Mijn systeem van circa 5 jaar oud is toe aan een kleine upgrade. Vooral op grafisch gebied merk ik tegenwoordig toch wel flinke framedrops. De processor kan wat mij betreft nog wel even mee. Daarom wil ik graag mijn Sapphire HD6950 vervangen.
Mijn idee is om nu een 2e hands videokaart te kopen waarmee ik huidige games (GTA V, fallout 4 en toekomstig ook No Man's Sky) nog kan spelen. Ik game met medium/low settings op 1080p en vind dat voorlopig prima. Over 1-2 jaar verwacht ik dat de rest van het systeem ook een upgrade nodig heeft, en mijn idee is om dan ook een nieuwe videokaart te kopen.
Ik zoek een?
Videokaart, 2e hands
Wat is je budget?
Doel is om rond de 100 euro te blijven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Wel zou ik graag mijn huidige voeding bewaren, deze voldoet nog en ik gok dat 650 watt voldoende zou moeten zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Hieronder mijn huidige systeem.
De door mij gevonden kaarten
Zelf zat ik te denken aan één van de volgende kaarten, deze zijn allemaal minimaal één generatie nieuwer dan mijn huidige kaart.
Mijn idee is om nu een 2e hands videokaart te kopen waarmee ik huidige games (GTA V, fallout 4 en toekomstig ook No Man's Sky) nog kan spelen. Ik game met medium/low settings op 1080p en vind dat voorlopig prima. Over 1-2 jaar verwacht ik dat de rest van het systeem ook een upgrade nodig heeft, en mijn idee is om dan ook een nieuwe videokaart te kopen.
Ik zoek een?
Videokaart, 2e hands
Wat is je budget?
Doel is om rond de 100 euro te blijven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Wel zou ik graag mijn huidige voeding bewaren, deze voldoet nog en ik gok dat 650 watt voldoende zou moeten zijn.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken?
Hieronder mijn huidige systeem.
De door mij gevonden kaarten
Zelf zat ik te denken aan één van de volgende kaarten, deze zijn allemaal minimaal één generatie nieuwer dan mijn huidige kaart.
- AMD HD 7970. Op V&A voor ~€110
- AMDR9 280x. Op V&A voor ~€110
- AMD R9 290. Op V&A voor ~150
- NvidiaGTX 680. Op V&A voor ~€110
- Nvidia GTX 770. Op V&A voor ~€110
- Nvidia GTX 960. Op V&A voor ~€130
- Kunnen jullie je vinden in mijn oplossing door nu een goedkope 2e hands kaart te kopen of raden jullie iets anders aan?
- Voldoen de door mij gevonden kaarten en welke zouden jullie dan aanraden? Of heb ik een kaart over het hoofd gezien die beter voor mij geschikt zou zijn?