Toon posts:

ADSL:Wat voor kabel tussen splitter en USB modem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb ADSL (bij XS4ALL) aangevraagd en wil alvast de benodigde kabels leggen voor mijn DHZ-pakket komt. De afstand die een kabel af moet leggen vanaf het punt waar de telefoon mijn huis binnenkomt en mijn computer is zo'n 20-25 meter.
Mijn vraag is nu wat voor soort kabel ik kan leggen tussen de splitter (die bij het punt is waar de telefoon het huis binnenkomt) en het USB modem (bij mijn computer)?
In een pdf-file op mxstream.nl las ik iets over dat je hiervoor geen flatkabel moet gebruiken, maar een ronde twisted pair kabel. Ik neem aan dat ze met een 'flatkabel' een 'gewone' telefoondraad bedoelen. Weet iemand of dit klopt?

Bedankt,

Michiel

Verwijderd

Buurman heeft gisteren ADSL aangelegd en die heeft idd gewone telefoonkabel liggen naar zijn USB modempje... Let wel ff goed op de lengte, want hij kwam 4 meter te kort >:)

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gewoon een platte telefoonkabelDat is wel zo makkelijk om er stekkertjes aan te knijpen :)

Verwijderd

Kabels zitten al in het dhz-pakket dus hoef je niet meer aan te schaffen. Zijn prima kabeltjes niks mis mee. :)

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Alleen een beetje kort
2 meter maar ofzo

Verwijderd

was voor mij genoeg :) . Mijn modem ligt op mijn pc.

(lag op mijn pc, ik ben verhuisd naar de overkant en kan mijn adsl niet meenemen :( )

Verwijderd

Ik ben mijn MXstream ook maar eens netjes aan het leggen in huis, en heb nu na splitter ook 15m kabel liggen..

Wilde alles volgens boekje doen, dus naar Primafoon voor 4-aderig twisted pair. Blijken ze dat helemaal niet te verkopen, zelfs niet bij KPN Business Centre in Haarlem!! Zet dan niets in het boekje.

Ik gebruik nu 15m 'gewone' platte telefoonkabel na splitter en alles lijkt te werken....

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Ik zou een utp kabeltje pakken dat is dus een 8 aderige twistpair kabel hier mee heb je het minste verlies :)

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

Op donderdag 28 juni 2001 14:47 schreef Masterplay het volgende:
was voor mij genoeg :) . Mijn modem ligt op mijn pc.

(lag op mijn pc, ik ben verhuisd naar de overkant en kan mijn adsl niet meenemen :( )
je modem kon wel op de pc liggen maar er moet toch ook wat tussen de splitter en de modem dus je hebt als snel heel wat meters kabel nodig.

Ik heb het zelf net aangevraagd en wil eigenlijk niet weten hoeveel meter het van beneden naar mijn kamer boven is.

waarom heb je eigenlijk het usb-modem gekozen en niet de andere?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op woensdag 27 juni 2001 17:48 schreef fox666mulder het volgende:
Gewoon een platte telefoonkabelDat is wel zo makkelijk om er stekkertjes aan te knijpen :)
Okee, dit wil ik dus afraden.
GEEN platte kabel gebruiken.
Ik heb zelf storingen opgelost bij MxStream en heb veel storingen voorbij zien komen die hieruit voortkwamen.
Het lullige is dat je niet eens door hebt waardoor het komt omdat wij iemand in de centrale laten kijken, alle instellingen (KPN-zijde) nalopen.
DHZ-pakket laten vervangen.
Als dit dan niet werkt dan gaat er een monteur naar toe om eens een kijkje te nemen.
En die gooit vervolgens het platte kabeltje weg en plaatst dan een gewoon rond kabeltje.

Ik geef toe dat een plat kabeltje makkelijker is als je een connector erop knijpt, het is helaas niet beter.

Het bovengenoemde hoeft niet zo te zijn maar het gebeurt wel.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 22:34

Fisico

by Fabian

Op donderdag 16 augustus 2001 21:34 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Okee, dit wil ik dus afraden.
GEEN platte kabel gebruiken.
Ik heb zelf storingen opgelost bij MxStream en heb veel storingen voorbij zien komen die hieruit voortkwamen.
Het lullige is dat je niet eens door hebt waardoor het komt omdat wij iemand in de centrale laten kijken, alle instellingen (KPN-zijde) nalopen.
DHZ-pakket laten vervangen.
Als dit dan niet werkt dan gaat er een monteur naar toe om eens een kijkje te nemen.
En die gooit vervolgens het platte kabeltje weg en plaatst dan een gewoon rond kabeltje.

Ik geef toe dat een plat kabeltje makkelijker is als je een connector erop knijpt, het is helaas niet beter.

Het bovengenoemde hoeft niet zo te zijn maar het gebeurt wel.
is de vraag wat voor kabel dan wel?, waar haal je die? en wat kost het?

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

4-aderig twistedpair volstaat.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 15:48 schreef Eggplant het volgende:
...
Wilde alles volgens boekje doen, dus naar Primafoon voor 4-aderig twisted pair. Blijken ze dat helemaal niet te verkopen, zelfs niet bij KPN Business Centre in Haarlem!! ...
Ja sorry, vind je het raar als je naar de primafoon ga?
Zeker met die domme mutsen die erachter staan.
Ze lopen daaro nog gigantisch achter:
'PrimaPc' zou nu een betere naamgeving zijn.
Tegenwoordig heb je een microscoop nodig om een telefoon in een verstoft hoekje te zien liggen. (incl. het afzetters prijskaartje).

Verwijderd

Misschien een beetje een newbie vraag. Maar hoe moet je die kabeltjes eraan knijpen. En waarom werkt een gewone platte kabel niet en zo'n twisted pair geval wel. En verkopen ze die kabels bij de electronicaboer op de hoek niet met stekkertjes?

Verwijderd

Im probeer dit topic niet omhoog te halen, maar weet iemand de volgorde om de draadjes eraan te zetten?

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:37

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 17:21 schreef Jelmer Barhorst het volgende:
Search! http://www.iophyte.com/568B.html
Das voor 8-aderig.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:51 schreef LenL het volgende:
Im probeer dit topic niet omhoog te halen, maar weet iemand de volgorde om de draadjes eraan te zetten?
Jepz,

RJ11: Stekkers gewone telefonie (en tussen adsl modem en splitter)
pin1=pin1 (niet nodig)
pin2=pin2
pin3=pin3
pin4=pin4 (niet nodig)
dus aan kant 1 pin 1 moet je verbinden met kant 2 pin 1 enz

RJ45: ISDN
pin1=pin1 (niet nodig)
pin2=pin2 (niet nodig)
pin3=pin3
pin4=pin4
pin5=pin5
pin6=pin6
pin7=pin7 (niet nodig)
pin8=pin8 (niet nodig)

RJ45: Netwerk (straigt)
pin1=pin1
pin2=pin2
pin3=pin3
pin4=pin4 (niet nodig)
pin5=pin5 (niet nodig)
pin6=pin6
pin7=pin7 (niet nodig)
pin8=pin8 (niet nodig)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Bedankt. Maar moet er bij dat schema niet nog een bij voor croossover netwerk (RJ45)?
Pagina: 1