Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackStrikeII
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-02-2022
Hallo Tweakers,

Sinds kort heb ik een probleem met mijn LG P760 (L9) telefoon.
Na een tijdje niet gebruikt te hebben, is de telefoon niet meer in staat op te starten.
Hij freezed dan op het LG logo, tijdens het opstarten. Wanneer ik kies voor vol down + home + on/off, krijg ik de volgende afbeelding te zien:
Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v677/nickdalzell1/image-2_zps0de7d136.jpg
Na een tijdje schakelt de telefoon dan automatisch uit.

Ik heb de telefoon al opengeschroefd om te kijken of er iets mis is met de hardware, maar op het gebied van hardware lijkt alles nog in perfecte staat. Ik heb het idee dat er iets mis is met de software (Android).

Er is nooit een custom boot of custom rom op geïnstalleerd. De telefoon draait nog op stock Android (met update van LG).

Weet iemand wat dit probleem inhoudt en hoe dit op te lossen is?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 15:59
Dit probleem komt voor als de gegevens op de telefoon beschadigt zijn waardoor je telefoon niet instaat is om te booten. Dit los je op door je telefoon te reseten. Dit doe je door :vol down + home + on/off ingedrukt te houden tot dat je telefoon herstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackStrikeII
tim-405 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:11:
Dit probleem komt voor als de gegevens op de telefoon beschadigt zijn waardoor je telefoon niet instaat is om te booten. Dit los je op door je telefoon te reseten. Dit doe je door :vol down + home + on/off ingedrukt te houden tot dat je telefoon herstart.
De toetscombinatie vol down + home + on/off roept juist dit scherm op. Na een tijdje schakelt de telefoon dan uit zichzelf uit. Dit lijkt dus niet te werken.
Is er een andere optie om dit probleem op te lossen? Misschien het installeren van andere software via de pc, of is dit niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:07
JackStrikeII schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:13:
[...]

De toetscombinatie vol down + home + on/off roept juist dit scherm op. Na een tijdje schakelt de telefoon dan uit zichzelf uit. Dit lijkt dus niet te werken.
Is er een andere optie om dit probleem op te lossen? Misschien het installeren van andere software via de pc, of is dit niet mogelijk?
Wat als je vol up doet?
Je moet of in het reset of in het flash menu zien te komen, indien beiden niet lukt moet ik even verder kieken.

Wat de andere tweaker zegt is voor mij volkomen onbekend (zit al de nodige jaartjes hier) en hoe dat een oplossing kan zijn weet ik niet (zoals je zelf zegt: dan kom je in dat menu, maar hij heeft het idee dat die toets combi een heel ander resultaat heeft: herstarten :P ).

Voor mij is resetten: toestel wissen / herinstalleren
Voor sommige is resetten: opnieuw opstarten (accu eruit idee).

Heb je het wel al getest met de LG software (via een PC) of nog helemaal niet? Want jij doet het wel op de juiste manier maar je Android is naar de piep, zo danig dat die dus ook niet in dat menu komt via de toetsen combinatie.

[ Voor 16% gewijzigd door LopendeVogel op 23-08-2016 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackStrikeII
LopendeVogel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:17:
[...]

Wat als je vol up doet?
Je moet of in het reset of in het flash menu zien te komen, indien beiden niet lukt moet ik even verder kieken.

Wat de andere tweaker zegt is voor mij volkomen onbekend (zit al de nodige jaartjes hier) en hoe dat een oplossing kan zijn weet ik niet (zoals je zelf zegt: dan kom je in dat menu, maar hij heeft het idee dat die toets combi een heel ander resultaat heeft: herstarten :P ).

Voor mij is resetten: toestel wissen / herinstalleren
Voor sommige is resetten: opnieuw opstarten (accu eruit idee).
Zowel met vol up + on/off + home en vol down + on/off + home krijg ik het scherm met een liggend android poppetje en rood uitroepteken. Dit lijkt dus niet te werken.
Na ca. 1 minuut schakelt de telefoon uit.

Verbinden met de pc lukt denk ik niet. De telefoon is namelijk nog niet volledig opgestart en zal dan dus niet herkend worden.

[ Voor 6% gewijzigd door JackStrikeII op 23-08-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
JackStrikeII schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:21:
[...]

Zowel met vol up + on/off + home en vol down + on/off + home krijg ik het scherm met een liggend android poppetje en rood uitroepteken. Dit lijkt dus niet te werken.
Na ca. 1 minuut schakelt de telefoon uit.
Ik neem aan dat je hem daarna ook opnieuw normaal hebt proberen op te starten, zonder resultaat? Kan zeer lang duren de eerste keer opstarten.

Probeer anders eens de LG software wanneer je in dat menu (dode android) zit.

Nja als je een toestel wilt flashen, is die nooit opgestart, zit die altijd in het menu..
Wat je nu doet is een verkeerde aannamen, ik zou zeggen: probeer het eens (1 minuut werk met een beetje internet).

[ Voor 15% gewijzigd door LopendeVogel op 23-08-2016 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackStrikeII
LopendeVogel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:23:
[...]

Ik neem aan dat je hem daarna ook opnieuw normaal hebt proberen op te starten, zonder resultaat? Kan zeer lang duren de eerste keer opstarten.

Probeer anders eens de LG software wanneer je in dat menu (dode android) zit.
Ik zal de LG software eens gaan proberen.
Een paar dagen terug leek hij uit de oneindige boot loop te komen. De opstartanimatie van LG werd gestart, alleen na ca. 30 uur op dit scherm te staan heb ik de telefoon maar uitgeschakeld. Dit zag er namelijk ook niet veelbelovend uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
JackStrikeII schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:24:
[...]

Ik zal de LG software eens gaan proberen.
Een paar dagen terug leek hij uit de oneindige boot loop te komen. De opstartanimatie van LG werd gestart, alleen na ca. 30 uur op dit scherm te staan heb ik de telefoon maar uitgeschakeld. Dit zag er namelijk ook niet veelbelovend uit.
Yes, eerst die LG meuk installeren, toestel zodanig opstarten zodat je die lamme android ziet en dan aansluiten op de PC.
Volledig opstarten is handig indien je foto's enz wilt hebben, dat gaat niet zo 1,2,3 als die niet opgestart is. Voor flashen en recover tools mag die niet eens volledig opgestart zijn.

Normaal om het toestel opnieuw te flashen doe je dit:
Now, boot into recovery mode. To do so, press and hold Volume Up & Power until fastboot screen appears, then press Volume Down twice, then press Power to boot recovery [use volume buttons to scroll and Power button to select].
Oftewel die vol up, maar goed dat werkt bij jou niet.

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 23-08-2016 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackStrikeII
LopendeVogel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:26:
[...]

Yes, eerst die LG meuk installeren, toestel zodanig opstarten zodat je die lamme android ziet en dan aansluiten op de PC.
Volledig opstarten is handig indien je foto's enz wilt hebben, dat gaat niet zo 1,2,3 als die niet opgestart is. Voor flashen en recover tools mag die niet eens volledig opgestart zijn.
Files en fotos op de telefoon zijn er niet (alles stond op sd kaart). Voor de rest is alles gebackuped via Google, dus het maakt niet uit wanneer de hele telefoon gereset wordt. Ik ga kijken of ik er met LGPCSuite in kan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
JackStrikeII schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:28:
[...]

Files en fotos op de telefoon zijn er niet (alles stond op sd kaart). Voor de rest is alles gebackuped via Google, dus het maakt niet uit wanneer de hele telefoon gereset wordt. Ik ga kijken of ik er met LGPCSuite in kan komen!
Klopt, maar jij zei dat het niet ging werken omdat het toestel niet volledig opstart, maar het toestel mag ook niet volledig opstarten om hem te flashen en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackStrikeII
LopendeVogel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:29:
[...]

Klopt, maar jij zei dat het niet ging werken omdat het toestel niet volledig opstart, maar het toestel mag ook niet volledig opstarten om hem te flashen en etc.
De LG Suite is geinstalleerd.
Wanneer ik mijn telefoon erin plut installeert hij de stuurprogrammas wel. Dit betekend dat hij toch wel iets detecteerd. Op het moment dat ik ga zoeken naar de telefoon crasht het programma (LGPCSuite.exe werkt niet meer).

Wat is precies de manier om hem te flashen via dit programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
JackStrikeII schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:01:
[...]

De LG Suite is geinstalleerd.
Wanneer ik mijn telefoon erin plut installeert hij de stuurprogrammas wel. Dit betekend dat hij toch wel iets detecteerd. Op het moment dat ik ga zoeken naar de telefoon crasht het programma (LGPCSuite.exe werkt niet meer).

Wat is precies de manier om hem te flashen via dit programma?
Nou ik hoop eerlijk gezegd niet dat je hem hoeft te flashen, maar gewoon kan recoveren met die tool.
Uiteraard hoort het programma niet te crashen, ligt denk ik aan je pc-lg tool..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackStrikeII
LopendeVogel schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:03:
[...]

Nou ik hoop eerlijk gezegd niet dat je hem hoeft te flashen, maar gewoon kan recoveren met die tool.
Uiteraard hoort het programma niet te crashen, ligt denk ik aan je pc-lg tool..
Ik denk dat een flash nodig is.
De LG PC Suite kan geen verbinding krijgen met het apparaat.
Een flash is echter niet mogelijk met deze software, hiervoor moet andere software geïnstalleerd worden.

Tips hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
JackStrikeII schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:06:
[...]

Ik denk dat een flash nodig is.
De LG PC Suite kan geen verbinding krijgen met het apparaat.
Een flash is echter niet mogelijk met deze software, hiervoor moet andere software geïnstalleerd worden.

Tips hiervoor?
Nop want normaal dien je hem in een soort flash modus te zetten, of via het menu (waar jij niet verder komt) het installeren via de SD card bijv. Maar zover kom je niet.
Denk dat je nand chip overleden is (hardware issue) en dat betekent: einde oefening. Enige hoop wat ik had was de LG tool.

Maar goed, misschien dat een andere tweaker met DE oplossing komt.
Pagina: 1