Goed Internet zonder Jaarcontract?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaqo_Wyn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-04 23:28
Ik vraag me af of er nog internetproviders zijn die vaste internet aan huis zonder jaarcontract bieden?

Heb zelf al bij Vodafone, Telefort, Tele2, Fiber en XS4ALL gekeken. Allemaal contract zover ik weet.

Binnenkort heb ik geen internet meer omdat mijn huisgenoot met de huidige abo gaat verhuizen.
We hebben nu Vodafone glasvezel 100mb en dat werkt prima! Het liefst wil ik gewoon met hun verder.

Ik wil graag mijn eigen abo hebben maar ik verhuis hoogstwaarschijnlijk in januari a.s. naar Maastricht om daar een master opleiding te beginnen. Ik wil voorkomen dat ik op dat moment beperkt wordt in mijn keuze voor een nieuwe studentenhuis omdat:

A. die al een gezamenlijke internet abo hebben of;
B. alleen kunnen zoeken naar huizen waar ik mijn eigen internet abo mee kan nemen.

Bovendien ben ik bezig met een paar intensieve online cursussen tot die tijd, dus geen of slecht internet hebben tot januari is helaas geen optie. Rijk ben ik niet dus even snel de afkoopsom betalen is ook niet echt een oplossing.

Ik heb niet genoeg verstand van dit soort zaken om te weten of het bovenstaand daadwerkelijk een probleem is (misschien is het mogelijk om twee of meer glasvezel abonnementen op 1 huis aangesloten te hebben?).

Ik hoop dus van jullie feedback/oplossingen te horen.

Beste antwoord (via Shaqo_Wyn op 23-08-2016 10:02)

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 17:44
Shaqo_Wyn schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:26:
Ik vraag me af of er nog internetproviders zijn die vaste internet aan huis zonder jaarcontract bieden?

Heb zelf al bij Vodafone, Telefort, Tele2, Fiber en XS4ALL gekeken. Allemaal contract zover ik weet.

Binnenkort heb ik geen internet meer omdat mijn huisgenoot met de huidige abo gaat verhuizen.
We hebben nu Vodafone glasvezel 100mb en dat werkt prima! Het liefst wil ik gewoon met hun verder.

Ik wil graag mijn eigen abo hebben maar ik verhuis hoogstwaarschijnlijk in januari a.s. naar Maastricht om daar een master opleiding te beginnen. Ik wil voorkomen dat ik op dat moment beperkt wordt in mijn keuze voor een nieuwe studentenhuis omdat:

B. alleen kunnen zoeken naar huizen waar ik mijn eigen internet abo mee kan nemen.

Bovendien ben ik bezig met een paar intensieve online cursussen tot die tijd, dus geen of slecht internet hebben tot januari is helaas geen optie. Rijk ben ik niet dus even snel de afkoopsom betalen is ook niet echt een oplossing.

Ik heb niet genoeg verstand van dit soort zaken om te weten of het bovenstaand daadwerkelijk een probleem is (misschien is het mogelijk om twee of meer glasvezel abonnementen op 1 huis aangesloten te hebben?).

Ik weet dat je bij Ziggo je abonnement vroegtijdig kan beëindigen indien je:
- Naar het buitenland verhuist
- Ja ergens gaat wonen waar al internet is
- Overleden bent (duh).
- Geen gebruik maakt van kortingen (of deze nog altijd van toepassing is weet ik niet zeker, bovenstaande wel)

Indien je ergens gaat wonen waar al Ziggo is dan kunnen ze dat uiteraard direct inzien en je oude contract beëindigen. Indien er een andere provider aanwezig is dan moet je dat aantonen en dan is t alsnog geregeld.

Hoe dat bij andere zit weet ik niet, geen ervaringen mee.
Ook waarom je zakelijk zou moeten nemen weet ik niet maar goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 22-08-2016 17:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
Kan het abo niet gewoon op jouw naam worden gezet tot januari?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Zakelijke abonnementen (waarvan sommige ook gewoon voor consumenten beschikbaar) bieden soms wel een maandelijks opzegbaar variant (Ziggo Zakelijk bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Hier kan je alle mogelijkheden vinden dmv je postcode. Je krijgt dan providers waar je geen vast contract mee hoeft af te sluiten :https://www.breedbandwinkel.nl/postcodecheck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:28
kobus71 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:34:
Hier kan je alle mogelijkheden vinden dmv je postcode. Je krijgt dan providers waar je geen vast contract mee hoeft af te sluiten :https://www.breedbandwinkel.nl/postcodecheck
Niet dus.
Contractduur
1 jaar
2 jaar

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:06
Vroeger kon je bij Ziggo een maandcontract afnemen als je afzag van kortingen, je zou kunnen informeren of dat nog steeds het geval is. En anders, zoals eerder vermeld, Ziggo Zakelijk ZZP.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Shaqo_Wyn schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:26:

- Overleden bent (duh).
- Geen gebruik maakt van kortingen (of deze nog altijd van toepassing is weet ik niet zeker, bovenstaande wel)

Indien je ergens gaat wonen waar al Ziggo is dan kunnen ze dat uiteraard direct inzien en je oude contract beëindigen. Indien er een andere provider aanwezig is dan moet je dat aantonen en dan is t alsnog geregeld.

Ook waarom je zakelijk zou moeten nemen weet ik niet maar goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 22-08-2016 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaqo_Wyn
RobinF schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:33:
Zakelijke abonnementen (waarvan sommige ook gewoon voor consumenten beschikbaar) bieden soms wel een maandelijks opzegbaar variant (Ziggo Zakelijk bijvoorbeeld)
Hmm dat moet ik dan even navragen, zijn er nog andere 'strings attached' als je dat weet?
De maandkosten zullen wel hoger zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaqo_Wyn
kobus71 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:34:
Heb deze route ook probeert, maar zoals Napsju al zei zijn er volgens breedbandwinkel geen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Shaqo_Wyn schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:45:
[...]

Hmm dat moet ik dan even navragen, zijn er nog andere 'strings attached' als je dat weet?
De maandkosten zullen wel hoger zijn of niet?
Bij Ziggo mis je enkele kortingen voor de 1e 3 maanden. Verder zijn allerlei consumentenrechten niet van toepassing.

https://www.ziggo.nl/zake...net/connect-zzp/compleet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:40
misschien gewoon even op de site van vodafone kijken je kan gewoon een nieuw abo afsluiten bij hun op jou naam en als je verhuist die opzeggen of als je op het nieuwe adres ook glasvezel van vodafone kan krijgen word het gewoon overgezet.

https://www.vodafone.nl/s...uis/nu-regelen/verhuizen/

[ Voor 42% gewijzigd door aegis op 22-08-2016 17:54 ]

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
De kans is dus vrijwel 100% dat hij het niet mee wilt verhuizen, nergens lees ik iets over vroegtijdig opzeggen?
Tenzij ik eroverheen lees heeft dit dus 0,0 toegevoegde waarde en zit hij bij Ziggo dus perfect. Enige manier wat ik zo 1,2,3 kan vinden op de pagina die jij post is dat je kan opzeggen indien er géén dsl of glas beschikbaar is. Maar dan moet hij al een woning zoeken waar geen dsl / glas is om van dat contract af te komen? :P
Ziggo heeft die eisen allemaal niet en die zeggen: is er al internet van iemand anders? Dan kan je het kosteloos opzeggen.

[ Voor 28% gewijzigd door LopendeVogel op 22-08-2016 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaqo_Wyn
LopendeVogel schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:40:
[...]

- Overleden bent (duh).

Top! Dat lijkt mij dan wel de beste oplossing, gewoon aantonen dat bij het nieuwe huis al internet is.
Ik ben benieuwd of Vodafone ook zoiets heeft, die zijn wel een stuk goodkoper. Ziggo is 50eur na de 1ste 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Shaqo_Wyn schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:56:
[...]

Top! Dat lijkt mij dan wel de beste oplossing, gewoon aantonen dat bij het nieuwe huis al internet is.
Ik ben benieuwd of Vodafone ook zoiets heeft, die zijn wel een stuk goodkoper. Ziggo is 50eur na de 1ste 3 maanden.
Bij Vodafone lees ik dit niet, je kan het wel opzeggen indien er geen glas / dsl verbinding ligt (maar de kans is zeer groot dat er wel dsl mogelijk is oftewel; stel je neemt er nu glas en je gaat verhuizen naar een plek waar al bijv Ziggo is maar ook DSL mogelijk is.. Dan verhuizen ze je contract van glas naar dsl.)

Kan zijn dat ik ergens overheen lees, maar bij Ziggo is het gewoon clear.

[ Voor 19% gewijzigd door LopendeVogel op 22-08-2016 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegis
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 12:40
@LopendeVogel van glas naar glas verhuizen dan moet je het abo behouden maar van glas naar dsl kun je opzeggen en als er helemaal geen lijn aanwezig is kun je ook gewoon opzeggen.

https://bettyskitchen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
aegis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:58:
@LopendeVogel van glas naar glas verhuizen dan moet je het abo behouden maar van glas naar dsl kun je opzeggen en als er helemaal geen lijn aanwezig is kun je ook gewoon opzeggen.
En die MOET heeft hij dus geen interesses in waardoor het geen optie is.
Hij wilt het vroegtijdig kunnen opzeggen indien er al internet is (maakt niet uit wat voor internet..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:18

Dazzler2120

FP ProMod
aegis schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 17:58:
Wettelijk gezien moet je helemaal niets als je gaat verhuizen.
Je sluit met je ISP een contractovereenkomst voor een bepaald adres. Als je gaat verhuizen, wijzigt dit adres. Normaliter mag/kan je dan gewoon kosteloos opzeggen. (ook als er wel glas of DSL is...)

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
Dazzler2120 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 08:46:
[...]

Wettelijk gezien moet je helemaal niets als je gaat verhuizen.
Je sluit met je ISP een contractovereenkomst voor een bepaald adres. Als je gaat verhuizen, wijzigt dit adres. Normaliter mag/kan je dan gewoon kosteloos opzeggen. (ook als er wel glas of DSL is...)
Je sluit een contract op naam, niet adres. Wanneer in dat contract opgenomen staat dat bij verhuizing bepaalde eisen zijn en deze gaan niet tegen de wet in is dat gewoon rechtsgeldig.
Pagina: 1