• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:18
Mede-auteur:
  • HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:53

HKLM_

Op maandag 22 augustus 2016 was het om 19:00 zover.
Google lanceerde officieel Android Nougat, bekijk hier de officiële website.

Wat is nieuw?

Performance
- JIT compiler: The new JIT compiler improves runtime device performance, reduces the amount of storage space required for apps, and makes app and system updates much faster.

- VR mode: With VR mode, Android Nougat is ready to transport you to new worlds. Coming soon with Daydream and Daydream-ready phones.

- Vulkan™ API: Vulkan API is a real game changer with high-performance 3D graphics. See apps leap to life with sharper graphics and eye candy effects.
Battery & Data
- Doze: Doze is now dozier, with your device going into lower power usage when you’re on the move. That means your Android device will conserve battery even when it’s jostling around in your pocket.

- Data saver: Limit how much data your device uses with Data Saver. When Data Saver is turned on, apps in the background won't be able to access cell data.
Productivity
- Split-screen mode: Now you can multitask with ease. Run two apps side by side in split-screen mode – watch a movie while texting, or read a recipe with your timer open.

- Picture-in-picture mode: On Android TV, you can continue watching your current video while browsing or changing settings.

- Quick switch: Double tap the Overview button to switch between your two most recently used apps.
Notifications
- Bundled notifications: See what’s new at a glance with bundled notifications from individual apps. Simply tap to view each alert.

- Direct reply: Direct reply lets you quickly reply to a message, directly from within the notification shade. So, you no longer need to launch the app to fire off a quick response.

- Notification controls: When a notification pops up, just press and hold to toggle the settings. For instance, you can silence future alerts from an app in the notification itself.
System usability improvements
- Customizable Quick Settings: Rearrange your Quick Setting tiles so you can get to what you want faster.

- Quick Settings bar: Quick Settings has been redesigned so you can get faster access to top Quick Settings tiles directly in the notification shade.

- Improved Settings navigation: Find the right setting faster with an updated navigation menu in Settings.

- Settings suggestions: Within Settings, get suggestions for how to get even more out of your device.

- 'Clear all' in Overview: Instantly close all of your apps running in the background by tapping 'clear all' in Overview.

- Emergency information: Emergency Information lets you add information such as name, blood type, allergies, and an emergency contact so that emergency responders can view this information through your device's lock screen.

- Lockscreen wallpaper: You can now have different wallpapers on your device's homescreen and lockscreen.
Emoji
- Unicode 9 emoji: Bring your words to life with all-new emoji, including redesigned human emoji with multiple skin tones.
Privacy & Security
- Direct boot: When restarting your device, Direct Boot helps it start up faster, and ensures that important communications still run. So before you even put in your password, you'll still get that important text message and hear your alarm clock ring.

- Seamless software updates: On select, new devices running Android Nougat, OS updates can download in the background, so you can go on with your day while your device syncs with the latest OS.

- File-based encryption: Building on top of our security platform, Android Nougat introduces file-based encryption. By encrypting at the file level instead of the block level, Android can better isolate and protect files for individual users on your device.

- Scoped folder access: Apps can request access to specific folders that you can allow or deny access to (just like app runtime permissions). This is a reduced-scope version of the Storage permission for Apps that only need access to certain folders. It can also allow Apps to request direct access to removable media (on devices with that hardware).

- Trusted face: Trusted face, a part of Smart Lock, makes unlocking even easier thanks to a new face recognizer. The new recognizer is less sensitive to conditions like lighting, facial decorations (eyewear, facial hair, etc.), and how you hold your phone. Available on select devices.
Device setup & migration
- Improved system backup coverage: More device settings are covered by Android Backup, including accessibility settings, run-time permissions for apps, Wi-Fi hotspot settings and Wi-Fi network restrictions.
Internationalization
- Multi-locale support: Select multiple locales in Settings to tailor experiences for you, such as showing search results in multiple languages and not offering to translate webpages in a language you already know.

- New languages supported: Coupled with allowing you to select multiple languages preferences, Android Nougat allows you to select from 100 new languages and 25 locales for commonly used languages such as English, Spanish, French, and Arabic. This enables Apps to better support and understanding your language preferences even if your devices lacks official support for it.

- New language preferences: Sort your language preferences so that apps can pick the right keyboard & text for you.
Accessibility
- Accessibility settings in setup: It’s easier than ever before for you to discover and configure accessibility features on your new device. Set magnification gesture, font size, display size, and TalkBack right out of the box.

- Display size: Not only can you change the size of the text on your device, but the size of all the display elements like icons and images.

- Accessibility mono output: Accessibility mono output assists users with hearing loss in one ear by combining stereo left and right channel output to a single mono stream.

- Variable text to speech speed: Variable text to speech speed increases productivity of text to speech users by allowing setting wider range for speech speed and pitches.
Android for Work
- Work mode: Work mode allows you to turn on and off your device's work apps and notifications for a better work, life balance.
Review tweakers

[Voor 1% gewijzigd door HKLM_ op 28-08-2016 10:09]

• HKLM_
zijn er al mensen die hem aangeboden hebben via de OTA

👩‍🚀 -> Astronauts use Linux because you cant open Windows in space <- 🚀

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:19
Nee nog niet. Ik heb toevallig net een nieuwe telefoon, de vorige ging de update niet krijgen (Nexus 5)

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-03 10:27
Downloader_NL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:51:
zijn er al mensen die hem aangeboden hebben via de OTA
Helaas niet. Zowel mijn 6P als Pixel C hebben krijgen geen nieuw update aangeboden. Helaas ook nog niet handmatig te downloaden via de officiële pagina van Google.

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:18
Even deze pagina in de gaten blijven houden. Gok dat deze in de loop van de avond bijgewerkt wordt.

• princeownt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-03 10:19
Kan er iemand uitleggen wat JIT inhoud?

• Derekboy2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 04-12-2022
ik draai nog op android 4.2.2 ennu is 7 al uit O.o

Wie hardloopt ziet het niet en wie zacht loopt denkt er niet aan.

• HKLM_

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

princeownt schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:59:
Kan er iemand uitleggen wat JIT inhoud?
Mijn vriend Wikipedia kan dit als de beste;
Wikipedia: Just-in-timecompilatie

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• nicodier
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 28-03 09:06
Derekboy2000 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 19:59:
ik draai nog op android 4.2.2 ennu is 7 al uit O.o
Misschien tijd om een custom rom zoals cyanogenmod te proberen ;)

• Derekboy2000
nicodier schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:02:
[...]

Misschien tijd om een custom rom zoals cyanogenmod te proberen ;)
hoe? HOE? HOE?! HOE?!!

even sirieus, hoe kan ik cyanogenMOD downloaden op me crack Huawei g610 en Huawei g700?

offtopic:
of is dit offtopic?

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-03 21:51
Ik draai nu de beta op m'n Pixel C. Moet ik me weer "uitschrijven" bij het beta programma of krijg ik de OTA naar de final version ook als ik de beta draai?

Kan het zo snel niet vinden op google.

• fl1mpie
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 18:35
Is de OTA gecaptured? Zou leuk zijn, kan het alleen nog niet op google vinden...

• Runoo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-03 17:08
Ik heb de OTA! Ik zat ook al in beta programme (nexus 6P)

• fl1mpie
Ja. Dit topic gaat over Android 7.0 terwijl jij het hebt over CM draaien op een of ander legacy prut toestelltje :)

• fl1mpie
Runoo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:15:
Ik heb de OTA! Ik zat ook al in beta programme (nexus 6P)
Nice! Je zou de wereld een groot plezier doen als je de link even kan capturen (staat in die utility wat android gebruikt ipv dmesg, heet catlog ofzo)

• ElwinP
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 26-02 23:54
Als je je registreert voor beta program momenteel krijg je gewoon de Android 7.0 officiële OTA. Momenteel bezig met installeren.

• Derekboy2000
Flippylosaurus schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:16:
[...]

Ja. Dit topic gaat over Android 7.0 terwijl jij het hebt over CM draaien op een of ander legacy prut toestelltje :)
offtopic:
ik weet nu ook dat huawei rotzooi is net zoals samsung en iphone..

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ik kan de update nu ook installeren, alleen is mijn telefoon wel geroot. Verlies ik root dan?

• HKLM_
Grudgie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:19:
Ik kan de update nu ook installeren, alleen is mijn telefoon wel geroot. Verlies ik root dan?
Draai je al de preview versie van 7 of krijg je hem vanaf een andere versie over de ota ?

• Grudgie
  • Nu online

Grudgie

Downloader_NL schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:22:
[...]

Draai je al de preview versie van 7 of krijg je hem vanaf een andere versie over de ota ?
Ik draai DP5 met root.

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15:23
Na mijn device te enrollen op https://www.google.com/android/beta krijg ik direct android 7.0 aangeboden.

Niet onbelangrijk om te vermelden: Note: If you opt-out when your device is running a beta version of Android, all user data on the device will be wiped.

edit:
WeViE schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:22:
[...]

Hier ook ! Als je build nummer begint met 'NP' zit je op een beta, die een wipe zal krijgen. De final versie begint met 'NR' en krijgt geen wipe _/-\o_
Apparaat resultaten:
DeviceResultaat
Nexus 5x7
Nexus 6p7
Nexus 97
Nexus 67 Preview

Here we go...

[Voor 78% gewijzigd door NowayIndustries op 22-08-2016 21:28. Reden: more updates]

• Saturate
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-12-2021
NowayIndustries schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:32:
Na mijn device te enrollen op https://www.google.com/android/beta krijg ik direct android 7.0 aangeboden.

[afbeelding]

Here we go...
Heeft ook bij mij gewerkt, thx voor de tip!

Edit, bezit zelf een Nexus 6P

En nogmaals een edit, dit werkt ook op mijn Nexus 9.

[Voor 10% gewijzigd door Saturate op 22-08-2016 20:38]

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit nu op PureNexus decrypted met TWRP.

Wat moet ik doen om decrypted te blijven en TWRP te blijven gebruiken?
Fastboot flash van de image behalve recovery.img?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02

rammes

koekebakker 1e klas

zeg: wat voor android telefoon moet een verknochte iphone user kopen als hij alleen een nougat wil zonder bloatware?

Ik zou het doen!

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:38
Als je op beta inschrijft, update, en dan meteen weer uitschrijft, blijf je dan op Android 7.0?

• NowayIndustries
Saturate schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:34:
[...]

Heeft ook bij mij gewerkt, thx voor de tip!

Edit, bezit zelf een Nexus 6P

En nogmaals een edit, dit werkt ook op mijn Nexus 9.
Ik heb mijn post ook aangepast maar niet onbelangrijk om te vermelden:
Note: If you opt-out when your device is running a beta version of Android, all user data on the device will be wiped.

Door de manier waarop het geschreven is lijkt het alsof je geen wipe krijgt als je nu de eche nougat release krijgt en dan de beta releases weer uitzet... iets om te testen.
SanderBos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:41:
Als je op beta inschrijft, update, en dan meteen weer uitschrijft, blijf je dan op Android 7.0?
Ik neem aan van wel, maar als ik zo 7.0 geinstalleerd heb zal ik me uitschrijven in de beta, kijken wat er gebeurt.

[Voor 20% gewijzigd door NowayIndustries op 22-08-2016 20:42]

• fl1mpie
rammes schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:41:
zeg: wat voor android telefoon moet een verknochte iphone user kopen als hij alleen een nougat wil zonder boatware?
Een Nexus 5x. Het verschil tussen de 5x en de 6p is niet al te groot, dus als je de 6p goedkoop kan vinden zou ik die nemen.

• Saturate
NowayIndustries schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:41:
[...]

Ik heb mijn post ook aangepast maar niet onbelangrijk om te vermelden:
Note: If you opt-out when your device is running a beta version of Android, all user data on the device will be wiped.

Door de manier waarop het geschreven is lijkt het alsof je geen wipe krijgt als je nu de eche nougat release krijgt en dan de beta releases weer uitzet... iets om te testen.

[...]

Ik neem aan van wel, maar als ik zo 7.0 geinstalleerd heb zal ik me uitschrijven in de beta, kijken wat er gebeurt.
Als jij 't nou eerst probeert, doe ik het daarna :+

• HKLM_
zeg: wat voor android telefoon moet een verknochte iphone user kopen als hij alleen een nougat wil zonder bloatware?
een Nexus 5x of 6P

• NowayIndustries
Saturate schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Wie het eerst komt wie het eerst faalt?
Ik zit nu op 1/3 download

• Saturate
NowayIndustries schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Wie het eerst komt wie het eerst faalt?
Ik zit nu op 1/3 download
Ik op 2/3, gonna keep you posted!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik had hetzelfde idee als NowayIndustries en Saturate.

Die van mij is nu aan het installeren. :)

[Voor 10% gewijzigd door FF1987 op 22-08-2016 20:49]

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22-02 12:04
Hopelijk krijg ik de update ook op m'n Motorola Moto X 2014 c:

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:58
Sinds kort hier een Sony XD85 in huis staan met Android TV. Ben benieuwd wanneer ik Nougat mag verwelkomen. Gaat dat op Android TV's altijd snel of langzaam?

80D | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:02

rammes

koekebakker 1e klas

Flippylosaurus schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:42:
[...]

Een Nexus 5x. Het verschil tussen de 5x en de 6p is niet al te groot, dus als je de 6p goedkoop kan vinden zou ik die nemen.
thnx,
maar dat is dan of een LG (5) of huawei (6) ?

Ik zou het doen!

• Saturate
De downloadgrootte van de tablet zit rond de 750MB, terwijl die van de 6P bijna 1200MB is. Zitten die verschillen alleen al in de bel / 4g functies die de Nexus 9 niet heeft?

• fx500
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:38
BeefHazard schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:51:
Sinds kort hier een Sony XD85 in huis staan met Android TV. Ben benieuwd wanneer ik Nougat mag verwelkomen. Gaat dat op Android TV's altijd snel of langzaam?
Mijn ervaring van Android wear en Android TV is dat ze altijd achter liggen. Sinds een paar maand pas Android 6 op de tv en iets daarvoor op mijn moto 360.
Loopt dus altijd iets achter helaas.

En voor je Sony. Volgens mij moet Sony daar eerst nog het een en ander aan sleutelen. Beetje het idee van een carrier update ;)

• Sjoop1985
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Saturate schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:44:
[...]

Ìk kwam vanuit het beta programma en wilde bij de release van Nougat onmiddellijk terug naar het reguliere channel. Dus eerder vanavond ge-updatet en meteen uitgeschreven bij de beta. Geen nieuwe OTA gekregen die alles wist. Waarschijnlijk omdat deze build geen beta build is.

[Voor 3% gewijzigd door Sjoop1985 op 22-08-2016 20:56]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Yonix

RJ Gaming 🎮

Ook hier wordt de update binnen gehaald voor mijn LG Nexus 5X.

:*)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

• Saturate
Sjoop1985 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:55:
[...]

Ìk kwam vanuit het beta programma en wilde bij de release van Nougat onmiddellijk terug. Dus eerder vanavond ge-updatet en meteen uitgeschreven bij de beta. Geen nieuwe OTA gekregen die alles wist. Waarschijnlijk omdat deze build geen beta build is.
Thx, kan ik mezelf zo met een gerust hart uitschrijven :)

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online

Mrjraider

Ben benieuwd wanneer Samsung gaat sleutelen. Het nieuw bericht van de tab s laat al goed zien waarom ik huiverig ben voor de update van de s6 :+

OFFLINE enkele berichten geedit

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Huawei komt wel in de buurt, maar ja met elke telefoon kan je de launcher aanpassen.

• fx500
Yonix schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:56:
Ook hier wordt de update binnen gehaald voor mijn LG Nexus 5X.

[afbeelding]

:*)
Nice! Ook via Beta programma? Of gewoon via OTA?

Wordt er nu daadwerkelijk een wipe gedaan als je je nu nog inschrijft voor de Beta? Want dan wacht ik liever even tot de OTA wordt aangeboden ;)

• NowayIndustries
fx500 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Wordt er nu daadwerkelijk een wipe gedaan als je je nu nog inschrijft voor de Beta? Want dan wacht ik liever even tot de OTA wordt aangeboden ;)
Zie
Sjoop1985 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:55:
[...]

Ìk kwam vanuit het beta programma en wilde bij de release van Nougat onmiddellijk terug naar het reguliere channel. Dus eerder vanavond ge-updatet en meteen uitgeschreven bij de beta. Geen nieuwe OTA gekregen die alles wist. Waarschijnlijk omdat deze build geen beta build is.
Maar ik ga het straks ook testen, nu op 2/3 download...

• Saturate
NowayIndustries schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:04:
[...]

Zie

[...]

Maar ik ga het straks ook testen, nu op 2/3 download...
Momenteel apps aan het optimaliseren. Zonet maar beta programma uitgezet. Ben benieuwd.

• fx500
Ik heb me net ook aangemeld voor de beta. Alles staat toch in de cloud. Jammer dan. Maar ik krijg geen meldingen meer over een wipe

• Yonix
  • Nu online

Yonix

RJ Gaming 🎮

fx500 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 20:58:
[...]

Ik had wel de laatste preview geïnstalleerd staan, dus waarschijnlijk heb ik 7.0 via het Beta-programma aangeboden gekregen.

De Beta doet geen clean whipe. :)

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

• Saturate
Wordt ook gesproken over een wipe als je van een beta versie afkomt. De versie die wij nu aan het installeren zijn, doet zich vooralsnog niet voor als de beta versie!

• fx500
Yonix schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Ik had wel de laatste preview geïnstalleerd staan, dus waarschijnlijk heb ik 7.0 via het Beta-programma aangeboden gekregen.

Ah super! Net ook maar de Beta aangemeld. Toch niet voor niks aan het downloaden :9

• Saturate
Installatie is voltooid zonder wipe! Nougat is een feit :)

• ColinZ
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-03 17:55

Niet onbelangrijk om te vermelden: Note: If you opt-out when your device is running a beta version of Android, all user data on the device will be wiped.

[afbeelding]

Here we go...
Ik krijg op mijn Nexus 6 alleen de preview versie aangeboden via deze manier.

• NowayIndustries
ColinZ schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:16:
[...]

Ik krijg op mijn Nexus 6 alleen de preview versie aangeboden via deze manier.
Ook niet als je handmatig controleert?

Weet niet of er nog andere Nexus 6 gebruikers hier zijn...

• WeViE
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-03 10:20
Yonix schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:06:
[...]

Hier ook ! Als je build nummer begint met 'NP' zit je op een beta, die een wipe zal krijgen (edit: bij het uitschrijven uit het beta programma!). De final versie begint met 'NR' en krijgt geen wipe _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door WeViE op 22-08-2016 21:32]

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bij mij draait Android 7.0 nu met NRD90M op de Nexus 5X.

En ik heb mij uitgeschreven van de beta versie. Geen wipe. :)

• Yonix
  • Nu online

Yonix

RJ Gaming 🎮

WeViE schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:22:
[...]

Hier ook ! Als je build nummer begint met 'NP' zit je op een beta, die een wipe zal krijgen. De final versie begint met 'NR' en krijgt geen wipe _/-\o_
De officiële versie van Android 'Nougat' 7.0 staat hier inmiddels op mijn LG Nexus 5X (zonder uitschrijving Beta en clean whipe o.i.d.).

Build nummer is: NRD90M

• Sjoop1985
  • Nu online
Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar is de nachtmodus eruit gehaald? Ik vond het wel prettig om in het donker een wat minder "blauw" scherm te hebben...

• fx500
Nice! And thanks for the info!

Download op 2/3 :)

• fx500
Sjoop1985 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:24:
Misschien zoek ik niet goed genoeg, maar is de nachtmodus eruit gehaald? Ik vond het wel prettig om in het donker een wat minder "blauw" scherm te hebben...
Is dat niet een functie die tot nu toe alleen in de Beta's beschikbaar is?
Of misschien onder developer options?
Meende 5 x op het build nummer drukken. Dan krijg je die extra optie.

Ah bijna... dit dus
http://www.androidcentral...rshmallow-system-ui-tuner
en
http://www.androidcentral...and-we-hope-its-here-stay

Ben benieuwd of het nog bestaat in Nougat. Kan het nog niet testen. Mijn 5x is nog aan het downloaden

[Voor 22% gewijzigd door fx500 op 22-08-2016 21:31. Reden: Linkje]

• NowayIndustries
Ik geloof dat nacht modus er inderdaad weer uit is gesloopt, werkt twilight niet gewoon op 7?

edit: Hier zegt een dev dat het nog niet klaar was voor de Nougat release.

[Voor 21% gewijzigd door NowayIndustries op 22-08-2016 21:32. Reden: sources]

• Yonix
  • Nu online

Yonix

RJ Gaming 🎮

Hier is hij anders nog gewoon te vinden of bedoel je iets anders?

• Sjoop1985
  • Nu online
Yonix schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:31:
[...]

Hier is hij anders nog gewoon te vinden of bedoel je iets anders?

[afbeelding]
Nope, die bedoel ik niet.

In de quicksettings van de previews zat een toggle "nachtmodus", waarmee als het ware de witbalans van het scherm werd bijgesteld en het scherm minder blauw is. Dat zou beter zijn voor 's avonds laat, omdat blauwig licht van o.a. telefoonschermen ons slaap/waak ritme verstoord. Ik vond het in ieder geval erg prettig.
Niet te verwarren met het "dark theme" wat ons al een aantal keren is vorogeschoteld en toen weer verwijderd

• Yonix
  • Nu online

Yonix

RJ Gaming 🎮

Sjoop1985 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:35:
[...]

In de quicksettings zat een toggle "nachtmodus", waarmee als het ware de witbalans van het scherm werd bijgesteld en het scherm minder blauw is. Dat zou beter zijn voor 's avonds laat, omdat blauwig licht van o.a. telefoonschermen ons slaap/waak ritme verstoord. Ik vond het in ieder geval erg prettig.
Niet te verwarren met het "dark theme" wat ons al een aantal keren is vorogeschoteld en toen weer verwijderd
Ah, I see. :) Een dergelijke optie heb ik ook nog niet voorbij zien komen in 7.0.

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:17
Als je de beta al had en dan naar Nougat gaat is ie aar 54 MB. Alleen accu te leeg dus nog ff wachten :D

• ColinZ
NowayIndustries schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:21:
[...]

Ook niet als je handmatig controleert?

Weet niet of er nog andere Nexus 6 gebruikers hier zijn...
Nee tot nu toe niet. Draai nu de preview versie (NPD90G). Misschien dat de nieuwere Nexus toestellen voorang krijgen.

• fx500
Downloaden gaat op het moment ook echt als dikke stront door de trechter. :+

• NowayIndustries
Sjoop1985 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:35:
[...]

In de quicksettings van de previews zat een toggle "nachtmodus", waarmee als het ware de witbalans van het scherm werd bijgesteld en het scherm minder blauw is. Dat zou beter zijn voor 's avonds laat, omdat blauwig licht van o.a. telefoonschermen ons slaap/waak ritme verstoord. Ik vond het in ieder geval erg prettig.
NowayIndustries schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:29:
[...]

Ik geloof dat nacht modus er inderdaad weer uit is gesloopt, werkt twilight niet gewoon op 7?

edit: Hier zegt een dev dat het nog niet klaar was voor de Nougat release.

• Er!k
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:37
Download is hier gestopt op ca 67%... Daarna een reboot met foutmelding. Na opnieuw opstarten systeem nog op 6.0.1; maar krijg nu met geen mogelijkheid de OTA update meer. Ook na opt-out en opt-in...

• ColinZ
Twilight werkt hier prima op de preview versie.

• NowayIndustries
Er!k schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:47:
Download is hier gestopt op ca 67%... Daarna een reboot met foutmelding. Na opnieuw opstarten systeem nog op 6.0.1; maar krijg nu met geen mogelijkheid de OTA update meer. Ook na opt-out en opt-in...
Heb je geprobeerd handmatige te controleren op updates na de opt-in? Hier is hij momenteel aan het opstarten.

• RJ-NL
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-03 10:27
Er!k schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:47:
Ik had hetzelfde probleem met mijn 6P. Tijdens het updaten de melding "Fout". Na het ingedrukt houden van de power knop kwam Android 6.0.1 weer naar boven. Hierna de Beta afgemeld en weer aangemeld en de update naar 7.0 kon weer gedownload worden. Zo poging twee :P De update op mijn Pixel C is wel succesvol verlopen...

Ook mijn 6P is na de tweede poging succesvol geupdate naar 7.0
Heb beide apparaten hierna direct uitgeschreven voor het Beta programma.

[Voor 10% gewijzigd door RJ-NL op 22-08-2016 22:18]

• markieo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-03 19:57
Zojuist ingeschreven voor beta en nu update aan het downloaden. Is er een manier te zien om te zien of je de preview of release aan het downloaden bent?

• NowayIndustries
Het werkt?!

Best leuk dat multi window, nu nog vinden hoe dat in gewoon gebruik past :P

edit:
De ING bankieren app werkt zonder probleem alleen het mobiel betalen moet opnieuw worden ingesteld.

[Voor 46% gewijzigd door NowayIndustries op 22-08-2016 21:59]

• Grudgie
  • Nu online

Grudgie

Bah. hij wil de update niet installeren. Komt zeker omdat ik geroot ben op DP5. Moet ik hem zeker zelf flashen?

• Farezz
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:17
Hij staat erop! Alleen wat is nou de easter egg want die snap ik niet
Via quicksettings staat er bij bewerken de easter egg maar ik vind t maar vaag.

[Voor 37% gewijzigd door Farezz op 22-08-2016 21:57]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Zit ik zo even op Arstechnica te lezen:

http://arstechnica.co.uk/...roid-7-0-nougat-review/8/

Seamless updates: A Chrome OS-style dual partition setup
Lots of rumors have been circulating about Chrome OS and Android merging. One practical way the two are moving together is with Android's new dual partition setup—a feature that was borrowed from Chrome OS. Google calls this "seamless updates," and while it won't help an update actually get created and released for your device, it will help the device apply the update once (if?) it becomes available. The seamless update system reworks Android's partition layout, so it won't be available to devices that get upgraded to Nougat from an older version of Android. This feature will only work on devices that launch with Android 7.0 or higher.

Dit werkt dus voor niemand, als ik zo het begrijp

• NowayIndustries
Berlinetta schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:59:
Zit ik zo even op Arstechnica te lezen:

http://arstechnica.co.uk/...roid-7-0-nougat-review/8/

Seamless updates: A Chrome OS-style dual partition setup
Lots of rumors have been circulating about Chrome OS and Android merging. One practical way the two are moving together is with Android's new dual partition setup—a feature that was borrowed from Chrome OS. Google calls this "seamless updates," and while it won't help an update actually get created and released for your device, it will help the device apply the update once (if?) it becomes available. The seamless update system reworks Android's partition layout, so it won't be available to devices that get upgraded to Nougat from an older version of Android. This feature will only work on devices that launch with Android 7.0 or higher.

Dit werkt dus voor niemand, als ik zo het begrijp
Nog niet nee, alleen als je device met 7.0 launcht. Misschien dat 7.0 de partition table aanpast om dit mogelijk te maken maar grote kans van niet.

edit:
Welkom in de toekomst mensen: YouTube & Vessel gelijktijdig kijken (en ja het geluid speelt door elkaar heen)

[Voor 7% gewijzigd door NowayIndustries op 22-08-2016 22:08]

• SanderBos
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:38
Saturate and NowayIndustries en anderen bedankt, het via de beta-truc mijn 5x ook kunnen updaten.

Ik vond het een prettige update ervaring, ik heb mijn 5x pas vier dagen en was even bang dat ik alles weer opnieuw zou mogen installeren. Aan de andere kant is het misschien ook niet zo'n heel grote update, het is wel zoeken naar de verschillen (alles wissen van recente apps en meest gebruikte system toggles bovenin de notificatie balks zijn in ieder geval erg fijn).

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 16:32
Grudgie schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:55:
Bah. hij wil de update niet installeren. Komt zeker omdat ik geroot ben op DP5. Moet ik hem zeker zelf flashen?
meest waarschijnlijk door custom Recovery dusja even flashen

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik ben vooral benieuwd naar een werkende versie van Doze, dat lijkt me echt heerlijk. Tot nu toe werkt het altijd vlekkeloos voor de eerste 3-4 nachten waarna die vrijwel niets meer uithaalt.

offtopic:
Voor degenen die graag Nougat op de OnePlus Three willen hebben bij mij werkt die al bijna: http://i.imgur.com/vkgsen7.jpg

• Viaxes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-03 21:09
Nougat is hier ook geïnstalleerd. Ik was vooral benieuwd naar Work Mode, maar kan er eigenlijk bijster weinig over vinden.

[Voor 2% gewijzigd door Viaxes op 22-08-2016 23:09. Reden: Blijkt nog het een en ander vanuit administrator-account ingesteld te moeten worden.]

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

Dit betekent toch dat je als je hem hebt geïnstalleerd gewoon uit de bèta kunt gaan? Aangezien de versie die geïnstalleerd wordt een niet-bèta versie is (NR ipv NP).

Ik wilde het op mijn nexus 9 uitproberen maar daar krijg ik helemaal geen melding van een update. Misschien hebben ze het toch uitgezet bij Google?

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 315662 op 22-08-2016 23:10]

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-03 15:17
Nexus 6 hier. Draai al een tijdje de laatste bèta maar als ik mij afmelden dan zegt ie direct er staat een update klaar. Namelijk 6.0.1 en die blijft staan ook na een roboot..

Ben heel benieuwd. . . .

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• fx500
https://tweakers.net/ext/f/IwtzqYH6Z6Q6Kkity7gs8Ads/thumb.png

Wauw voelt gewoon weer super snappy ook net als of ik weer een nieuwe 5x heb.

Geweldig!

Beta aanmelden geeft indd geen wipe en je krijgt de final version!

• Anoniem: 315662
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
fx500 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:12:
[afbeelding]

Wauw voelt gewoon weer super snappy ook net als of ik weer een nieuwe 5x heb.

Geweldig!

Beta aanmelden geeft indd geen wipe en je krijgt de final version!
Het aanmelden geeft volgens mij sowieso geen wipe, het gaat om het afmelden daarna. Heb je dit al gedaan?

• fx500
Anoniem: 315662 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:13:
[...]

Het aanmelden geeft volgens mij sowieso geen wipe, het gaat om het afmelden daarna. Heb je dit al gedaan?
Ah ja excuus. Ook dat gedaan.

En GEEN wipe ook na afmelden. Geld denk ik alleen voor de beta versie's niet de finals _/-\o_

• rhos
De 5x 6p krijgen gewoon voorrang natuurlijk dat is duidelijk.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• fx500
Farezz schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:55:
Hij staat erop! Alleen wat is nou de easter egg want die snap ik niet
Via quicksettings staat er bij bewerken de easter egg maar ik vind t maar vaag.
Easter egg is wat omslachtig maar wel leuk! en hij werkt!

Je zet een soort schoteltje met eten voor een kat klaar.
Wat je er mee moet :? geen idee

[Voor 10% gewijzigd door fx500 op 22-08-2016 23:26]

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-03 16:32
rhos schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:18:
De 5x 6p krijgen gewoon voorrang natuurlijk dat is duidelijk.
wat een vaag e.e maar goed bedankt voor de share, weet ik het nu ook. :)

edit : typo

[Voor 3% gewijzigd door Tweakwondo op 22-08-2016 23:30]

• rhos
Your welcome.

Was meer een constatering trouwens.
Tweakwondo schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 23:29:
[...]

wat een vaag e.e maar goed bedankt voor de share, weet ik het nu ook. :)

edit : typo

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik snap n iet helemaal waarom bij mij het indic keyboard (incl woordenboek) niet uit te schakelen lijkt te zijn... De taalinstellingen zijn inderdaad wel wat complexer geworden

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-01 06:23
Geïnstalleerd....
Na de installatie viel me meteen het haperen op, het vloeiende dat ik gewend ben van mijn 6p is weg..

Nog meer mensen met hetzelfde?

• Viaxes
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 29-03 21:09
Alexmoorlag schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 00:29:
Geïnstalleerd....
Na de installatie viel me meteen het haperen op, het vloeiende dat ik gewend ben van mijn 6p is weg..

Nog meer mensen met hetzelfde?
Integendeel... Alles gaat juist supersoepel, geen lag en reageert prima.

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ervaringen met TWRP? Root?

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-03 13:11

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Net de update geinstalleerd op mijn 5x. Eerste wat mij opvalt is dat de update 1.1GB is, maar sneller installeerd dan een gemiddelde security update. Ook onnodig hoofdlettergebruik van autocorrectie lijkt gefixed.

Alles voelt lekker vloeiend en snappy. Ik heb in developer options zelfs animaties op *0.5 gezet.

Wel klapte mijn wifi er net random uit, ik weet niet hoe dat kwam.

En eindelijk dpi zelf instellen zonder root.

[Voor 33% gewijzigd door Johan9711 op 23-08-2016 07:51]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:57
Hmm downloaden ging goed, daarna installatie + reboot maar kom weer binnen op versie 6.01. Volgens mij had ik hiervoor 6.1 ik lijk wel weer terug te zijn op Factory level. Geconstateerd op mijn 6P.

Update wordt nu ook niet langer getoond (up to date)

[Voor 20% gewijzigd door Bjk op 23-08-2016 06:59]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bij mij is op zich alles soepel verlopen, maar mij valt op dat de status van diverse apps in Google Play is veranderd naar disabled (bijvoorbeeeld android system webview) uf update (bijvoorbeeld het google indic keyboard).

• T homass
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:01
Kunnen die irritante headsup notificaties uitgezet worden? In marshmallow kon je dat nog disabelen, hier zie ik de optie niet..

Edit: Gevonden! https://m.reddit.com/r/An...heads_up_notifications_on

Goed weggestopt de optie

[Voor 38% gewijzigd door T homass op 23-08-2016 08:43]

• Alexmoorlag
Bjk schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 06:55:
Hmm downloaden ging goed, daarna installatie + reboot maar kom weer binnen op versie 6.01. Volgens mij had ik hiervoor 6.1 ik lijk wel weer terug te zijn op Factory level. Geconstateerd op mijn 6P.

Update wordt nu ook niet langer getoond (up to date)
Bij mij staat er netjes 7.0

• Alexmoorlag
Daar ben ik ook benieuwd naar idd.
Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee