Mijn AM3 en FM1 geven ook dergelijke afwijkingen in HWmonitor. Ik hou het op een temperatuurprobleem.

Welk moederbord gebruik je en welke cpu koeler?

Een Corsair CS750M heeft een slechte prijs/prestatie. Neem een veel goedkopere CX450M.
gigabyte technology co. ltd f2a78m-ds2

cpu koeler vind ik niet direct terug, ik weet dat het waterkoeling is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Reepje schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:33:
[...]

Kan natuurlijk ook zijn dat de hele boel fout wordt uitgelezen.
Het ene is 80 graden, het andere -7 (brrr)

3 volt is minder dan 2 volt
5 volt is wat de 3 volt lijn zou sieren etc.

Maar een andere voeding zou kunnen helpen, maar er zou meer -of andere- schade kunnen zijn.
Zeker. Ik heb ook wel eens foute sensoren gezien. Echter lijkt dat van de CPU me wel goed. Ik heb eigenlijk nooit vreemde waarden met CPU-Z gezien en ik neem aan dat dit programma gewoon dezelfde code gebruikt (beide van CPUID).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 15:20
Als het een waterkoeler is, dan is deze niet goed geïnstalleerd.
Een minimumtemperatuur van meer dan 50 Celcius is enorm hoog (de "package" is je CPU), zeker als het een waterkoeler is.
Kun je een foto maken van je setup?

Temperatuurmetingen van voedingen zijn niet altijd even goed, ik zou zowiezo eerst naar de temperaturen kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door GromuhlDjun op 23-08-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:56
Die voltages lijken me fout, ook hier toont HWinfo foute info (Windows 10 anniversary release).
Maar speedfan, speccy en cpu-z ook...
Herinner me dat op windows 7 en 8 nog wel goed uit te lezen was, dus misschien dat dit OS of driver gerelateerd is.
De beste manier is direct in het BIOS kijken (jeweetwel DEL knop spammen tijdens boot up).

Verder lijken die temperaturen me, als die wel kloppen, (idle) nogal hoog. Al helemaal voor waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anciency
Gisteren dan toch een nieuwe voeding besteld, vanochtend gelijk erin gestopt en tot hiertoe nog niets problemen gehad.. Kzal voor alle zekerheid ook eens de cpu koeler nakijken en mss een nieuwe bestellen, aangezien iedereen zegt dat die ook hoog is.. :)s

Allemaal hartelijk bedankt! Ik hoop dat het nu probleemloos blijft.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Anciency schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:51:
Gisteren dan toch een nieuwe voeding besteld, vanochtend gelijk erin gestopt en tot hiertoe nog niets problemen gehad.. Kzal voor alle zekerheid ook eens de cpu koeler nakijken en mss een nieuwe bestellen, aangezien iedereen zegt dat die ook hoog is.. :)s

Allemaal hartelijk bedankt! Ik hoop dat het nu probleemloos blijft.. :)
Zou je nu nog eens een uitdraai van HWMonitor willen posten (kijken of er verschil in zit) ?
Pagina: 1